Zdravlje RJEŠENJE ZA PROBLEME SA SPAVANJEM

Kako brzo i lako pobijediti nesanicu

Izvor: GULIVER/Getty Images , Autor:GULIVER/Getty Images
  • Autor: tportal.hr
  • 13.11.2013 9:50:36
  • 1.2.2010 9:00:00

Muči vas nesanica? Brojna istraživanja pokazuju da su glavni uzrok takvom stanju nezdrave navike i pogrešno ponašanje. Ljudi ostaju dugo budni, ujutro dugo spavaju, a pritom jedu i nezdravu hranu. Sve to utječe na kvalitetu spavanja

Stručnjaci kažu da ljudi vrlo često sami sebi uzrokuju probleme sa spavanjem. Jedu nezdravu hranu, piju nezdrava pića i imaju loše navike spavanja. Problemi s nesanicom mogu, nažalost, postati kronični. Koje su to, dakle, najčešće greške koje sami činimo kad se radi o navikama spavanja i kako ih promijeniti?

Popodnevno spavanje
Ljudi koji poslijepodne dugo spavaju, a posebno nakon 16 sati, noću teško mogu zaspati. Umjesto odlaska u krevet i sna, oni gledaju televiziju i kradu vrijeme koje je dokazano najbolje za kvalitetan san. Ako tijekom dana stvarno budete umorni, odspavajte, ali nikako ne duže od 30 minuta. Nastojte popodnevno drijemanje odraditi prije 16 sati.

Nepripremljenost za spavanje

Nerealno je očekivati da vam se tijelo iz potpune aktivnosti naglo prebaci na potpuni mir. Naša tijela trebaju vremena kako bi proizvela dovoljno neurotransmitera i poslala mozgu naredbu za spavanje. Na taj način tijelo proizvodi hormone za san. Dakle, prije nego krenete na spavanje, nastojte se opustiti. U tome vam mogu pomoći razne vježbe opuštanja i meditacije. Možete se i jednostavno umiriti, ugasiti svjetlo i sve ostale aparate te se u miru i tišini opustiti.

Kasni obroci
Guliver/Getty Images
Ne razmišljajte previše o spavanju

Ljudi koji jedu kasno navečer narušavaju ritam metabolizma, a na taj način povećavaju se razine šećera u krvi i aktiviraju se organi koji reguliraju hormone u tijelu. Takav hormonalni vrtuljak loše utječe na san. Kako ne biste imali takvih problema, najbolje je da ne jedete kasno navečer. Ako imate baš jaku želju, najbolje je pojesti mali proteinski obrok jer on neće toliko utjecati na hormonsku aktivnost.

Tablete za spavanje i za održavanje budnosti

Tablete za spavanje ne rješavaju probleme nesanice i ne uklanjaju njezin uzrok. Njihovo dugotrajno korištenje učinit će više štete nego koristi. Osim toga, takve tablete izazivaju i ovisnost. Slično je i s tabletama za održavanje stanja budnosti koje u potpunosti narušavaju ritam spavanja i u konačnici uzrokuju nesanicu. Umjesto tableta, pronađite stručnjaka s kojim ćete se posavjetovati. Postoje mnoge prirodne metode poput čajeva, joge i meditacije koje će vam pomoći riješiti problem nesanice.

Alkohol kao sredstvo za uspavljivanje
Budući da alkohol ima svojstva sedativa, mnogi ljudi koje muči nesanica konzumiraju ga kako bi zaspali. Alkohol možda uspava, ali kasnije djeluje loše na san. Može uzrokovati isprekidani san te nikako ne pridonosi kvaliteti spavanja. Izbjegavajte alkohol kao sredstvo za uspavljivanje. Radije odaberite čajeve koji će vas umiriti i uspavati poput kamilice. Dobro će doći i kalcij, magnezij ili minerali koji blagotvorno djeluju na organizam i uspavljuju ga.

Televizija kao sredstvo za uspavljivanje
Mnogi ljudi u spavaćim sobama imaju televizore koji im služe kao sredstvo za uspavljivanje. Gledaju televiziju sve dok ne zaspu. Međutim, takav način uspavljivanja ne jamči miran i kvalitetan san. Naprotiv, uzrokuje isprekidan san te kasnije buđenje ujutro. Rješenje problema je vrlo jednostavno – izbacite televizor i spavaće sobe i nagradite se kvalitetnim snom.

Ležanje u krevetu i iščekivanje sna
Ako nakon što legnete u krevet ne zaspete za 30 do 45 minuta, velika je vjerojatnost da nećete zaspati ni u idućih sat vremena, a možda i dulje. Najvjerojatnije ste propustili 'otvorena vrata za spavanje' ili ste propustili uhvatiti 'val spavanja'. 'Vrata spavanja' otvara tijelo koje šalje poruku mozgu da je vrijeme za odmor. Kada se ta vrata zatvore, propustili ste priliku za spavanje. Ako niste zaspali u roku 45 minuta nakon što ste otišli u krevet, ustanite i čitajte knjigu ili se bavite nekom drugom mirnom aktivnošću dok se vrata za san ponovno ne otvore.

Razmišljanje o spavanju

Kad previše razmišljate o tome hoćete li zaspati ili ne te koji je točno uzrok vaše nesanice, nećete moći zaspati. Što se više na to fokusirate, to postaje veći problem koji i opet rezultira nesanicom. Spavanje je prirodna stvar. Prestanite o tome razmišljati. Nastojte se opustiti i otpustiti takvo razmišljanje. Svaki put kada vam misli krenu na razmišljanje o spavanju, prekinite ih i fokusirajte se na nešto drugo.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više