Zdravlje GREŠKE U KORACIMA

Najčešće pogreške u držanju dijete

  • Autor: J. C. Š
  • 25.2.2010 7:34:39
  • 25.2.2010 8:00:00

Hrana je gušt i nikome ne pada lako kad se mora odreći najdražih jela ili većinu vremena biti napola gladan. Zato za dijetu trebamo valjan motiv, ali i stručne savjete kako najefikasnije skinuti kilograme i pritom sačuvati zdravlje, kako riješiti probleme i što ne treba činiti kad ste na dijeti. Preveliki entuzijazam i želja da što prije postignemo rezultate nerijetko nas potiču da činimo nerazumne poteze koji ne doprinose željenim rezultatima. Slijedi ljestvica deset najčešćih pogrešaka koji 'dijetalci' čine

GULIVER / Getty Images
Nije potrebno prečesto se vagati
1. Jedu premalo i neredovito: bez obzira na to što u prvo vrijeme možete izdržati gotovo bez hrane, smršavjet ćete koji dekagram i zato je to besmisleno. Dijeta je dugotrajan proces i stoga treba biti posvećen provjerenom režimu koji nalaže jesti malo, ali često, i to odabrane namirnice. Metabolizmu najviše gode tri glavna obroka i dva međuobroka dnevno.

2. Popularne su dijete s malo ugljikohidrata, koje često zabranjuju povrće. Ovo mnogi prihvaćaju misleći da voće sadrži puno šećera, a time i kalorija. Dijeta bez voća često je siromašna vlaknima, važnim vitaminima i mineralima, a jednako važno, na duge staze teško ju je izdržati – naprosto mami na varanje, pa ćete lako uništiti sve dotad postignute rezultate. Poželjne vrste voća su jagode, maline, kupine i ostalo bobičasto voće, kivi, grejp, breskve. Posebno upozoravamo i da dijete s malo ugljikohidrata često forsiraju bjelančevine ili čak masti, što je također loše i ne daje rezultate.

3. Eliminiraju masnoće: masti ne treba eliminirati, nego nezdrave zamijeniti zdravima (riba, maslinovo ulje, sjemenke, orašasti plodovi). Možda ćete lakše povjerovati ako znate da su istraživanja pokazala da dijete sa smanjenim udjelom masti (low-fat dijete) dugoročno uglavnom ne daju rezultate, nego naprotiv, pomažu debljanju.

4. Izbacuju sve grickalice iz hladnjaka i kuće: mučenje glađu je besmisleno, a grickanje pomaže gubitku težine ako se radi o malim količinama zdravih grickalica u formi planiranih međuobroka ili hitne pomoći kad ste u krizi (povrće, voće, tvrdo kuhano jaje, orašasti plodovi, žvakaća guma bez šećera, jogurt od obranog mlijeka).

Guliver/Getty Images
Neprestano brojanje kalorija doprinosi stresu
5. Dijetu provode samo kad su kod kuće: dijeta je način života, pa nove navike treba usvojiti i kad ste na poslu, na službenom putu, u restoranu – ponesite obroke od kuće, a kad to nije moguće, u obližnjoj trgovini kupite zdrave grickalice, u restoranu tražite kuhano jaje, povrće na pari, ribu ili piletinu sa žara.

6. Konzumiraju puno umjetnih sladila, kao i pića s umjetnim sladilima: ovo je varka jer umjetna sladila potiču žudnju za slatkim, a pića s umjetnim sladilima najčešće su nezdrava i pogoduju debljanju.

7. Broje kalorije: razina inzulina, a ne kalorije ono su što određuje metabolizam. Osim toga, brojanje kalorija doprinosi stresu, što škodi zdravlju i stvara uvjete za odustajanje od dijete.

8. Konzumiraju hranu koja se reklamira kao dijetna, s manje ugljikohidrata, s manje masti… Često je riječ o marketinškim trikovima, a ako i nije, uspjeh dijete ovisi o tome hoćemo li iz temelja promijeniti navike u zdravije, u kakve ne pripada hranjenje gotovim jelima iz trgovine.

9. Vježbaju prenaporno: tjelovježba je važna, ali mora biti usklađena sa stanjem organizma, formom i mora biti održiva na duge staze. Najbolje se posavjetovati s liječnikom i, ako je moguće, vježbati po programu koji je samo za vas sastavio kvalificirani trener (koji će i nadzirati i po potrebi modificirati provođenje programa). Rigorozan program nećete izdržati ni zbog napora ni zbog nedostatka vremena.

10. Prečesto se važu: za vaganje vrijedi isto što i za brojanje kalorija – rezultati se ne vide svakoga dana. Svakodnevno vaganje idealno je za stres i nezadovoljstvo postignutim rezultatima, a time i poticaj za odustajanje.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više