BITKE UOČI OSCARA

Čime dizajneri podmićuju zvijezde da nose njihove haljine

22.02.2012 u 10:53

Bionic
Reading

Svjesni da im zvijezda koja u njihovoj haljini zablista na dodjeli Oscara donosi milijune dolara besplatnog publiciteta, dizajneri čine sve da uvjere stiliste kako njihova klijentica mora nositi njihovu kreaciju. A 'uvjeravaju' ih tisućama dolara, besplatnom odjećom, pa čak i plastičnim operacijama

Mnoge će glumice ovog tjedana mučiti pitanje što će odjenuti za dodjelu Oscara, ali iza svakog velikog imena iz prve holivudske lige stoji vojska stilista, piše Daily Mail. Priče o bitkama stilističkih timova i natjecanju tko će imati najbolju haljinu nisu rijetke, a mnogi će od stilista skrenuti i na krivu stranu zakona kako bi svojoj klijentici osigurali najljepšu haljinu.

Sjajna haljina koju će vidjeti milijuni ima uvijek snažniji medijski odjek nego osvajanje nagrade, a istodobno loš izbor može zasjeniti čak i najbolji nastup. No ta je borba dvosmjerna: i za neke dizajnere se govori da su spremni ići tako daleko da podmićuju stiliste kako bih ih uvjerili da odaberu njihove haljine.

Prema pisanju New York Posta, to se veliko lobiranje odvija mjesecima i tjednima prije Oscara. 'Neki stilisti primit će darove koje šalju modne kuće', kaže stilist Philip Bloch. 'Čuo sam od njih da su im nuđeni poklon-bonovi za liposukcije i druge plastične operacije. Neki te dizajneri jednostavno pitaju što zapravo želiš. Nikad nisam u tome sudjelovao i ne uzimam poklone, ali kažem kako bih volio veliki poklon u znak zahvalnosti.' U svijetu holivudskih stilista 'hvala' obično prati ček na pet tisuća dolara.

Korist za dizajnera je velika: besplatno će dobiti milijune dolara vrijednog publiciteta koji mogu modnu kuću kojoj su na čelu prebaciti u petu brzinu. Bloch je iz prve ruke vidio koliko snažan utjecaj može imati jedna haljina na karijeru glumice i na poslovni uspjeh dizajnera. On je bio osoba koja je izabrala haljinu Elie Saaba za Halle Berry na dodjeli Oscara 2002. godine. 'Ta je haljina katapultirala karijeru dizajnera i zauvijek promijenilo život Halle Berry', rekao je. 'U toj je haljini izgledala lijepo, ali ranjivo i ljudi su je vidjeli u sasvim novom svjetlu.'

Bilo je slučajeva kad su slavne glumice u zadnjim minutama mijenjale haljinu, bez obzira što im je odjeća bila skrojena po mjeri. Merle Ginsberg, novinarka Hollywood Reportera pamti dodjelu Oscara 1996. godine. 'Pitajte Veru Wang što misli o odluci Sharon Stone da nosi Gapovu dolčevitu na dodjeli Oscara umjesto haljine koja je rađena nekoliko mjeseci.'

Zbog takvih neugodnih slučajeva dizajnerske kuće plaćaju zvijezde kako bi one nosile samo njihovu odjeću. 'Glumice su često plaćene da nose određenu haljinu. Nakon što se Anne Hathaway, Nicole Kidman ili Gwyneth Paltrow prošeću crvenim tepihom u haljini, to konkretno znači novac koji bi modne kuće inače morale potrošiti u oglašavanje.'

Manja dizajnerska imena gladna publiciteta usmjeruju svoje marketinške budžete prema zvijezdama s uzlaznim putanjama. 'Neki dizajneri to rade na suptilan način: glumica može zadržati haljinu, vode je na modne revije po Europi i šalju besplatnu odjeću cijele godine', objašnjava Ginsberg i ističe da Dior plaća Charlize Theron da bi bila njihova 'glasnogovornica', a Nina Ricci i Carolina Herrera imaju ugovore s Reese Witherspoon

'Ako dizajner želi da neka zvijezda nosi njegovu haljinu, agenti vjerojatno kažu kako je taj posao vrijedan najmanje 200.000 dolara.' Ove će godine najjača imena s najvećim potencijalnim dealom biti Rooney Mara, Michelle Williams, Berenice Bejo i Jessica Chastain. 'Ove djevojke mogu ove godine birati haljine, a sve ostale moraju čekati u redu iza njih.'

Stilisti žive u strahu za svoja radna mjesta, slavni žive u strahu da neće izgledati savršeno, a dizajneri žive u strahu da će ih zamijeniti za nekog drugog. No svi zajedno strahuju od jedne stvari: da ne završe na popisu najgore odjevenih. U nedjelju navečer, na crvenom će tepihu biti puno, puno više od lijepih haljina.