Zdravlje RAVNOTEŽA NA TRPEZI

Dobre i loše strane naše prehrane

  • Autor: A.J.
  • 29.11.2008 7:45:17
  • 20.11.2008 12:21:47

Sa svime u životu, pa tako i sa zdravim namirnicama treba biti umjeren. Evo i zašto: čokolada je dobar antioksidant, ali zato može uzrokovati migrenu, a i visoko je kalorična; osam čaša vode idealna je dnevna mjera, no pretjerate li, vodom se čak možete i

Evo još nekih zanimljivosti o namirnicama i pićima te njihovim dobrim i lošim stranama.

Čokolada
je snažan antioksidant, pozitivno utječe na kardiovaskularni sustav, popravlja raspoloženje, no zato može uzrokovati migrene i izazvati žgaravicu. Svojim djelovanjem utječe na povećanje lučenja urinarnih oksalata, što može dovesti do ubrzanog stvaranja bubrežnog kamenca.

Vitamin C potiče prirodnu proizvodnju kolagena i pomaže pri liječenju rana. Jedno američko istraživanje pokazalo je kako su ljudi koji su jeli hranu bogatu vitaminom C imali manje bora od onih čija je prehrana sadržavala malo tog vitamina. Istraživači su također zaključili da uzimanje više od 700 mg vitamina C dnevno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti za 25 posto.
Prema studijama, velike doze vitamina C djeluju razorno na tumorske stanice, ali se moraju davati intravenozno, a ne oralno.

No uvriježeno mišljenje da vitamin C pomaže kod prehlada, prema nekim novim istraživanjima, samo je mit. Uzimanje vitamina C u sprečavanju prehlada, tvrde znanstvenici, gubitak je vremena i novca. Za većinu ljudi, naime, korist uzimanja nadomjeska vitamina C je tako malena kad se radi o prevenciji prehlade ili gripe da je zapravo jednako uzimaju ga ili ne.

Voda - preporuka da se dnevno mora popiti osam čaša vode datira još od 1945. godine. Voda pomaže da se tijelo oslobodi nagomilanih toksina i otrova. Ona ispire organizam i održava ga zdravim izvana i iznutra. Voda čini prosječno 55 do 60 posto ukupne mase odrasle osobe, pa organizam svakodnevno treba 1,5 do dvije litre vode. Najnovija istraživanja, pak, pokazala su da ljudi jako puno tekućine dobivaju unošenjem hrane i napitaka (čaja, mlijeka, soka, kave).

Jedno istraživanje, koje je dva tjedna proučavalo kožu blizanki, od kojih je jedna pila dvije litre vode dnevno, a druga nikako nije konzumirala vodu, pokazalo je da pijenje vode nije uopće utjecalo na elastičnost i masnoću kože njihove kože. Organizam blizanke koja nije pila vodu tekućinu je crpio iz hrane, voća, povrća i drugih napitaka.

Vodom se može i predozirati, pa čak i umrijeti od prevelike popijene količine. U Velikoj Britaniji je zabilježen slučaj smrti zbog predoziranja vodom. Srce jednog Britanca, naime, stalo je nakon što je popio pet puta više vode od preporučenog dnevnog unosa. Na dan kada je umro popio je više od deset litara vode u samo osam sati. Prevelika količina vode izazvala je srčani udar.

Vino - posljednjih su godina razna istraživanja potvrdila da je umjereno pijenje vina dobro za zdravlje. Tako su znanstvenici potvrdili da crno vino smanjuje rizik od srčanih bolesti, štiti od moždanog udara, sprečava rak gušterače i čak djeluje protiv potencijalno fatalnih bakterija kao što su salmonela, E. coli i listerioza.

Pretjerujete li, pak, s vinom, mogli biste imati ozbiljnih posljedica po zdravlje. Često i prekomjerno konzumiranje alkohola smanjuje učinkovitost imunološkog sustava, a poznato je da alkoholičari češće obolijevaju od raznih infekcija. Alkohol oštećuje i gušteraču, što dovodi do šećerne bolesti, negativno utječe na nadbubrežnu žlijezdu, štitnjaču i spolne žlijezde.

Crveno meso bogato je proteinima, mineralima poput cinka i željeza te vitaminima B i D. No crveno meso bogato je zasićenim mastima koje se povezuju s kardiovaskularnim bolestima. Osim toga, konzumacija mesa i mesnih prerađevina, poput slanine i kobasica, povećava rizik za razvoj kolorektalnog tumora kod ljudi. Osobe koje jedu velike količine mesa izlažu se većem riziku da će oboljeti od dijabetesa tipa 2.

Jabuka i banana - jabuka je izvrstan izvor mnogih korisnih sastojaka, a naročito flavonoida, koji sadrže antioksidante, čuvare srca. No ta vlakna su netopiva i nisu dobra za crijeva. Naime, spomenuta vlakna fermentiraju u plinove, koji mogu izazvati bolove i nadimanje. Banane, pak, vraćaju energiju i bogate su kalijem, magnezijem i vitaminom B6, koji je dobar za živce. No zelene banane mogu izazvati probleme s probavom, jer se škrob koje sadrže veoma teško probavlja.

Najbolje bi bilo kombinirati različito voće i povrće svaki dan jer crijevima trebaju različite vrste vlakana kako bi dobro funkcionirala.
U svakom slučaju, uvijek treba imati na umu da ni s kojom namirnicom, koliko god ona bila korisna, nije dobro pretjerivati.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više