ZAGREB 26. - 29. 9., RIJEKA 30. 9. I 1. 10.

Filmovi koje ne smijete propustiti na 25 FPS-u

26.09.2013 u 15:42

  • +6

25 FPS - preporuka

Izvor: Promo fotografije / Autor: 25 FPS

Bionic
Reading

Deveto izdanje 25 FPS-a održat će se od 26. do 29. rujna u prostorima Studentskog centra u Zagrebu te 30. rujna i 1. listopada u riječkom Art-kinu Croatia, a mi smo za vas napravili izbor od deset filmova koje ne biste trebali propustiti

Tijekom četiri zagrebačka festivalska dana, pokazat će se suvremena i povijesna, eksperimentalna i avangardna filmska produkcija, i to u sedam natjecateljskih i nizu popratnih programa. Na festivalu će biti prikazano ukupno 55 filmova te četiri audio-vizualna performansa. Ulaz na sva festivalska događanja je slobodan. U nastavku donosimo izbor filmova, programa i performansa koje ne biste smjeli propustiti na ovoj filmskoj fešti.

1. dan ČETVRTAK 26. 9., 18 sati Predvorje kina SC
’Žileti’ (‘Razor Blades’), Paul Sharits, SAD

‘Razor Blades’ dvostruki je 16-milimetarski rad jednoga od najradikalnijih inovatora kinematografije, Paula Sharitsa koji je njime želio novi koncept filma koji nema nikakve veze s ugađanjem publici. Film bljeskova, s praznim, monokromnim sličicama, fotografije, ilustracije i pisma koji uzrokuju brzinsko okidajući antiiluzionistički doživljaj 'svega odjednom'. Akumulacija kratkih, izdvojenih loopova zbiljski je napad na oči, no sadrži i britak smisao za humor. Pokušajte uhvatiti neke od rečenica i ugledat ćete izjave poput J-E-S-T-E-L-I-M-R-T-V-I-?-H-A-?

1. dan ČETVRTAK 26. 9., 19 sati Kino SC
KONKURENCIJA 1: Kemija svijeta - 'Futon', Yoriko Mizushiri, Japan

Kemija svijeta - izdvajamo nagrađivani animirani film autorice Yoriko Mizushiri koja tradicionalni japanski ležaj futon koristi kako pokretač izuzetno ugodnih fantazija poput ispijanja jutarnje kave, topline plahti, mekog tepiha ispod bosih nogu... Mlada autorica već je cijenjena predstavnica suvremene japanske škole animiranog filma za koju je karakterističan jednostavan ručni crtež na papiru.


1. dan ČETVRTAK 26., 9. 23 sata Kino SC
'Poslije tame svjetlo', Carlos Reygadas

Dosad najintrigantniji film kontroverznog meksičkog redatelja Carlosa Reygadasa. Donio mu je Nagradu za režiju na prošlogodišnjem Festivalu u Cannesu. Ovo je hrvatska premijera filma nelinearne naracije čija se osnovna priča o svakodnevici jedne urbane obitelji nastanjene u meksičkom selu (u kući Carlosa Reygadasa) ispresijeca s nizom nepovezanih prizora i scena snimljenih u Belgiji i Engleskoj, gdje je redatelj živio i školovao se. Film je podijelio i kritiku i publiku. Provjerite zašto.

2. dan PETAK 27. 9., 16. sati Kino SC,
ŽIRI PREDSTAVLJA - Laida Lertxundi: Sredstva bez ciljeva

Laida Lertxundi nagrađivana je španjolska autorica koja je svoj dom i inspiraciju pronašla pod vječnim kalifornijskim suncem. U Los Angelesu, prijestolnici filmske industrije i tvornici skupocjenih filmskih spektakala, posvećuje se filmovima u kojima u prvi plan stupaju nimalo spektakularni elementi kao što su posrednost, filmski materijal, postupak i gesta. Program Sredstva bez ciljeva obuhvaća četiri rada Laide Lertxundi te radove odabranih autora koji praksu te umjetnice smještaju u dijalog s bogatom poviješću eksperimentalnog filma karakterističnog za južnu Kaliforniju.

