RASTUĆI TREND

Ružna obuća ove sezone pokorila modni svijet

20.06.2016 u 08:48

  • +21

Trend neugledne obuće

Izvor: Profimedia / Autor: Tportal.hr/Mihaela Maras

Bionic
Reading

Birkenstock natikače, Tevas sandale, borolete ili flatformice, samo su neki od modela neugledne obuće koji modnu industriju i javnost fasciniraju već nekoliko sezona. Razlog ovom trendu mnogi vide u težnjama modne industrije za igranjem na kartu retro stila odijevanja

Modni eksperti smatraju kako treba napraviti značajnu razliku između pomodnih modela i onih koji se nikako ne mogu pohvaliti lijepim izgledom. Za neospornu kraljicu neugledne obuće smatra se Miuccia Prada. Ova milanska dizajnerica 1996. godine predstavila je tadašnju kolekciju proljeće-ljeto koju je obilježila neskladna kolekcija cipela koje su imale sve karakteristike nezgrapne obuće. Pod nazivom 'banalna ekscentričnost', Pradini modni potezi u duhu postmodernizma danas djeluju proročki.

Iako je klasična neugledna obuća najveći uspjeh doživjela 90-ih godina, takvi modeli datiraju i prije navedene ere. Tevas sandale datiraju iz 1984. godine – godine kada je jedan turistički vodič u nacionalnom parku Grand Canyon osigurao par japanki s naramenicama na čičak; Adilette natikače, kakve poznajemo danas, lansirane su 1972. godine, a popularne njemačke anatomske natikače Birkenstock svijetu su prvi put predstavljene 1964. godine. Svim navedenim modelima jednaka je faza 'odrastanja' u 90-im godinama kada su doživjeli ogroman uspjeh.

Želimo Vam ugodan i udoban produženi vikend! ?? #birkenstock #birkenstock_hr #summer2015 #croatia

Fotografiju objavljuje Birkenstock_hr ?? (@birkenstock_hr)

U tadašnja vremena, međutim, većina ljudi u prvi plan stavila je njihovu ortopedsku karakteristiku, za razliku od danas kada se uglavnom nose iz trendovskih razloga.

Aktualan pokret 'ružne obuće' mnogi vide u 2014. godini kada je modna kuća Celine lansirala natikače s krznom nalik prepoznatljivim Birkenstockicama, što je kod modne javnosti rezultiralo preispitivanjem ustaljenog i često negativnog mišljenja o toj obući.

Čini se kako danas ne postoji dizajner ili modna kuća koji u svoju kolekciju nisu uvrstili barem jednu siluetu ružno-lijepe obuće koja standardno stiže s luksuznom cijenom. Tim činom neizravno se dodaje dvostruka doza ironije na cjelokupan trend koji ne pokazuje znakove usporavanja.