TRAŽI SE ZABRANA

Ispeglana tijela modela bacaju žene u očaj

10.11.2009 u 07:49

Bionic
Reading

Trend do savršenstva fotošopiranih ženskih tijela koja nas golicaju s jumbo plakata i naslovnica magazina doveo je do stvaranja cijele generacije mladih žena u stanju depresije i s teškim poremećajima prehrane, upozoravaju nadležne institucije

Kate Hudson, Marion Cotillard, Nicole Kidman, Penelope Cruz - dame u najboljim godinama koje, ispeglane, izgledaju poput djevojčica

Više od 40 vodećih svjetskih stručnjaka za fotošopiranje upozorilo je na opasne posljedice 'peglanja' modela u reklamama te apeliraju na postavljanje granica u medijskoj industriji.

Kako upozoravaju, neprirodno mršavi modeli navode čak i petogodišnjakinje da se počnu pitati o svojoj kilaži.

U pismu poslanom udruženju Advertising Standards Authority (ASA), stručnjaci iz Britanije, Amerike i Australije pišu da 'većina adolescentica ima problema s depresijom, stresom, osjećajem krivnje i srama, s nesigurnošću i nezadovoljstvom svojim tijelom'. Vojska žena traži magični eliksir vječne mladosti, za koju se čini da, ali samo zahvaljujući magičnom računalnom peglanju, ne silazi s lica slavnih dama, čak ni onih koje su, poput Madonne, prešle svoj pedeseti rođendan. 

Dokazan i Photoshop i posljedice

ASA je u tri mjeseca ciljane kampanje primila preko 1.000 pritužbi na račun fotošopiranja u reklamama, ali nadležni dosad nisu reagirali jer nisu imali dokaze za svoje tvrdnje.

No dvije su stručnjakinje za Photoshop, Helga Dittmar i Emma Halliwell, sažele 100 studija provedenih širom svijeta u pismo koje je potpisalo još 40 liječnika i psihologa.

U pismu stoji da je idealna slika o ženskom tijelu koju promiču mediji povezana sa sve većim poremećajima u prehrani te psihičkim smetnjama kod žena, a na meti su ponajviše tinejdžerice. Apel je prije svega uperen prema mijenjanju medijske politike u pogledu fotošopiranja modela.

Angažirani stručnjaci su čak istražili i zaključili da model normalne, prosječne težine jednako dobro prodaje proizvod kao i ultramršavica, ukoliko su podjednako atraktivne te slične po godinama, odjeći, pozama i sl. Nema, dakle, potvrde da će se u slučaju napuštanja Photoshopa srozati poslovanje bilo kojeg od aktera, od modnih odnosno reklamnih agencija do proizvođača.