Zdravlje BEZ ODRICANJA I GLADOVANJA

Pametan način prehrane za trajnu vitkost

  • Autor: tportal.hr
  • 8.6.2010 14:42:28
  • 7.6.2010 8:00:00

Većina dijeta kratkoga je vijeka. Ako uistinu želite smršavjeti, počnite pametno jesti i živjeti. Najpoznatiji svjetski stručnjaci tvrde da za mršavljenje uopće nije potrebno veliko odricanje, nego pravilna raspodjela količine hrane

Dijeta ne mora biti strašna i ne mora nužno značiti veliko odricanje. Problem mnogih dijeta je što su previše rigorozne i ljudi nakon određenog vremena nadomjeste izgubljene kilograme. Kako se to ne bi dogodilo i vama, uvedite blage promjene i trajno održite vitku liniju. To je itekako moguće uz pametnu prehranu i redovitu tjelovježbu.

Corbis
Obilan doručak je iznimno zdrav
Doručak

Najvažniji obrok u danu je doručak. To su potvrdila mnoga istraživanja, a dobra je stvar što doručak smije biti obilan i kaloričan jer to je energija koju ćete potrošiti do kraja dana. Možete slobodno jesti jaja, slaninu, kobasicu, žitarice, voće, jogurte i sve ostalo što ulazi u obilan doručak. Kvalitetan doručak dobra je i potrebna podloga za ostatak dana. Uzmite si vremena koliko vam treba i doručkujte u miru jer to je iznimno važno.

Međuobroci

Tijelo čovjeka koji radi i obavlja niz potreba ne može izdržati sa samo tri obroka dnevno. Prema savjetima stručnjaka, međuobroci su dobra i potrebna stvari, ali pripazite na izbor. Umjesto čokoladica i slanih grickalica, birajte voće, povrće, orašaste plodove i jogurte. Riječ je o ukusnim namirnicama koje ne debljaju previše, a i vrlo su zdrave. Na taj način zasitit ćete se do glavnih obroka.

Ručak
Nakon obilnog doručka, priredite si nešto manje obilan ručak. Stručnjaci kažu da možete jesti zapravo sve, ali u umjerenim količinama. Dakle, nema potrebe da izbacujete omiljeno meso ili neku drugu namirnicu. Uživajte u onome što volite, ali činite to umjereno. Ako jedete, primjerice, meso i krumpir, ne biste trebali uz to jesti kruh. Tajna je u tomu da prestanete jeste kada osjetite da ste siti. Ljudi često griješe jer jedu dok imaju hrane u tanjuru, ali svaki zalogaj koji unesete nakon osjećaja sitosti je zalog koji deblja. Sitost ne znači prejedenost, nego onaj osjećaj kada više niste gladni.

Večera
Katkad si možete priuštiti raskošnu večeru, ali ona bi u pravilu trebala biti skromna. Nastojte ne večerati iza 19 sati. Birajte što više voća i povrća te ostalu laganu hranu. Budući da će tijelo tijekom noći odmarati, nemojte ga opteretiti masnom i teškom hranom. Naravno, nije dobro ni količinski puno jesti prije spavanja. Ako ste se tijekom dana pridržavali svega dosad navedenog, onda neće biti problem da vaša večera bude lagana i zdrava.

Voda
Voda je iznimno važna. To je alfa i omega svega. Ljudi se često nesvjesno dovode do dehidracije koju onda zamijene za glad pa jedu. Svaki dan pijte što veće količine vode. Voda čisti organizam, zdrava je i pridonosi održavanju zdrave tjelesne mase. O vodi je zapravo sve rečeno, stoga nemojte zaboravljati tu dragocjenu tekućinu.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više