USPRKOS KRIZI

Turističke agencije nemaju namjeru snižavati cijene aranžmana

24.04.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Unatoč najavama da mnoge turističke zemlje, kako bi umanjile posljedice ekonomske krize, smanjuju cijene putničkih aranžmana, hrvatski putnici još neće moći osjetiti blagodati tih sniženja

U domaćim putničkim agencijama ističu da njihove cijene ostaju nepromijenjene, pa onima koji žele otputovati za manje novca i dalje preporučuju svoje last ili first minute ponude.

Po riječima izvršnog direktora za korporativne komunikacije Adriatica.neta Kristijana Gržetića, interes za daleke destinacije ove je godine u nekim segmentima čak i veći nego ranije, pa ta tvrtka nema potrebe sniženjima privlačiti nove turiste.

'Činjenica je da je na inozemnom tržištu došlo do manjih sniženja cijena, ali popusti još nisu takvi da bi se moglo govoriti o drastičnom rušenju cijena. Osim toga, za daleka putovanja tradicionalno je zainteresirana manja, ali platežno sposobnija skupina', ističe Gržetić.

S druge strane, mediji su prepuni informacija o snižavanju cijena u popularnim turističkim destinacijama, pa je tako nedavno objavljena vijest da je jedna talijanska agencija svojim klijentima ponudila tjedan krstarenja raznim morima, među kojima je i hrvatsko, za samo jedan dolar (bez lučkih pristojbi).

Prevara kupaca

Usprkos krizi, hrvatske turiste privlači drevni jordanski grad Petra

Direktor Kompasa Ivan Pukšar ovu vijest naziva čistom prevarom potencijalnih kupaca i nekorektnim marketinškim potezom jer se radi o ponudi u kojoj dolar plaća druga osoba u kabini, dok prva plaća punu cijenu od 1.500 ili 2.000 dolara.

Slično, kaže, rade i niskobudžetni prijevoznici oglašavajući letove po jedan euro ili manje na malom broju sjedala koje je nemoguće kupiti po takvoj cijeni za 99,99 posto kupaca. Ipak, to dobro zvuči i milijuni će kupaca posjetiti njihovu web stranicu te kupiti nešto za 99 eura.

U Kompasu ističu da naš Zakon o zaštiti potrošača izričito zabranjuje obmane kupaca, pa takvim akcijama ni u kojem slučaju ne namjeravaju pristupiti. Svako takvo bitno sniženje cijena, tvrde, ima svoju žrtvu - najčešće je to sam kupac koji kupnjom takvog proizvoda ili usluge najviše šteti samom sebi - kroz umanjenu kvalitetu usluge.

Ta je agencija zadovoljna prodajom svojih putovanja, a blagom smanjenju potražnje doskočili su nešto manjim brojem polazaka.

Kao primjer ističu da su svi Kompasovi autobusi i avioni na polascima za uskrsne blagdane bili popunjeni sa oko 98 posto kapaciteta, i to uz minimalnu prodaju u tzv. last minute ponudi.

Prodaju i nadalje planiraju stimulirati First minute ponudom i dobrim programima koji nisu preskupi, pa su dostupni većem dijelu kupaca:

'U velikoj mjeri će naše cijene ubuduće tijekom ljetne sezone ovisiti u cijenama hotelijera koji će diktirati moguće popuste. Predviđanja su da će u nekim dijelovima sezone destinacije biti u cijelosti rasprodane, dok će se u nekim manje atraktivnim tjednima uvesti akcijske prodaje po sniženim cijenama, i do 30 posto niže, ako to bude potrebno.'

Međutim, sniženja će se odnositi na ograničene destinacije i neprodane hotelske sobe, pa će kupci morati biti vješti i dobro procijeniti kad je najbolji trenutak za kupnju takvog aranžmana.

Za mnoge će biti prekasno, pa će morati 'loviti' neke druge povoljne ponude, poručuju u Kompasu.

Da kriza nije znatno utjecala na ljubitelje putovanja, dokazuju i gotovo rasprodani Kompasovi zrakoplovni aranžmani za Tunis početkom lipnja i krajem kolovoza, odnosno početkom rujna, kada su cijene nešto niže. Slična situacija je i s prvosvibanjskim putovanja u London i Pariz u kojima ni dodatna sjedala u avionima nisu pomogla u cijelosti zadovoljiti potrebe tržišta, pa na njima više nema mjesta.

Što se ljetnih aranžmana tiče, niz sniženja ta je agencija ponudila u svojoj First minute ponudi koja vrijedi od početka svibnja.

Agencije zadovoljne prodajom

I u Adriatica.netu kažu da se njihovi aranžmani odlično prodaju, čak i krstarenja na kojima ima manje akcija nego proteklih godina.

Hrvatske agencije organiziraju povoljne četverodnevne aranžmane za Rim

Iako za ljetne destinacije još nemaju nikakvih akcija, u tijeku su one posezonske, no ističu da je riječ o tradicionalno jeftinim i dobro posjećenim aranžmanima uobičajenima u ovom dijelu godine. Primjerice, u hotelu RAB, s tri zvjezdice, polupansion od 30. travnja do 3. svibnja može se dobiti od 550 kuna po osobi.

Slična je situacija i s mediteranskim destinacijama. Putnicima su na raspolaganju first minute popusti za rezervacije do 30. travnja. U ponudi je, između ostalog, putovanje u Tunis od 29. travnja do 6. svibnja s polaskom iz Ljubljane po cijeni od 1.840 kuna.

U ponudi europskih putovanja Adriatica.net bilježi veliki interes za tzv. city break putovanja koja nude predah u europskim metropolama. Četverodnevno putovanje u Rim i Pariz košta od 3.390 kuna po osobi.

Od dalekih putovanja, kojima cijene nisu mijenjane i stoga što aviokompanije nisu snižavale svoje troškove, Adriatica.net kao hit ističe Bliski istok. Tako je, dodaju, zabilježen velik interes za putovanje u Jordan od 21. do 27. lipnja po cijeni od 6.990 kuna po osobi.

Ipak, glasnogovornica GeneralturistaDea Devidas kaže da su neki turoperatori, kako bi se oduprli krizi, umjesto snižavanja cijena, posegnuli za nekim drugim antirecesijskim modelima.

Tako na primjer TUI i Gulet više ne lete za sve destinacije iz svih većih austrijskih gradova. Broj letova smanjili su i usmjerili ih na polaske iz Beča, umjesto Graza, Lienza i Salzburga, što su imali ranije.

Svoje povoljnije aranžmane Generalturist će i nadalje nuditi putem standardne Last minute ponude. Hrvatski putnici se, ističu, ionako kasnije odlučuju za odmor u odnosu na one zapadnjačke, pa se čeka stanje bookinga da bi se reagiralo.