LIFESTYLE POJMOVI

Znate li što uopće znače statement, lagom, niche ili vintage

22.01.2017 u 09:27

Bionic
Reading

Neke od najčešće korištenih lifestyle pojmova današnjice čuli su gotovo svi, no mnogi istovremeno ne znaju koje je pravo značenje tih riječi, niti kako su one nastale. Izabrali smo 10 aktualnih lifestyle pojmova za koje ste sigurno čuli i pojasnili njihova značenja

Mnogobrojne engleske riječi kao što su selfie ili clutch torbica toliko su se uvriježile u hrvatskom jeziku da ih se više ni ne trudimo prevoditi, a redovito ih koristimo i u komunikaciji. Nekima se od njih služimo iako im zapravo ne znamo značenje. Sigurno ste bezbroj puta čuli za pojmove kao što su contouring lica ili statement nakit, ali ne znate kako biste ih objasnili.

Izdvojili smo nekoliko trendi lifestyle pojmova koje morate znati:

1. Hygge

Već smo ranije pisali o skandinavskom pojmu hygge, koji se izgovara 'hu-ga' i predstavlja danski koncept življenja. Osim što uključuje mnoštvo svijeća, drvenih predmeta, mekanih pokrivača i jastuka kada je interijer u pitanju, hygge obuhvaća i način razmišljanja i odijevanja.

On podrazumijeva uživanje u blagodatima života, daleko od stresa i obaveza, a sama riječ hyggeu prijevodu znači udobnost. Sukladno značenju, pobornike tog stila najčešće ćete vidjeti u predimenzioniranoj i udobnoj odjeći poput pletenih vesti i vunenih čarapa, a ovaj je skandinavski trend ozbiljno pokorio i modnu industriju.

Želite li živjeti poput pravog hyggeljupca, važno je kvalitetno provesti svaki slobodni trenutak, a ako vam još uvijek nije jasno što hygge označava, zamislite situaciju u kojoj sjedite na kauču, odjeveni u najdraži bakin džemper i najmekše vunene čarape, te pokriveni dekom i okruženi udobnim jastucima čitate omiljeni ljubavni roman, uživajući u toploj čokoladi i pucketanju vatre u kaminu.


2. Lagom

Nakon što je hygge doživio bum u 2016. godini ove godine aktualan je nešto ekonomičniji lifestyle trend. Švedski koncept pod nazivom lagom označava životnu umjerenost, a potražite li ga u urbanom rječniku, pronaći ćete opis – 'ni previše ni premalo'. Ovaj novi stil življenja poziva na praktičnost, funkcionalnost, umjerenost i održivost, bez pretjerivanja u svemu što radite. Lagom teži minimalizmu u uređenju prostora, a slično je i na svim drugim područjima na koja se odnosi.

Cilj lagoma je živjeti u praktično dizajniranom domu, ugodnom za oko, ali bez suviše detalja, biti ekološki osviješten i nastojati štedjeti prirodne energente te pronaći životnu ravnotežu u svemu što radimo.

3. Balayage

Iako balayage predstavlja matematičku disciplinu, što mnogi vrlo vjerojatno ne znaju, ipak mislimo na drugo značenje te riječi koja predstavlja tehniku izrade pramenova. Balayage je posljednjih godina postao toliko popularan da teško da ne poznajete nekoga s tom frizurom.

Začetnik balayagea je talijanski frizer Rossano Ferretti, koji se brine o uvijek savršenoj frizuri Kate Middleton, a ovom tehnikom posvjetljivanja pramenova postiže se prirodniji i svježiji izgled kose.

4. Bronde

Nedavno smo pisali o tom hibridnom beauty pojmu nastalom spajanjem riječi brown i blonde, odnosno smeđe i plave boje za kosu. Vidite li na ulici djevojku za koju niste sigurni je li plavuša ili brineta, onda je riječ o bronde boji. Najčešće se dobiva klasičnom  tehnikom balayage, a ovaj je beauty trend popularizirala proslavljena manekenka i model godine Gigi Hadid, zahvaljujući kojoj stručnjaci tvrde da će bronde dominirati 2017. godinom

Potražite li riječ bronde u rječniku, pronaći ćete drugačiji odgovor koji se ne odnosi na beauty trendove. U urbanom rječniku bronde se negativno definira kao brineta s karakterom, ponašanjem i inteligencijom plavuše, s primjerom tinejdžerice iz serije 'Moderna obitelj', no ovo stereotipno objašnjenje ne odnosi se na bronde boju kose.


