tportal.hr

Zagreb
+14
Osijek
+13
Pula
+17
Rijeka
+20
Zadar
+15
Split
+17
Dubrovnik
+16

STRES NAŠ SVAGDAŠNJI

Kako poslu reći - dosta?

Tehnologija mijenja način života, a uz prednosti dolaze i problemi: zahvaljujući internetu i mobitelima ne moramo svaku minutu provesti u uredu nego dio posla možemo obaviti i s plaže, ali istovremeno nas u svako doba mogu dobiti i oni čijim se pozivima ne radujemo

Datum objave:
3.7.2012 8:00

Zadnja izmjena:
3.7.2012 10:20

Vezane teme

Mailovi stižu u dva ujutro, rokovi stišću i vikendom i praznikom i kad ste na godišnjem odmoru… Nemali broj zaposlenih počinje se pitati vrijedi li plaća tolikih žrtava, pa i kad se radi o poslu koji vole, dobroj plaći i dobrom statusu. Čak i tamo gdje tehnologija nije bitno promijenila način rada, čini se kako se ne poštuje radno vrijeme i kako nadređeni očekuju da suradnici skaču na svaki njihov mig. Uzevši u obzir krizu i strah od otpuštanja, teško da će uskoro biti bolje.

Radimo da bismo živjeli
, a ne obrnuto, pa posao ne možemo i ne trebamo staviti ispred privatnog života. Većina nas tako razmišlja, ali nikako da praksu uskladimo sa željama.

Svjesno ili nesvjesno, poslodavac/šef/vlasnik najčešće misli kako bismo mu trebali biti zahvalni jer da nema njega, ne bi bilo ni naše plaće. Na tržištu poput našeg nije lako osigurati posao i naplatu, pa poduzetnicima treba skinuti kapu. Međutim, taj odnos ima i drugu stranu: i poslodavac podjednako treba nas jer svojim radom zarađujemo i svoju i njegovu plaću. Kako ne živimo u savršenom svijetu i kako je velik broj nezaposlenih, ne treba očekivati da ćemo uvijek dobiti razumno i jasno definirano radno vrijeme ako pristojno obavljamo posao. Ljude je teško mijenjati, posebno ako ih štite položaj i moć.

S druge strane, kod nas se dosta ljudi žali, ali ne prihvaća odgovornost ni rizik. Mislite li da vam posao 'jede' vrijeme, za promjene ćete se morati sami izboriti - žalopojke u kutku ureda ne pomažu.

Potraga za poslom koji vam neće pojesti vrijeme dugoročni je projekt - katkad se treba privremeno pomiriti s trenutnom situacijom, a istovremeno izraditi dobar plan i predano raditi na njegovoj realizaciji: pisati brojne molbe za posao (ako treba i u drugom mjestu ili državi), studirati ili na drugi način savladavati nova znanja i vještine…  Naučite nešto iz lošeg iskustva: prije prihvaćanja novog posla dobro se raspitajte i već na razgovoru za posao detaljno razjasnite uvjete rada i terminologiju. Većina kandidata iskreno kaže 'ne bojim se raditi', ali taj pojam je toliko neodređen da vi možda mislite jedno, a poslodavac drugo. Što su vaša znanja traženija, lakše ćete se izboriti za svoje uvjete.

Na prvi pogled apsurdno je da problem radnog vremena najčešće muči tzv. slobodna zanimanja (novinari, programeri, dizajneri, arhitekti, projektanti, scenaristi, pisci…) - svi oni uz laptop i pristup internetu raditi mogu skoro u svako vrijeme i sa svakog mjesta, pa im mnogi zavide. Većina ih voli svoj posao, pa ne znaju uvijek ocijeniti koliko posla mogu uzeti, ili ih financijska sigurnost i neredovitost posla tjera da prihvate sve što se u tom trenutku nudi. Kreativci znaju biti i loše organizirani, pa ustanu u podne jer su sinoć kasno legli, u radno vrijeme im se 'omakne' surfanje, boravak na Fejsu, gledanje televizije… To je razumljivo za ljude koji moraju biti na poslu od devet do 17, a da ih nitko ne pita koliko su napravili, ali je loše ako ste slobodnjak. Sloboda znači i disciplinu, pa budite sam svoj strogi šef: kad se radi, nema zabave ni ostalih 'ometala'. Začudit ćete se koliko posla možete obaviti kad ste koncentrirani na jedno.

198463 ,198667,188824,172601

Ukoliko ste na višoj poziciji, a čini vam se da imate sve više posla te da skoro sve morate obaviti sami, velika je šansa da ste sami krivi za svoju situaciju, ali toga niste svjesni. Ako baš objektivni promatrači misle da ste u pravu i da vaši trenutni suradnici zaista nisu dobri, kao šef imate pravo izboriti se za bolje. No, pokazalo se da voditelji timova koji imaju previše posla u pravilu ne znaju dobro organizirati tim ili su control freakovi koji nemaju povjerenja u suradnike. Prihvatite da zaista nema nezamjenjivih i da niste toliko sposobniji od drugih koliko mislite. Za uspjeh trebate tek predanost i vrijeme za usvajanje novih navika. Isplati se, jer ćete biti sretniji i vi i vaša okolina, a vjerojatno ćete se za godinu dana čuditi što niste sami došli do nekih vještina.

I najboljima se dogodi da povremeno moraju previše raditi zbog važnog zadatka koji ima kratki rok, ali moraju postojati i mirnija razdoblja. U tom slučaju treba prihvatiti situaciju, a u mirnijim razdobljima iskoristiti priliku da svi članovi tima iskoriste poneki slobodni dan, u radno vrijeme obave neku privatnu obvezu i slično.

I za kraj, mudrost je osvijestiti prioritete kako biste u konačnici bili zadovoljni. Srećom, i u neke naše tvrtke stiže mogućnost zapošljavanja na pola radnog vremena ili kraće (to je i zakonom omogućeno). Kad imate svoje poduzeće, obrt ili samostalnu djelatnost, sami određujete koliko ćete posla uzeti i kad ćete raditi. Naravno, s tim 'u paketu' dolazi i nesigurnost, 'ganjanje' naplate, spomenuta disciplina u radnom vremenu… Ali idealnih situacija nema, pa dobro razmislite o svom karakteru, umijeću, željama i potrebama.

Sviđa ti se članak? Preporuči ga prijateljima!


modakomoda

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/
vijece@hvzm.hr