Zdravlje SAVJETI KOJI PALE

Kako spriječiti gomilanje kilograma tijekom praznika

  • Autor: tportal.hr
  • 24.12.2010 9:16:19
  • 24.12.2010 8:00:00

Ne udebljati se i ne upropastiti trud uložen u održavanje vitke linije tijekom božićnih i novogodišnjih praznika čini se gotovo kao nemoguća misija. Međutim, stručnjaci tvrde da je i tradicionalnu božićnu hranu moguće pretvoriti u zdrave obroke

Kako tvrde liječnici, glavna značajka održavanja težine i sprečavanja debljanja za vrijeme praznika leži u dosljednosti, suzdržavanju i ravnoteži.

Stručnjaci se povode za poznatom formulom da ukoliko se u tijelo unese više kalorija no inače, iste te kalorije treba potrošiti pojačanom tjelesnom aktivnošću. Preporučuje se svakodnevno vježbanje u trajanju od tridesetak minuta. Tim malim ustupkom ne samo da ćete otopiti suvišne kalorije, već ćete spriječiti nepotrebno debljanje, a i osjećat ćete se znatno bolje.

Pijenje dovoljne količine vode svaki dan je bitnije nego što se smatra. Međutim, preporučljivije je češće piti male količine vode nego velike količine u većim razmacima. Uzimanje manje količine vode u kraćim vremenskim razmacima osigurat će hidrataciju cijeloga tijela, hranjive tvari će se brže i lakše apsorbirati u organizam, eliminirati višak i pomoći pri regulaciji
Immo Klink/Corbis
Smanjena količina hrane možete učiniti velike promjene
tjelesne temperature.

Izbirljivost kada se radi o hrani ponekad i nije tako loša. Ukoliko jedete sve, u tijelo ćete unositi znatno više nepotrebnih kalorija, a ako jedete samo ono što stvarno volite, učinak će biti znatno bolji. Zato stručnjaci preporučuju da ne trošite 'slobodan prostor' na kalorije u čipsu i keksima, već ga čuvajte za omiljenu hranu.

Miješanje okusa je ponekad prava rapsodija, no upravo je to odlična formula za sakupljanje viška kilograma. Kada na stol stavite samo hranu jedne vrste ili okusa, poput slane hrane ili mesa, puno brže ćete se zasititi i unijeti u tijelo manje kalorija.

Manje porcije su prava čarolija, a tajna se krije i u malim tanjurima jer mala porcija na velikom tanjuru djeluje sićušno u odnosu na istu tu porciju na malom tanjuru. Isto tako, na tanjur prvo stavljajte povrće i hranu s manjom kalorijskom vrijednosti, a najmanje mjesta ostavite za visokokaloričnu hranu.

Tijekom cijeloga dana treba pripaziti da porcije budu male, tada si možete dopustiti i češće obroke i pokoju poslasticu. Najbitnije je ne izgladnjivati se tijekom dana i onda se prejesti navečer, jer tada je sakupljanje dodatnih kilograma osigurano.

Na brojnim božićnim i novogodišnjim večerama i domjenicima nakon što ste uzeli što želite pojesti, jednostavno se odmaknite od stola. Naime, ukoliko neprestano stojite kraj stola, pojest ćete znatno više, pa čak i ono što ne volite.

Odlazak u restoran ne mora uvijek završiti prejedanjem i potpuno praznim tanjurom. Velik broj ljudi smatra da ako su nešto platili, to moraju i pojesti, no to nije tako. Naime, restoranske porcije su nerijetko dva do tri puta veće od količine hrane koja vam je potrebna, stog jednostavno pojedite koliko možete, a ostatak ostavite.

Božićni i novogodišnji praznici nerijetko znaju biti vrlo stresno razdoblje. Kako biste izbjegli prejedanje uzrokovano nervozom, isplanirajte si vrijeme te si ostavite i razdoblje za odmaranje i druženje s obitelji.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više