Zdravlje ŠTETNO I BESKORISNO

Najčešće zablude o prehrani

  • Autor: tportal.hr
  • 5.5.2010 12:27:16
  • 5.5.2010 12:27:16

Želite li smršaviti, jedite manje, ali češće
Što je bolje za vas tri solidna obroka ili šest manjih? Iako se često savjetuje da više manjih obroka vodi do vitkosti, ipak su male šanse da ćete na taj način izgubiti kilograme. Australska znanstvenica dr. Michelle Plamer usporedila je gubitak kilograma kod ljudi koji su jeli na oba načina i došla do zaključka da su izgubili jednak broj kilograma. Jedina razlika je bila ta što su oni koji su jeli manje, ali češće brže vraćali izgubljene kilograme. Iako ćete jedući manje porcije u češćim intervalima možda zavarati apetit, postoji opasnost da ćete u tijelo unijeti više kalorija.

Borovnice sadrže najviše antioksidansa
Poznato je da borovnice spadaju u kategoriju superhrane i to zahvaljujući visokim razinama antioksidansa, molekule koje nam pomažu da se zaštitim od raka, ali to ne znači da su bolje od drugih vrsta voća. Borovnice su zapravo bogate samo jednom vrstom antocyaninom koji se u velikim količinama nalazi i u drugom voću, primjerice grožđu. Antiokisdansima je više od samih borovnica bogata crna čokolada s visokim postotkom kakovca.

Hrana s manje masnoća pomaže u mršavljenju

Iako se gotova hrana poput energetskih prutića, voćnog jogurta ili gotovih jela često reklamira da ima malo masnoća., velika vjerojatnost je da su zapravo bogati šećerom, ugljikohidratima ii umjetnim sladilima, pa vjerojatno imaju jednako kalorija kao i alternativa s većim udjelom masti.

Jedenje u večernjim satima deblja
Kalorije su kalorije, bez obzira u koje doba dana ih unosili u organizam. No, izbjegavanje hrane u večernjim satima, poput grickanja ispred TV-a, ipak može pomoći u održavanja vitke linije.

Jaja podižu razinu lošeg kolesterola
Prvo se pričalo da je zdravo svaki dan pojesti jedno jaje, a onda se počelo govoriti kako su jaja loša za zdravlje srca. Činjenica je da imaju malo kalorija, a sadrže značajne količine vitamina D, B12, bogat su izvor proteina i selena. Od svih izvora proteina, jaja su najbogatija kombinacijom aminokiselina koja je ključna za razvoj djece i adolescenata. Visoka razina antioksidansa pronađena u jajima znači da pomažu i u sprečavanju razvoja očnih bolesti.
Jaja ne sadrže puno masti, a bjelanjak uopće ne sadrži kolesterol.

Kava bez kofeina na utječe na razinu energiju

Kava bez kofeina ipak sadrži određenu količinu kofeina, doduše svega 5 mg u usporedbi s 90 mg i više koliko ih nalazimo u filter kavi. No, ne može se reći da nema ama baš nikakav utjecaj na nas, istraživanja su pokazala da od nje postajemo pospaniji nego. Dr. Crystal Haskell sa sveučilišta Northumbria otkrila je da manje od 10 mg kofeina ljude čini umornijima i slabi im stanice pamćenja. Ona to objašnjava time što se tijelo bori s efektima očekivane razine kofeina, a kad skuži da ga nije dobilo, postajemo umorni i pospani.

Potrebno je popiti osam čaša vode dnevno
Znanstvenici sveučilišta u Pennsylvaniji istražili su dobrobiti pijenja tolike količine tekućine i otkrili da nema dokaza da to vodi od čišće kože, niti pomaže u gubljenju kilograma i izbacivanju toksina iz tijela. Budući da vodu dobivamo i iz hrane nije potrebno piti osam čaša vode na dan. Najbolji indikator koliko je određenoj osobi potrebno tekućine je žeđ, ali i boja urina. Ako je tamnije žute boje vjerojatno ne pijete dovoljno.

Bijelo povrće ima manje vitamina

Često se govori da treba jesti što više povrća zelene, žute ili crvene nijanse. Iako je u to u načelu dobro, problem je što se pri tom zapostavlja bijelo povrće koje je također bogato vitaminima. Tako je primjerice bijeli kupus prepun vitamina A, B, C i K, ali i kalcija, željeza i vlakana, dok je karfiol odličan izvor antikosidansa, vitamina C i folata.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više