PROMO

Vrhunski trokotač iz Piaggia

Bionic
Reading

U svijetu mobilnosti kompletna se priča u pravilu svede na - dvokotače i četverokotače. Naravno, ovi prvi predstavljaju kategoriju skutera i motocikala, a u drugom slučaju riječ je o automobilima. Svaki od tih 'svjetova' nudi svoje dobre, a i neke loše strane. A mogu li se te dobre strane nekako spojiti u neko zajedničko vozilo? Mogu! Tako su zapravo nastali trokotači...

Pionir te vrste mobilnosti u svijetu bio je Piaggio s modelom MP3. Nije prvi put, a sigurno niti zadnji, da talijanska tvrtka predstavlja avangardna rješenja. Najveća prednost takvog pristupa, ekstremnog tehnološkog napretka, jest da ste korak ispred konkurencije koja vam uvijek gleda u leđa.

Prva generacija modela MP3 pojavila se na tržištu 2006. Iako su nakon 17 godina na tržištu mnoge vozne karakteristike već poznate, nije naodmet ponoviti kako je MP3 model sa svoja tri kotača znatno lakši za upravljanje od klasičnih skutera ili motocikala jer omogućuje bolju kontrolu u zavojima (naročito kod skliskih podloga), a na semaforima ga ne morate nogama pridržavati, već ga možete pritiskom na prekidač održati uspravnim.

Ti elementi se naravno nalaze i na novom modelu MP3, ali je sad, dakako, itekako tehnološki unaprijeđen. Vizualno je još atraktivniji, ali što je možda još važnije - i sigurniji. Ukratko, možda je najbolji opis da se novi MP3 zapravo svojim sigurnosnim sustavima i komforom želi približiti onome što danas nude automobili.

Piaggio mp3 Izvor: Piaggio / Autor: Promo

Nova Piaggiova verzija tako nudi cjelovito LED osvjetljenje čime je lakše vidljiva u prometu, ali ujedno je štedljivija i ekološki prihvatljivija. U rubriku praktičnosti svakako treba uvrstiti keyless paljenje, odnosno nije potrebno tražiti ključeve po džepu, već skuter automatski prepoznaje vlasnika.

Danas je USB priključak neophodan u svakodnevnom životu. Kod Piaggia MP3, on se nalazi ispod vjetrobranskog stakla čime je lako dostupan vozaču.

TFT ekran promjera 17,8 cm u punom spektru boja, najveći je ekran u kategoriji vozila s tri kotača te nudi sve potrebne informacije o putovanju. Piaggio MIA sustav spaja pametni telefon s vozilom kako bi se na bolji način upravljalo navigacijom, pozivima, porukama i glazbom. I to je jedan od elemenata koji približava novi model MP3 automobilima. Razgovor u prometu nije nikada sretno rješenje, ali u svijetu gdje je vrijeme novac, sigurno je da mogućnost spajanja u vožnji vozaču omogućuje da ostaje online i tijekom vožnje.

Velika novost – vožnja s B kategorijom

Velika novost među trokotačima koju treba svakako naglasiti jest da se novim zakonom tim tipom vozila može upravljati i s B kategorijom. Hrvatski zakoni su inače među rigidnijim u Europi i zapravo su vrlo (previše) restriktivni jer vlasnicima B kategorije omogućuju upravljanje dvokotačima obujma samo do 50 ccm koji razvijaju najveću brzinu do 45 km/h.

Ipak, velika novost je da vlasnici vozačke B-kategorije mlađi od 21 godine mogu voziti motorne tricikle snage do 20,1 KS, dok oni stariji bez dodatnog tečaja mogu sjesti na sve što se kotrlja na tri kotača, pa tako i na sve modele Piaggio MP3.

Aktivni elementi sigurnosti uključuju novi, još učinkovitiji sustav kočenja: nožna kočnica sada ima lakšu potpornu konstrukciju i nove glavne cilindre kočnice (By-Bre). To, pored već afirmiranih ABS i ASR sustava, rezultira stabilnom i sigurnom vožnjom čak i na najopasnijim podlogama.

Još jedna inovacija je sustav BLIS, tehnologija koja otkriva vozila inače skrivena u mrtvim kutovima retrovizora, za još lakša i sigurnija putovanja, poglavito u gradu kada je promjena traka česta. Sigurnost predstavlja novo sjedalo za vozača i suvozača koje nudi više prostora, kao i opušteniji, idealan položaj u vožnji u svrhu bolje kontrole nad vozilom. Osim toga, tu je tempomat i sustav za vožnju unatrag opremljen stražnjom kamerom, dragocjenom pomoći u pronalaženju prostora čak i u gradovima s najvećom gužvom.

Piaggio MP3 dolazi sa tri različita agregata. Osnovni model MP 300 HPE pokreće motor od 278 ccm koji razvija najveću snagu od 25,8 konjskih snaga. To je, s obzirom na težinu samog vozila, više nego dostatno za gradsku, ali i izvangradsku vožnju, pa čak i krstarenje autocestom.

Središte novog Piaggio MP3 modela je HPE agregat Euro 5 od 400 cm³, potpuno redizajniran kako bi pružio bolje performanse, smanjene vibracije i učinkovitiju potrošnju goriva. Taj model razvija 35,3 KS, dok prosječna potrošnja iznosi 3,8 l/100 km.

Vrh ponude čini model MP3 530 koji poput ostalih modela zadovoljava vrlo strogu ekološku normu Euro 5-. Potpuno redizajniran agregat pruža bolje performanse, smanjene vibracije i učinkovitiju potrošnju goriva. Predstavlja istinsku evoluciju, isporučuje preko 44 konjskih snaga, što Piaggio MP3 530 HPE Exclusive čini najmoćnijim skuterom na tri kotača na tržištu.

Piaggio MP3 zbog svojeg koncepta od samog početka ima svoje poklonike, a zahvaljujući mogućnošću upravljanja samo s B kategorijom (vidi okvir) taj krug vozača bi se mogao itekako povećati.

Cijene novog MP3

Poznate su i cijene novog modela Piaggio MP3. Osnovna verzija MP3 300 sa svim davanjima stoji 7249 eura, što je zapravo vrlo konkurentna cijena u odnosu na druge skutere prisutne na tržištu. Verzija s jačim motorom od 400 ccm stoji 10.899 eura, dok model s novim najjačim motorom trenutno dostupnim na svijetu među trokotačima (od 530 ccm) stoji od 13.499 eura. Posljednji model po performansama može konkurirati i nekim motociklima, pa je cijena stoga i nešto viša.