POTIČU APETIT

Evo kako nas reklame mogu udebljati

23.01.2012 u 09:46

Bionic
Reading

Samo jedan pogled na fotografije vrhunski pripremljenih i zamamnih delicija dovoljan je da čovjek ogladni, tvrde njemački znanstvenici, zbog čega ne čudi porast epidemije pretilosti

Čim ugledamo reklamu u kojoj se, primjerice, mlijeko stapa s otopljenom čokoladom u koju padaju komadići badema, aktiviraju se okusni pupoljci i postajemo gladni. Odavno se zna da miris hrane može pojačati apetit, no ovo je prva studija koja je dokazala da je za to dovoljna samo jedna fotografija, piše agencija Vlm

Stručni tim s Instituta Max Planck u Münchenu otkrio je, naime, da privlačni prikazi hrane utječu na promjenu u razini hormona koji kontroliraju apetit. Samim time, upravo takve fotografije, od kojih ljudima počne 'curiti slina na usta', mogle bi biti odgovorne za sve više problema s pretilošću.

Okrenite glavu

'Ljudi koji imaju problema s viškom kilograma i masnoćama u krvi jednostavno bi trebali izbjegavati fotografije hrane i reklame', objasnila je Petra Schüssler, autorica navedene studije, dodavši da je snaga tih hormona toliko jaka da će osoba poželjeti pojesti kolač čak i ako je netom prije toga jela.

'Naš mozak procesuira vizualni stimulans i na fizičkom planu počinje proces koji kontrolira naš doživljaj gladi koji se aktivira protivno našoj volji', pojasnila je Schüssler, zaključivši da zato pretile osobe trebaju izbjegavati susrete s takvim mamcima. S njom se slaže njezin suradnik Axel Steiger, dodajući da se može zaključiti da reklame s hranom u medijima pridonose povećanju problema pretilosti u zapadnoj populaciji.