MOĆ MIRISA

Jeste li znali da vas parfem može proljepšati?

30.05.2014 u 10:19

Bionic
Reading

Ne možete zamisliti spremiti se za izlazak i ne staviti parfem? Ništa čudno, kažu znanstvenici koji su u novom istraživanju otkrili kako nas parfem doista može proljepšati, a ugodan miris, prema rezultatima istraživanja, žensko lice čine privlačnijim

Žensko lice postaje privlačnije ako je prisutan ugodan miris, navode znanstvenici u novom istraživanju te tvrde kako mirisi mogu promijeniti način na koji poimamo atraktivnost te način na koji gledamo jedni druge. Učinak ugodni mirisa i parfema očituje se u tome da osobu koju lijepo miriši percipiramo kao privlačniju, prenosi Daily Mail.

Istraživanje koje je proveo Monell Chemical Senses Center otkriva kako se ženska lica ocjenjuju privlačnijima u nazočnosti ugodnih mirisa. 'Privlačnost lica i ugodni mirisi integriraju u jednu zajedničku emocionalnu evaluaciju. To pak može ukazivati na zajedničko mjesto neuralne obrade u mozgu', navodi Janina Seubert, kognitivna neuroznanstvenica koja je vodila istraživanje.

Parfemi i mirisni proizvodi stoljećima su se koristili kao način za poboljšanje cjelokupnog izgleda, a prethodne studije su pokazale kako percepcija privlačnosti lica može biti pod utjecajem ugodnih i neugodnih mirisa. Međutim, sve do sada nije bilo poznato utječu li mirisi na stvarnu vizualnu percepciju lica ili pak na način kako su lica emocionalno ocijenjena u mozgu. Studija se bazirala na principu da ocjenjivanje atraktivnosti i dobi uključuje dvije različite perceptivne metoda obrade: atraktivnost se smatra kao emocionalni proces dok se za procjenjivanje starosti smatra kako je kognitivan proces odnosno racionalan. To upućuje na zaključak da mirisni i vizualni znakovi samostalno utječu na ocjenu privlačnosti lica.

Vizualni znakovi dobi, poput bora i pjega na licu, logično su povezani s percipiranjem starije dobi, međutim mirisi imaju mješoviti učinak. Pa tako percepcija dobi pod snažnim utjecajem ugodnog mirisa čini da starija lica izgledaju starije a mlađe lica izgledaju mlađe. Taj učinak je pak oslabljen u prisutnosti neugodnih mirisa pa se u tome slučaju mlađim i starijim licima određuje slična dob.

U studiji koja je objavljena u časopisu Plos One sudjelovalo je 18 osoba od čega su trećina bile žene, a sudionici su zamoljeni da ocijene privlačnost i starost osam ženskih lica na fotografijama. Tijekom ocjenjivanja fotografija u prostoriji je puštani su različiti mirisi– neugodan miris ribljeg ulja te ugodan miris ruže. Ispitanici su određivali dob žena na fotografijama, privlačnost te ugodu ispuštenih mirisa. Rezultati su pokazali kako ugoda mirisa izravno utječe na ocjenjivanje privlačnosti lica.