Ljepota MAČAK U VREĆI

Kako nas zapravo obmanjuje kozmetička industrija?

  • Autor: tportal.hr
  • 22.10.2012 9:13:58
  • 22.10.2012 8:00:00

Teško da je ijedna žena uspjela previdjeti napise na kozmetičkim proizvodima poput 'Natural', Oil free!' ili 'Anti aging'. No postavlja se pitanje ne vode li mnoge te tvrdnje u zabludu

Zasigurno se, dok birate neki kozmetički proizvod, nerijetko zapletete u mrežu kojekakvih obećanja koje nam proizvođači serviraju na ambalaži. Možda ste ih i kupili baš zahvaljujući tim uvjeravanjima o njihovoj magičnoj učinkovitosti.

Problem je što čak ni jaka institucija kao što je Američka Agencija za kontrolu hrane i lijekova (FDA) ne regulira što ide u kozmetiku. I dok postoje pravila oko deklaracija, ne rade testiranja na licu mjesta. Mnogi eksperti u industriji misle da je to dobro, jer mali proizvođači bi prije odustali od proizvodnje nego prošli kroz sve obruče koje FDA postavlja. Ali manjak regulacije također znači da odgovornost pada na potrošače. Sami se moramo informirati o svakom pojedinom sastojku i da bismo znali što stavljamo na lice.

Kroz razgovore sa stručnjacima, od dermatologa do proizvođača, totalbeauty.com donosi naputke o sastojcima s kojima svakako moramo biti upoznati dok čitamo popis sastojaka. Osam je najčešćih i na njih vam želimo skrenuti pozornost.


'Oil free!' ili proizvodi koji ne sadrže ulja
Mnogi se odlučuju za proizvod na kojem jasno piše da ne sadrži ulja, jer vjeruju da ulja pogoršavaju probleme s aknama ili masnom kožom. Sada to proizvođači ističu na svim mogućim artiklima, čak i na sjenilima za oči. Istina je da u tekuće pudere zapravo stavljaju čak i iritantnija sintetička umjesto prirodnih ulja, kako bi mogli bez posljedica napisati to magično 'Oil free'. Dermatologinja Elizabeth Tanzi čak tvrdi da bi neka prirodna ulja ima samo pozitivan učinak, poput ulja čajevca koji ubija bakterije, ili lavandinog koje je također antiseptik. Natpis 'noncomedogenic' ili 'nonacnegenic' poželjan je, jer znači da ne zatvara pore.

Thinkstock
Ne nasjedajte na 'Oil free'
SPF ili zaštitni faktor od sunca

Oznaka SPF odnosno zaštitni faktor od sunca vrlo je popularna u modernoj kozmetici. To ne znači da ste sigurni od sunca, jer postoje kemijski i mehanički filtri koji djeluju suprotno jedan od drugoga – dok mehanički odbijaju zrake, kemijski ih privlače i dolazi do oštećenja.

Dr. Tanzi se zalaže za mehaničke filtre i oznake zinc oxide ili titanium dioxide.

Prirodni proizvod
Teško je onima koji su voljni potrošiti pozamašnu svotu novca za prirodan proizvod povjerovati u činjenicu da je za oznaku 'Prirodno' potrebno ubaciti samo 20 posto prirodnih sastojaka, kao što to objašnjava Tyler Hanson, osnivač tvrtke Mineral Hygienics. Postoje agencije koje jamče stopostotnu prirodnost pa tražite USDA-certified organic ili odobrenja Natural Products Associationa i The Campaign for Safe Cosmeticsa.

Anti-aging
Nažalost, ublažavanje bora nije jednostavno poput dodavanja finih sastojaka u kremicu. 'Možete dodati salicilinsku kiselinu u make-up i ublažiti akne, kaže dr. Tanzi, ali s anti-aging sastojcima stvari nisu tako jednostavne ni mjerljive. Takve sastojke, kako bilo, u svakom slučaju na kožu nanosite noću, jer su najčešće fotosenzitivni. Serumi su djelotvorniji!

Fragrance free (Bez mirisa)

Ako ste alergični ili osjetljivi na mirise odnosno parfeme i kupite proizvod s deklaracijom Bez mirisa, ipak biste mogli zaraditi reakciju. Mnogi proizvođači naime dodaju neke 'maskirne' mirise kako bi prikrili miris ostalih sastojaka, a FDA ne nalaže da ih se mora posebno istaknuti. Proizvod stoga najprije testirajte na maloj površini.

Postojano nije isto što i vodootporno
Ima nešto posebno uzbudljivo oko šminke koja jamči postojanost '24 sata'. Tko to ne želi make-up koji bi trajao cijeli dan, no žene često kupuju takvu šminku pogrešno misleći da je vodootporna pa se potom razočaraju. S takvom šminkom ne možete zaroniti u bazen i očekivati da će sve ostati na mjestu.

'Dermatološki ispitano
Kada na proizvodu piše da je dermatološki ispitan, to ne znači da ga dermatolozi odobravaju ili preporučuju. To što je dermatolog testirao proizvod ne znači da mu se i svidio. To je semantički trik, zbunjivanje igrom riječi i fraza je praktički beznačajna.

213905 ,217056,216542,218658
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više