KULTNE KREME

Proizvodi koji su obilježili stoljeće ljepote

08.11.2010 u 11:08

Bionic
Reading

Samo je nekolicina preživjela test vremena i uvukla se pod kožu i u srca generacija korisnika. U čemu tajna njihova uspjeha?

Američka kozmetička pionirka Elizabeth Arden, čiji brend upravo slavi 100 godina postojanja, proslavila se inovativnim idejama, kao što su 'total look' ili prvi 'makeover' (koji je izvela u svom salonu Red Door na njujorškoj Petoj aveniji) i slavnom ljekovitom kremom. Legenda kaže da je davne 1930. pokušavala uljepšati svoje konje i ubrzati zacjeljivanje rana pa im je 'mućkala' razne kreme. Čudesna krema koja je djelovala nakon samo osam sati ubrzo je izazvala oduševljenje i među izbirljivim klijenticama Elizabethinog salona. Tako je rođen Eight Hour Cream, balzam koji u rekordnom vremenu umiruje crvenilo, liječi rane i omekšava kožu, a bez kojeg zvijezde visokog sjaja, poput Catherine Zete Jones, Cate Blanchett i Gisele Bündchen, kažu da ne bi mogle zamisliti život.

Dok je Elizabetha tek smišljala recepturu za svoju 'osmosatnu kremu', krema Nivea (lat. snježnobijela) već je bila zvijezda u Europi. Iako se svake sekunde proda jedna 'plava Nivea', malo je poznato da je uoči Prvog svjetskog rata to bila prva krema stabilne teksture 'vode u ulju' i prva namijenjena masovnoj prodaji. Prije nje kreme su si mogli priuštiti samo viši slojevi, a imale su ružnu naviku da se nakon vrlo kratkog vremena raspadnu na 'sastavne dijelove'. Tajna uspjeha nikad izmijenjene formule Niveine kreme, koju čini 98% prirodnih sastojaka, krije se u euceritu, emulgatoru dobivenom od lanolina iz ovčje vune.

Odnedavno i kod nas možemo kupovati popularni Olay, koji su naše majke i bake poznavale pod imenom Oil of Olaz. Nakon Drugog svjetskog rata njegovu revolucionarno podatnu teksturu kreirala su dvojica južnoafričkih liječnika kao prvi hidratantni fluid za svakodnevnu njegu osjetljivog ženskog tena. Posljednjih 50-ak godina brend je stekao kultni status zahvaljujući sve djelotvornijim anti-age formulama.

U žestokoj konkurenciji brojnih kozmetičkih brendova koji iz sezone u sezonu postavljaju nove standarde, relativno mala kozmetička kuća iz bajkovitog Monaka nametnula se čistim ekstraktom termalnog planktona, moćnim pokretačem prirodnih staničnih mehanizama za usporavanje starenja. No jedan od najuspješnijih, najprodavanijih i najdugovječnijih hitova famozno je mlijeko za tijelo, Biotherm Lait Corporel, ključni dio beauty rutine svih žena koje drže svoje kože.

Poput Elizabeth, i mi imamo konja za trku. Iako mu je nešto više od 30 godina, zagrebački je Melem toliko prisutan u našim životima da često imamo dojam kao da postoji oduvijek. Ovu zaštitnu kremu koja sadrži brojne prirodne sastojke, poput moćnog lanolina (sastojka iz ovčje vune), ricinusova i parafinskog ulja, pčelinjeg voska i vazelina, koristi mlado i staro, muško i žensko kao svojevrsnu panaceu, pouzdan lijek za sve boljetice i oštećenja kože.

Provansalski brend L'Occitane proslavio se šarmantno pakiranom miomirisnom kozmetikom mediteranskog podrijetla, ali sastojak njihova najpoznatijeg proizvoda potječe s drugog kraja planeta i otkriva plemenitu priču vrijednu divljenja. U stalnoj potrazi za prirodnim saveznicima u njezi kože osnivač L'Occitanea Olivier Baussan početkom 80-ih otkrio je da se najbolji karite maslac, poznat i kao shea, dobiva od orašastog ploda drveta koje raste u jednoj od najsiromašnijih zemalja svijeta. Kao zagovornik održivog razvoja i odgovornog poslovanja, Baussan je zaposlio siromašne žene Burkine Faso kao svoje kooperante da na tradicionalan način beru i prerađuju plodove drveta karite u ljekoviti maslac za L'Occitanovu superuspješnu liniju.