KORISNI SAVJETI

Što učiniti kad vam izgube prtljagu

03.09.2009 u 09:50

Bionic
Reading

Je li vam se ikada dogodilo da nakon putovanja jedva čekate povratak kući, a na aerodromu vaših kofera jednostavno nema na pokretnoj traci. Ne gubite živce, zapamtite da se takve situacije u Europi događaju čak 10.000 puta dnevno te da se u konačnici vlasnicima vrati čak 98 posto njihovih stvari

Oni koji nesretnim slučajem ostanu bez svojih stvari imaju pravo na naknadu, no iznos od najviše 1.100 eura po koferu ne dobiva se automatski. Da stvar bude gora, mnoge kompanije o tome uopće ne informiraju svoje korisnike.

Kašnjenje prtljage

U želji da umanje česte slučajeve gubljenja prtljage i omoguće da se izgubljenim stvarima čim lakše uđe u trag zrakoplovne kompanije planiraju obilježavanje kofera mikročipovima, kako se svakog trenutka mogle pronaći. No sam postupak prilično je skup, a za očekivati je da bi uvođenje novih tehnologija moglo poskupiti ionako precijenjen zrakoplovni promet.

Prtljaga se najčešće gubi u tranzitu. Ako imate sreće pa je završila na idućem letu, sa svojim ćete se stvarima sresti za nekoliko sati, u najgoru ruku za nekoliko dana ako je iskrcana u nekoj od susjednih zračnih luka. Nestanak nikako ne zaboravite prijaviti nadležnoj aerodromskoj službi i svakako ostavite adresu na kojoj se nalazite kako bi vam pronađene kofere dostavili o svom trošku.

Izgubljena prtljaga
Ne pronađu li vašu prtljagu u roku od 45 dana, ona će se i službeno smatrati izgubljenom, a tek će se tada u proceduru uputiti i vaš zahtjev za naknadu štete, koji nikako ne smijete zaboraviti podnijeti u međuvremenu. O iznosu naknade štete koja vam je odobrena kompanija vas mora izvijestiti pismeno e-mailom ili pismom na kućnu adresu.

Svako oštećenje prtljage najbolje je prijaviti prije nego napustite aerodrom

Oštećena prtljaga
Imate li sreće pa vam prtljaga na kraju ipak dođe u ruke, ali nije onakva kakvom je pamtite, ne zaboravite također reagirati odmah. Svako oštećenje najbolje je prijaviti prije nego napustite aerodrom, po mogućnosti u nazočnosti službenika kojega ste zatražili da prtljagu pregleda i ustanovi oštećenja. U najvećem broju slučajeva agencije ne žele isplatiti vrijednost cijelog kofera, već savjetuju da ih odnesete na popravak i račun priložite zahtjevu za naknadu štete.

Korisni savjeti i preporuke

Kako bi se umanjile štetne posljedice čestog gubljenja prtljage, najbolje bi bilo svaki kofer ili torbu označiti imenom vlasnika, brojem telefona te adresom (po mogućnosti i kuće i odredišta).

Novac, važne dokumente i vrednije predmete poput laptopa i kamere ostavite u tzv. ručnoj prtljazi i ne ispuštajte ih iz vida. U ručnoj prtljazi korisno je imati najnužniju rezervnu odjeću kako u slučaju najgoreg ne biste ostali goli i bosi.

U najvećem broju slučajeva gubi se prtljaga koja je posljednja prošla check in, pa je i zbog toga na let dobro stići čim prije. Isto tako vodite računa da službenici koji obilježavaju prtljagu na svaki komad zalijepe trake s mjestom odredišta i brojem leta.

Uglavnom se gubi se prtljaga koja je posljednja prošla check in, pa je dobro na let stići čim prije

Ipak, s obzirom na brojne birokratske prepreke pri povratu nestale prtljage, najbolji osigurač za najcrnje scenarije je dodatna polica osiguranja koja za malu naknadu jamči da ćete biti isplaćeni za svaku stvar koja vam nestane ili se ošteti.

Na niz birokratskih prepreka u postupku povratka nestale prtljage nedavno je ukazala i Europska komisija i objavila 10 kratkih savjeta za putnike.

'Ako vaša prtljaga bude izgubljena ili oštećena, imate pravo na naknadu u iznosu do maksimalno 1.100 eura. Ne zaboravite da imate samo tjedan dana da uložite žalbu na oštećenu prtljagu, odnosno 21 dan ako je izgubljena', upozoravaju euro-birokrati.

Kad putujete avionom dobro je znati i ovo
Ostatak preporuka vezanih uz zračni promet putnike podsjeća da ne lete neprovjerenim tvrtkama kojima je zabranjen ulazak u Europsku uniju, da vode računa o ukupnoj količini tekućine u ručnoj prtljazi te da u slučaju opasnosti zovu jedinstveni broj 112. Isto tako putnike se upozorava da paze na cijene prilikom kupnje turističkih aranžmana i rezervacije karata na internetu te da traže povrat novca ili naknadu ako im se let otkaže brz najave ili se zbog sumnje na novu gripu ne mogu ukrcati u  zrakoplov.