HRVATI O MODI NA POSLU

Modni stil utječe na poslovni uspjeh

23.11.2011 u 15:31

Bionic
Reading

Odjeća predstavlja način komunikacije, no morate li potpuno 'obuzdati' svoj modni izričaj kako biste dobili posao ili postali dio korporativnog tima? Ne morate, pokazalo je istraživanje

Radionica poslovne mode koju su organizirali portal MojPosao i modna društvena mreža trendME, pokazala je da osobni stil ne mora nestati osim ako se ne zapošljavamo u strogo definiranom okruženju.

'Nemojte se sramiti svog osobnog stila, no vaša urednost i osobna higijena ostaju prioritet', rekla je Lidija Marošević iz modnog učilišta Profokus.

Svoj stav na pitanje o spremnosti promjene osobnog izgleda radi dobivanja posla iznijelo je više od 800 ispitanika u anketi portala MojPosao koju je prezentirao Saša Matijašević, Voditelj projekata.

Polovica ispitanika (48 posto) shvaća važnost izgleda u neverbalnoj komunikaciji. U tom smislu je i spremna na različite ustupke na račun svog osobnog modnog stila i fizičkog izgleda radi novog ili boljeg posla. Promjene variraju od promjene frizure, drukčijeg načina odijevanja do značajnijih promjena izgleda.

'Poslovni intervju je kao prvi spoj: obucite se da zadivite, ali zadržite svoj stil u granicama dobrog ukusa', rekao je Matijašević, a s njim bi se složila i većina ispitanika. Najradikalniji stav, koji je iskazao jedan od sudionika ankete koji podržavaju promjene osobnog stila, bio je: 'Dok mi se ta promjena sviđa i ako ju doživljavam kao poboljšanje, nije mi problem ni otići pod nož.'

Dio ispitanika (28 posto) spreman je na promjene, ali ne u potpunosti. 'Ne namjeravam se trajno promijeniti, ići u solarije, nositi štikle, ali spremna sam se našminkati', simpatičan je komentar jedne ispitanice. Ostali komentari ispitanika također potvrđuju kako se više pažnje posvećuje vještinama i znanjima, poput stranih jezika ili informatičkih znanja, nego vanjskom izgledu.

I najmanju promjenu izgleda zbog posla odbija 15 posto ispitanika. Smatraju da i u svom sadašnjem izdanju zadovoljavaju kriterije poslodavaca i ne bi se osjećali ugodno u drukčijim obrascima odijevanja.

Svaki deseti ispitanik isključuje svaku poveznicu modnog stila i fizičkog izgleda s povećanjem šansa za dobivanje posla. Ispitanici napominju da odijelo ne čini čovjeka, nego da čovjek čini odijelo. 'Kod dobivanja posla treba prvenstveno davati prednost znanju i iskustvu u tom poslu, ali i kvaliteti kojom se posao obavlja. Što poslodavac ima od npr. prekrasne tajnice, ako nije informatički pismena, ne zna sročiti poslovni dopis, komunicirati sa strankama i stručno obavljati svoje zadatke', komentar je jednog ispitanika.

Anketu o spremnosti promjene osobnog stila provedena je tijekom mjeseca listopada. Radionica na istu temu je organizirana uz partnersku suradnju trgovačkog lanca Billa Hrvatska i Grada Zagreba, a medijski prijatelj projekta je EduCentar. Uz trendME, svoj doprinos dalo je modno učilište Profokus, modne blogerice i modna kompanija Varteks.