5. Statement

Riječ statement u modnim se krugovima najčešće upotrebljava uz nakit ili neki modni dodatak. Iako smo taj pojam čuli nebrojeno puta, što su to zapravo statement komadi?

Oni su drugačiji, upečatljivi modni dodaci koji podižu i najdosadniju odjevnu kombinaciju, a često, kada govorimo o statement ogrlicama, mislimo na one masivne, upečatljive. Statement komadi stvoreni su da istaknu osobu koja ih nosi te da izazovu 'vau' efekt

6. Vintage

Vintage moda predstavlja drugačiji stil odijevanja, suprotstavljen ukalupljenoj masovnoj modi koju viđamo na ulicama, a sukladno tome vintage odjeća predstavlja komade koji se mogu pronaći u second hand trgovinama ili specijaliziranim dućanima za vintage odjeću, kojih u Hrvatskoj baš i nema, a često se koji dobar takav komad može upecati i na tržnicama (Camden Market poznata je londonska tržnica sa starinama i vintage odjećom) ili sajmovima poput zagrebačkog Hrelića.

S obzirom na to da je riječ većinom o rabljenim modnim krpicama, vintage se najčešće povezuje sa stilom 50-ih i 60-ih godina, no to nije pravilo.

Ruby Lane definira vintage predmete kao one koji predstavljaju razdoblje u kojem su proizvedeni. Vintage može značiti da je predmet iz određenog doba, kao na primjer 'Vintage 1950', no ujedno može značiti da on predstavlja najbolje od kvalitete ili kvalitetu koju povezujemo s određenim razdobljem.

Jednostavno rečeno, to bi trebao biti predmet koji prikazuje najbolje od najboljeg iz razdoblja u kojem je nastao, a Ruby Lane predlaže i kako bi se termin vintage trebao koristiti kao referenca za predmete starije od 20 godina


7. Haute couture

Haute couture je francuski izraz za visoku modu, čiji se razvoj prati na modnim pistama i koja uglavnom nije funkcionalna, za razliku od prêt-à-porter mode, koja označava gotovu, odmah nosivu modu.

Haute couture služi kao plodno tlo za nadahnuće modnoj industriji, a njena primarna svrha je promocija modne kuće. Razlika je također i u produkcijskoj količini. Prêt-à-porter se proizvodi u standardnim veličinama i dostupna je u prodavaonicama odjeće, dok se haute couture proizvodi u limitiranim količinama, po mjeri naručitelja i u ograničenom vremenskom roku.

Ova inačica služi i kao inspiracija za proizvodnju i kreaciju nove mode, a prezentira se na velikim modnim pistama Pariza, Milana i Londona te biva rijetko prodana. Osnivač haute couturea i prve velike modne kuće uopće je Englez Charles Worth 1857. godine. On je voštane figure zamijenio manekenkama kako bi na inventivan i svjež način promovirao svoje ekstremno skupe kreacije.

U prvoj polovici 20. stoljeća uspostavljeni su i značajni mediji koji doprinose širenju mode. To su časopisi kao što je Vogue (1892.) ili Gazette duBon Ton (1912. – 1925.). Za značajan utjecaj na razvoj haute couturea tijekom 20. stoljeća zaslužni su Coco Chanel, Yves Saint Laurent i Christian Dior. Zbog njih međunarodni centar haute couturea postaje Pariz.