2. dan PETAK 27. 9., 18 sati Kino SC
KONKURENCIJA 3: Misteriji u prijenosu - 'Sitna ptica', Dane Komljen, Srbija, Hrvatska

U stanu u kojem je odrastao, u ormaru, skrivenu iza odjeće, uniforme i pištolja, autorov otac čuvao je kutiju s papirima, crtežima, školskim dokumentima i svescima. U danima nakon što je umro, Dane Komljen pretražio je kutiju. U njegovu indeksu našao je ime profesora koji je 1976. predavao Osnove marksističke sociologije. Otišao je do profesora i pitao ga: 'Što je prijateljstvo?' Sitna ptica je ono što je čuo.


2. dan PETAK 27. 9., 20 sati Kino SC
Konkurencija 4 : Preradi, nasnimi - 'Tisuću sunaca' ('Mille soleils'), Mati Diop, Francuska

'Tisuću sunaca' istražuje osobno i zajedničko nasljeđe koje je ostavio igrani film 'Touki Bouki', a koji je 1972. u Dakaru snimio ujak Mati Diop, filmaš Djibril Diop Mambéty (1943-1998). Zahvaljujući razgovorima sa svojim ocem Wasisom Diopom, Mati – cijenjena francuska glumica i autorica, otkriva svoju pravu prošlost i istražuje korijene prema tragovima tog tajanstvenog filma.

2. dan PETAK 27. 9., 22 sata Teatar &TD
'Split Second', glazbeno-filmski performans Christine Abdelnour, Ryan Kernoa, Stefano Canapa, Francuska

Moćni glazbeno-filmski performans u izvedbi trija koji čine Christine Abdelnour, saksofonistica originalna izraza koja iz akustičnog instrumenta izvlači zapanjujuću elektroakustičnu glazbu, Ryan Kernoa, koji gitarskim improvizacijama uvodi hipnotički ritam te Stefano Canapa s trostrukom 16-milimetarskom projekcijom.

3. dan SUBOTA 28. 9. - 16 sati Kino SC
Žiri predstavlja - Beatrice Gibson: 'Skladani glasovi, tijela u pokretu

Gibsoničin 23-minutni 'Tigrov um' osvojio je nagradu Tiger za najbolji kratki film na ovogodišnjem Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu. Ovaj apstraktni kriminalistički triler nesvakidašnje radnje vastao je prema glazbenoj partituri britanskog eksperimentalnog glazbenika Corneliusa Cardewa iz 1960-ih. Prikazat će se i 'Symbiopsychotaxiplasm: Take One' (1968) Williama Greavesa, iznimno metafilmsko ostvarenje čije 'ponovno otkrivanje' možemo zahvaliti Stevenu Soderberghu i Steveu Buscemiju, koji su početkom tisućljeća osigurali financiranje novog nastavka.

3. dan SUBOTA 28. 9. – 20 sati Kino SC
KONKURENCIJA 6: Preživjeli od društva - 'Razglednice', Ana Hušman, Hrvatska

Novi film naše najnagrađivanije animatorice i video umjetnice Ane Hušman razvijao se u radu s profesionalnim glumcima i amaterima, a kao osnova za scenarij služio je priručnik za učenje hrvatskog kao stranog jezika 'Hrvatski u razgovoru' Mladena Engelsfelda te razglednice poslane iz Amerike u Hrvatsku. U radu na filmu sudjelovao je velik broj pripadnika nezavisne kulturne scene poput Damira Bartola Indoša, kao i glumci Vili Matula i Jadranka Đokić.

4. dan NEDJELJA 29. 9. - 23 sata Kino SC
'Boja nara' (Sayat-Nova Color of the Pomegranate), Sergej Paradžanov, SSSR

Sergeja Paradžanova, autora filma 'Boja nara' (1968) Jean-Luc Godard nazvao je vrhovnim svećenikom filmskoga hrama u kojemu caruju slike, svjetlo i zbilja. 'Boja nara' je biografija armenskog trubadura Sajat-Nove koja otkriva pjesnikov život vizualno i poetično. Film se predstavlja u obliku statičnih slika i prikazuje pjesnikovo sazrijevanje, otkrivanje žena, zaljubljivanje, odlazak u samostan i smrt. Sofiko Chiaureli, Paradžanovljeva inspiracija i muza, igra u ovom filmu šest muških i ženskih uloga. Jedno od najvećih remek-djela 20. stoljeća.