Zdravlje DUGI OTPUST GASTRO GRIJEHA

Za skidanje blagdanskih kilograma treba tri mjeseca

  • Autor: tportal.hr
  • 28.12.2011 10:13:20
  • 28.12.2011 8:46:12

Dok jedemo, ne mislimo, poslije se kajemo – tako funkcionira naš odnos prema uživanju u prazničnim delicijama. No, tu vam mogu pomoći mudre odluke – prije i poslije velikog prejedanja

Još jedan komad purice, još jedna kriška torte… U danima kada jedemo bez kočnica, sve ovo zvuči tako nevino. To su takvi dani, tješimo se i trpamo još malo bakalara na tanjur. Ali koliko god smatrali da se o božićnim blagdanima tolerira jesti više nego li nam treba, ipak je dobro imati na umu da ćemo posljedice te popustljivosti vjerojatno ispaštati tamo negdje - do ožujka. Da, do ožujka!

Istraživanje je pokazalo da je vrijeme potrebno za eliminiranje tih nekoliko kilograma viška, koliko nabacimo ovih dana u godini, tri mjeseca. Prema istraživanju koje je proveo MSN, a prenosi Daily Mial, prosječan božićni ručak u Velikoj Britaniji imat će u sebi oko 2.300 kalorija po osobi. Tako samo jednim obrokom u sebe unosimo dnevno potrebnu količinu hrane jer to je 115 posto od preporučene dnevne konzumacije za žene i oko 92 posto za muškarce – i sve to prije nego što u tu kalorijsku vrijednost uračunamo kolače, alkohol, grickalice, čokolade…

Rezultati istraživanja pokazuju da čak tri četvrtine anketiranih priznaje da su u potpunosti svjesni da će zbog uživanja u delicijama imati problema sa zakopčavanjem odjeće.

Nutricionistica Dora Walsh smatra da bi jedan od recepata kako preživjeti Božić bez gomilanja novih kilograma bio – jesti polako. 'Ključ je uživati u svakom zalogaju, ne brzati i ne trpati u sebe te ostati tjelesno aktivan i u vrijeme blagdana kako bismo odmah eliminirali suvišne kalorije,' kaže ona.

Ističe da je najvažnija umjerenost – i u uživanju za prazničkim stolom i u dijeti koja slijedi nakon: 'Svaki plan mršavljenja mora biti realan i uravnotežen jer munjevite dijete ne funkcioniraju i učinci koji se njima postižu ne traju dugo.'

Evo nekoliko savjeta kako možete ubrzati trošenje neželjenih kalorija.

Nabavite pedometar – prosječna osoba može potrošiti oko 400 kalorija ako prehoda 10.000 koraka (tako ćemo eliminirati jedan komad čokoladne torte). Ako radite u uredu, iznenadit ćete se podatkom koliko malo koraka dnevno napravite – u prosjeku manje od tri tisuće. Pedometar će vam pokazati koliko ste napravili i potaknuti vas da napravite više.

Budite za ples – Stara godina brzo se približava s fantastičnom mogućnošću da vježbanje zamijenite plesom. Sat i pol energičnog disco plesa potrošit će 450 kalorija. Zato se pripremite za groznicu subotnje večeri i uplešite u Novu godinu – izbjegavajući pritom visokokalorična pića.

Napadnite trgovine - uobičajeno lutanje dućanima, isprobavanje odjeće, nošenje vrećica s robom – sve će to potrošiti 180 kalorija na sat. Što više kupite, i opterećenje koje nosite u vrećicama bit će veće. Budete li uporni i izdržite li dva i pol sata bez zastajkivanja, potrošit ćete svoju čokoladnu tortu.

Igrajte se s djecom - skupljanje igračaka, saginjanje, ustajanje, trčanje, podizanje djece – sve to doprinosi našoj vitkosti. Procjenjuje se da jedan sat igre s energičnom djecom eliminira oko 120 kalorija.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više