Postoje veoma strogi standardi za uspostavljanje haute couture modne kuće i oni otežavaju njegovanje ove vrste odjevne kulture. Naime, centralni studio mora biti smješten Parizu te mora zapošljavati minimalno 20 ljudi s punim radnim vremenom, a kolekcija mora biti prezentirana u Parizu dva puta godišnje. Dizajner mora kreirati 50  modela, od kojih svi moraju biti unikati. Standardi se provjeravaju svake godine, a dizajner se mora iznova prijavljivati svake godine.


8. Contouring

Contouring ili konturiranje je tehnika naglašavanja crta lica (može i tijela), odnosno strukture kostiju uz pomoć šminke. Ako mislite da sve ljepotice na Instagramu imaju operiran nos ili napumpane jagodice, onda bi plastični kirurzi bili najbogatiji ljudi na planetu. Tajna njihova uskog nosa i naglašenih jagodica krije se u konturiranju.

Kao što i sama riječ kaže, cilj ove tehnike je na licu iscrtati konture odnosno linije uz pomoć toplih smeđih nijansi rumenila koje će vizualno suziti ili naglasiti željene dijelove lica. Uz pomoć kista šminka se nanosi na obraze ispod jagodične kosti, s bočne strane nosa, na predio sljepoočnice, bradu i čelo kako bi se vizualno suzilo lice, a nakon toga se dodaje highlighter na vrhove obraza i vrh nosa.

Konturiranje se pojavilo u razdoblju između 1500. i 1600. godine, kada su glumci na lice nanosili kredu i čađu kako bi publika lakše mogla iščitavati njihove ekspresije lica.

9. Highlighter

Highlighter je zapravo posvjetljivač ili sjajni puder koji se nanosi na lice da bi se koži dalo sjaj i svjež izgled, a može se pronaći u nekoliko nijansi, ovisno o tipu kože. Nanosi se na vrhove obraza sve do sljepoočnice te iznad usne kako bi se dalo završni dodir make-upu, a licu zdraviji izgled. Djelujete li umorno unatoč make-upu, onda je highlighter odlično rješenje.

U samo nekoliko poteza prstom ili kistom lice će izgledati svježe i odmorno. Highlighter je zapravo vrlo sličan shimmeru te daje jednak šljokičasti sjaj zahvaljujući svjetlucavim česticama. Highlighter se često nanosi i na područje ispod očiju jer reflektira svjetlo i čini podočnjake manje vidljivima. Imate li blijedu put, preporučuju se roskaste nijanse, a za tamniju ili maslinastu put možete koristiti brončane i zlatne nijanse.

10. Niche parfemi

Ono što je vintage odjeća kao suprotnost uličnim lancima mode, to su niche parfemi kao potpuna suprotnost masovnoj proizvodnji parfema u svijetu. Proizvode seisključivo zbog svoje posebnosti, a ono po čemu se razlikuju od drugih je kreativnost, umjetnost, originalnost, personalizirani pristup, limitirana količina i prodajno mjesto.


Sve parfemske kuće imaju osobu zaduženu za prepoznavanje i odabir mirisa u niche parfemu i takvi se parfemi ne mogu pronaći na polici s ostalim parfemima masovne proizvodnje, a svakako ih nikad nećete pronaći u trgovačkim lancima ili vidjeti u reklami.

Kuće koje proizvode niche parfeme prepoznatljive su po esencijama koje koriste, pa tako Les Parfums de Rosine koristi isključivo miris ruže, Profumi di Pantelleria miris otoka, a Eau d'Italie miris zemlje. Dizajnerica Rei Kawakubo kreirala je za kuću Comme des Garçons liniju parfema inspiriranu svjetskim religijama pod nazivom Incense, a parfem Bond No.9 dobio je najveću parfemsku posvetu za 30-ak mirisnih varijanti kojima se pokušao dočarati najuzbudljiviji grad na svijetu, New York.

Jedan od najskupljih niche parfema na svijetu je L'Eau d'Hadrien, a prije 30 godina dizajnirala ga je pijanistica i manekenka Annick Goutal. Parfem je, osim po najkvalitetnijim prirodnim sastojcima, prepoznatljiv po originalnom dizajnu – ženski mirisi uvijek su u okruglim, a muški u četvrtastim bočicama.