Zdravlje NAKON BLAGDANA

Što kad pretjeramo s masnom hranom?

  • Autor: J. C. Š.
  • 2.1.2012 8:37:36
  • 2.1.2012 7:32:00

Blagdani su prava napast za sve koji imaju problema s tjelesnom težinom i zdravljem – uglavnom pretjerujemo sa slatkom i masnom hranom. Naravno, najbolji je savjet – nemojte pretjerati, no ono što je lako reći nije uvijek lako i ostvariti

Kad malo razmislimo o tome koliko hrane obično pojedemo u ovo doba godine, i da jedemo najzdraviju hranu, lako bismo se udebljali. Sjetimo li se još da su na našim stolovima često pečenke, francuska salata, slane grickalice, jasno je da to nije nimalo zdravo.

Većina nas tijekom blagdana ima malo više slobodnog vremena nego inače, pa se pokušajte natjerati na pojačanu tjelesnu aktivnost – ako ništa drugo, onda barem dvaput dnevno izađite na malo dužu i žustriju šetnju po obližnjem parku. Na taj način ubrzat ćete rad srca, poboljšati cirkulaciju i potrošiti koju kaloriju.

Poslije blagdana uvijek je dobro primijeniti kraći režim detoksikacije (na internetu se može pronaći puno dobrih i kvalitetnih savjeta i preporuka o tome kako to učiniti).

Iako ne postoji hrana od koje se mršavi ili koja će poništiti štetni utjecaj masne hrane, postoje namirnice koje pospješuju izgaranje masnoća.

Grejp
Istraživanja su pokazala da pola grejpa dnevno ili čaša svježeg soka od grejpa uz obrok, bez drastičnih promjena u prehrambenim navikama može biti zaslužno za smanjenje količine inzulina u krvi, čime se obuzdavaju potrebe za neprestanim grickanjem. Savjetujemo da ovih dana doručak započnete čašom svježe iscijeđenog soka od grejpa. Ako ne volite okus grejpa, dodajte mandarinu ili neko slađe voće te sok zasladite stevijom ili medom (ako inače ne patite od viška kilograma i nemate zdravstvenih tegoba).

Zeleni čaj
Zeleni čaj je doista čudotvorni napitak! Ne samo da sprečava rak te bolesti srca i krvožilnog sustava, već i ubrzava metabolizam. Ako pijete do pet šalica zelenog čaja dnevno, sagorjet ćete 70 do 80 kalorija viška. Nije čarobni štapić, no vrijedi barem ovih dana kavu zamijeniti zelenim čajem. Ipak, budite oprezni s količinom – čaj je stimulans poput kave!

Začinjena hrana
Volite ljuto? Onda evo dobrih vijesti za vas: konzumiranje ljute hrane pomaže u bržem sagorijevanju masnoća. Od ljute hrane počinjemo se znojiti i ubrzava nam se broj otkucaja srca, što za posljedicu ima ubrzanje metabolizma. Čili paprika čuva srce jer sprečava nakupljanje kolesterola na stjenkama krvnih žila, pa je pokoji ljuti meksički specijalitet dobrodošao na blagdanskom stolu. I nije 'bez vraga' običaj da se za Uskrs kuhana šunka jede s hrenom. U ovo doba teško je naći svježi hren, ali može se kupiti ribani (naravno, bez majoneze ili sa što manjim dodatkom majoneze). Đumbir se može koristiti umjesto papra, a također snižava masnoće. Ne zaboravite ni naš tradicionalni češnjak, koji je toliko ljekovit da se s pravom smatra čudotvornom namirnicom.

Thinkstock
Doručak započnite čašom svježe iscijeđenog soka od grejpa
Pazite na količinu soli

Masno i slano ubojita su kombinacija. Preporučujemo skoro sve začinske trave, jer pomažu da hranu manje solimo. Iako kod nas ljudi tradicionalno nisu navikli u prehrani koristiti više od dvije-tri začinske trave, najčešće im se sviđaju kad ih dobiju priliku kušati. Ovo se posebno odnosi na timijan, majčinu dušicu i sve mediteranske trave. Većina ih je i ljekovita, a protiv štetnih utjecaja masne pečene hrane i nezdravih ugljikohidrata koji povećavaju šećer u krvi najbolje će pomoći kadulja i ružmarin.

Mliječni proizvodi s manje masnoća

Mliječni proizvodi su bogat izvor kalcija koji pomaže izgradnju učvrstih kostiju, ali i sudjeluje u stvaranju hormona koji vašim stanicama 'govori' treba li stvarati još masti ili ne. Zato ne izbjegavajte mliječne proizvode - na tržištu već odavno postoje oni s manjim postotkom masnoća, od mlijeka do raznih vrsta jogurta, pa čak i sladoleda.

Majoneza s manjim udjelom masti

Ne bi bilo dobro na primjeru mliječnih proizvoda izvući zaključak da su svi proizvodi s manje masti zdraviji - oni samo imaju manje kalorija ali često sadrže druge nezdrave dodatke. Kad se radi o majonezi, ona sama po sebi nije naročito zdrava, pa ako za blagdane baš ne možete bez francuske salate, svakako odaberite majonezu s manje masnoća ili još bolje, onu bez jaja, primjerenu vegetarijancima. Možda vam se ovo čini glupom idejom, no ne zavaravajte se da su industrijske majoneze načinjene uglavnom od svježih domaćih jaja – poznato je da ljudi alergični na jaja često bez problema jedu industrijsku majonezu. Među vegetarijanskim majonezama (bez sastojaka životinjskog porijekla) čak ima i onih obogaćenih masnim kiselinama omega 3 koje preporučuju zdravstvene institucije, pa su dobrodošle na tradicionalnom blagdanskom stolu.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više