Zdravlje

JEDITE AGRUME

Naranče i grejp smanjuju rizik od moždanog udara

Naranče i grejp mogu smanjiti rizik od moždanog udara, tvrde znanstvenici. Konzumirani kao voće ili sokovi za doručak mogu zaštititi vaš organizam protiv 'napada' na mozak, a vjeruje se da je ključ u njihovoj visokoj razini određene vrste antioksidansa

Istraživački tim sa sjedištem na Medicinskom fakultetu na Sveučilištu East Anglia proučavao je snagu zaštite flavonoida, antioksidacijskih spojeva prisutnih u voću, povrću, tamnoj čokoladi i crvenom vinu, piše Daily Mail.

Žene koje su uzimale velike količine flavonola (podgrupe flavonoida) u narančama i grejpu imale su 19 posto manji rizik od ishemičnog moždanog udara (povezanog s krvnim ugrušcima) nego žene koje su unosile najmanje količine. Istraživanje je u 14 godina provedeno na gotovo 70.000 žena, ali stručnjaci vjeruju da koristi mogu imati i muškarci. Najviša razina flavanola je oko 45 mg dnevno, a čaša industrijskog soka od naranče može pružiti 20-50 mg flavonola, ovisno o obradi i uvjetima skladištenja.

U istraživanju, objavljenom u medicinskom časopisu Stroke, tvrdi se da flavonola ima prvenstveno u naranči i soku od naranče (82 posto) te grejpu i soku od grejpa (14 posto).

Međutim, znanstvenici preporučuju da oni koji žele povećati unos agruma trebaju jesti cijeli plod, a ne samo piti sok, jer industrijski sokovi imaju visok sadržaj šećera. Voditelj istraživanja, profesor Aedin Cassidy, kaže da su njihova istraživanja pokazala da je veći unos voća, povrća i posebno vitamina C povezan sa smanjenjem rizika od moždanog udara.

'Mislilo se da flavonoidi pružaju zaštitu pomoću nekoliko mehanizama, uključujući poboljšanu funkciju krvnih žila i antiupalne učinke. Ipak, potrebno je više istraživanja da bi se potvrdila povezanost između unosa flavonola i moždanog udara', kaže prof. Cassidy.

'Znamo da je puno svježeg voća i povrća dobro za naše zdravlje. Ovo istraživanje pokazuje da konzumiranje agruma, posebno naranči i grejpa koji su bogati vitaminom C, može pomoći u smanjenju rizika od moždanog udara', kaže dr. Sharlin Ahmed. Međutim, to ne znači da bismo iz prehrane trebali izbaciti druge vrste voća i povrća. 'Svatko može smanjiti rizik od moždanog udara ako jede zdravu i uravnoteženu hranu, s malo zasićenih masti i soli, ako redovito vježba i ako drži krvni tlak pod kontrolom.'

Komentari

Komentiranje članaka dopušteno je samo registriranim korisnicima. Da biste mogli ostaviti svoj komentar, trebali biste se prijaviti kao registrirani korisnik. Za prijavu koristite link "Prijavi se" u gornjem desnom uglu stranice. Ako nemate korisničko ime, molimo vas da se registrirate koristeći link "Registriraj se" u gornjem desnom uglu portala.