NOVE LUTKE S NASLOVNICA

Dobivaju li punašne žene rat protiv mršavica?

19.02.2012 u 08:00

Bionic
Reading

S naslovne stranice najnovijeg broja britanskog Voguea za ožujak glazbeno čudo Adele poručuje 'punašno je lijepo', a novi broj francuskog Elle krasi Tijelo, drugo ime za model Taru Lynn zbog njezine barokne veličine XL. Meryl Streep je pak bila najstarija zvijezda izašla prošloga siječnja na naslovnici Vogue. U vrijeme idolatrije vitkog tijela i savršenog izgleda, neke su žene odlučile biti svoje, a sada im to priznaju i oni koji su stvarali kult izgladnjele ljepote

S naramkom punim statuica zlatnog gramofona na 54. dodjeli američke diskografske nagrade Grammy, punašna Britanka Adele Laurie Blue Adkins ili samo kratko Adele ovih se dana pobjednički smijala sa stranica svjetskog tiska. U Armanijevoj crnoj blještavoj haljini koja ne skriva raskošne obline, Adele je – kako komentira Nada Mirković u Jutarnjem listu – bila i u modnom smislu pobjednica večeri već zato što je Lagerfeldu simbolički pokazala srednji prst.

Lagerfeld je, naime, svojedobno izjavio da je pjevačica božanskog glasa ‘malo predebela’ te da više voli vitko tijelo njezine kolegice Lane del Rey nego Adelein predivni glas. No pjevačica nije trijumfirala samo te večeri sa šest osvojenih Grammyja, nego i na naslovnici britanskog Voguea za ožujak. Za razliku od naslovnice prije godinu i pol na kojoj se pojavila zakopčana do vrata, s prve stranice novog broja ova 23-godišnja glazbena senzacija razbarušene kose, mačkastih očiju i hrabrog dekoltea odašilje poruku ‘punašno je lijepo’. Adele opetovano izjavljuje da joj ne smetaju kilogrami viška jer uživa u ukusnoj hrani i dobrim vinima.

'Nikad nisam željela izgledati kao lutke s naslovnica magazina. Predstavljam većinu žena i ponosna sam na to’, izjavljuje Adele.

U siječanjskom broju ove modne Biblije zasjala je 63-godišnja Meryl Streep, najstarija zvijezda naslovnice u povijesti američkog Voguea, također elegantno popunjena shodno godinama. Na dodjeli nagrada Britanske akademije filmske i televizijske umjetnosti (BAFTA) održanoj prošloga vikenda u londonskoj Royal operi, na crvenom tepihu je ponovno bujnim, prirodnim grudima i bogatom pozadinom privukla pozornost crvenokosa Christina Hendricks, tajnica Joan Holloway iz popularne serije 'Mad Men'. Nakon rasističke primjedbe da je predsjednički par Obama konačno počeo nositi ‘modu bijelih’, i francuski Elle je, drugi puta nakon travnja 2011. godine, ove veljače ukrasio naslovnicu Tarom Lynn, modelom za veličine XL, odjevene u modru čipku i gaćice, ističući njezina dobro popunjena bedra i komentirajući je samo jednom riječju: tijelo.

Francuski Elle krasi punašna manekenka Tara Lynn

Slučajno ili ne, na kraju zime, kada obično počinje medijski rat protiv suvišne kilaže, ugledni modni magazini, umjesto standardnih mršavica dodatno utanjenih Photoshopom, propagiraju žene s imenom i prezimenom, osobe s karijerom, duhom, talentom, uspjehom i - ozbiljnijom težinom. Među bezbrojnim razgolićenim MTV-jevim starletama tanke figure i još tanjeg glasa, Adele se nije nametnula samo sjajnim vokalom, nego osobnošću i iskrenim prihvaćanjem sebe onakvom punašnom kakva jeste, dok Meryl Streep ni nakon četiri desetljeća ispred kamera ne pokušava održati karijeru botoksom, silikonima i izgladnjivanjem kao Cher, Madonna, Victoria Beckam ili Demi Moore.

Coco Chanel je rekla da žena nikada ne može biti dovoljno mršava. Kate Moss je izjavljivala da 'ništa nije toliko fino kao osjećaj mršavosti', a Lagerfeld je za Heidi Klum svojedobno tvrdio da nije manekenski tip jer je preteška i ima prevelike bokove i grudi. U takvom društvu kojim vlada idolatrija vitkog tijela i savršenog izgleda koje propagiraju mediji, modna industrija i industrija zabave, neke su žene odlučile biti svoje, a sada im to priznaju i oni koji su stvarali kult izgladnjele ljepote. Kao znak odmaka i priznavanja različitosti, čak je i legendarna urednica Voguea Anna Wintour zadnjih tri godine osobno savjetovala Adele što odjenuti na nastupima. Američka oskarovka Jennifer Hudson, Adele i Beyonce dokazale su da se može i protiv modne struje.

Je li riječ o trendu ili privremenom iskoraku? Psiholozi tvrde da su u doba krize više na cijeni punije žene, iako je debljina danas znak depresije i lošeg standarda, a ne bogatstva. No činjenica je da prosječne čitateljice modnih magazina prije sliče na model za velike brojeve Taru Lynn nego na Kate Moss. Bilo kako bilo, Tara Lynn ženama naglašenijih proporcija poručuje da i one mogu biti atraktivne, imati samopouzdanja i biti svjesne svojih atributa. To je nedavno poručivao i magazin V, posvetivši svoje specijalno izdanje modi za žene baroknih proporcija, a uz Taru Lynn, pojavile su se još bucmaste Candice Huffine, Marquita Pring i Michelle Olson. Modeli za velike brojeve time ipak povremeno razbijaju anoreksičnu blokadu, a zagovaraju ih neki dizajneri, poput Britanca sicilijanskog porijekla Antonija Berardija.

Modna kuća Gucci dizajnirala je kupaće kostime u veličini XXL, a i H&M je punijim damama namijenio svoju liniju BiB (Big is Beautiful). Australski robni centar Myer prošle je godine tijekom modnog festivala u Sydneyju priredio reviju Veliko je lijepo, angažirajući manekenke s viškom kilograma. Reviju je otvorila Robyn Lawley, prvi model za velike brojeve na stranicama australskog Voguea, no dok su neke manekenke izgledale punašno i zdravo, neke su djelovale doista pretilo, potaknuvši lavinu protesta zbog slanja krivih poruka u svijetu u kojemu se u posljednjih trideset godina gotovo udvostručio broj pretilih osoba.

Tako se i u modnom svijetu luta od anoreksičnih do pretilih ekstrema. Mršavice su i nadalje in, ali vrata su odškrinuta i onima s kilogramom viška.