NESVAKIDAŠNJE DESTINACIJE

Agencija nudi turističke ture po Sjevernoj Koreji i Černobilu

30.12.2011 u 08:00

Bionic
Reading

Černobil je trenutno najpopularnija destinacija među turistima koji vole nešto izazovnija odredišta, ali sve više raste interes i za posjetom Sjevernoj Koreji

Većina ljudi mašta o putovanjima na Karibe, Tenerife ili neke druge poznate i daleke destinacije. No, ima i onih čiji se ukus razlikuje, pa će, umjesto uživanja na nekoj egzotičnoj plaži s bijelim pijeskom, radije izabrati razgledavanje Černobila. Upravo za takve turiste specijalizirala se britanska turistička agencija Lupine Travel. Trenutno u ponudi ima putovanja u Sjevernu Koreju, Turkmenistan, Černobil i Iran. Zasigurno najaktualnije i najzanimljivije je ono za Sjevernu Koreju. Putuje se 1. veljače iduće godine, a za tri dana potrebno je izdvojiti 599 eura. U cijenu su uračunati viza, karte za vožnju vlakom, hoteli,

objedi i vodiči, a trodnevni raspored obiluje brojnim zanimljivim aktivnostima poput razgledavanja prirodnih i kulturnih znamenitosti.

'Putovanje u Sjevernu Koreju nije vrsta odmora za koju će se odlučiti većina ljudi, ali zainteresiranih ima i riječ je o ljudima koji zaista žele vidjeti ti zemlju. Posebno je zanimljivo vidjeti tako neobičnu zemlju koja je već dugo odsječena od svijeta. To je nešto kao putovanje kroz vrijeme… Ovaj aranžman posebno je zanimljiv sada nakon smrti Kim Jong–ila jer ljudi žele vidjeti reakcije tamošnjeg stanovništva nakon njegove smrti', pojasnio je za tportal.hr Dylan Harris iz agencije Lupine Travel.

Iako interes za posjet Sjevernoj Koreji raste, najpopularnija destinacija i dalje je Černobil. 'Većina ljudi koja žele posjetiti Černobil uglavnom su fotografi, ali i studenti prirodnih znanosti. No, ima i, da tako kažemo, običnih turista koji žele vidjeti napušteni grad. Posjet tom gradu je i dobro upozorenje ljudima na sve opasnosti koje nastaju kao posljedica nuklearnih aktivnosti. Na neki način, ljudi osvijeste tu snažnu nuklearnu moć. Usto, većina novca od turista ide u fond za izgradnju novoga sarkofaga za reaktor', naglasio je Harris.

Kaže da je nekim turistima dosadila tradicionalna ponuda destinacija i upravo među njima oni su pronašli svoje mjesto: 'Postoje ljudi koje izležavanje na plažama jednostavno više ne zadovoljava. To su ljudi koji vole putovati i vole malo izazovnije destinacije. Naši turisti vrlo su zadovoljni. Smatraju da su naša putovanja edukativna. Mnogi su promijenili mišljenje o Iranu i Sjevernoj Koreji nakon što su ih posjetili. Promijenili su mišljenje o tamošnjim ljudima, a koje su izgradili na osnovu medijske slike koja im se stalno prezentira u njihovim zemljama.'

Iako je agencija Lupine Travel britanska, njihovim uslugama koriste se turisti iz različitih zemalja. Kako kažu, oko 40 posto njihovih klijenata dolazi iz Velike Britanije, a ostalih 60 posto čine turisti iz zapadne i središnje Europe, Sjeverne Amerike i Australije. Vjeruju da će se za takva putovanja zainteresirati i ostali, posebno zato što su uveli i neke nove aktivnosti poput amaterskog golf turnira u Sjevernoj Koreji i Iranu. Prvi turniri su već održani, a turisti su, kako ističu, bili prezadovoljni.