NEKOME SMRKNE, DRUGOM SVANE

Second hand biznis cvjeta kao nikad!

17.06.2014 u 15:21

Bionic
Reading

Još prije svega nekoliko godina Hrvatice, a kamoli Hrvati, gotovo da i nisu zalazili u second hand dućane koji su, paralelno s rastućom krizom, niknuli po svim većim gradovima, počevši od Zagreba. Trend se promijenio i u njima se osjeća živahan puls grada

U second hand shopove prije su ulazile pomodarke koje znaju da ovaj način kupnje itekako uspješno funkcionira u svjetskim metropolama te da ući u ovakav dućan nije ni sramota ni znak silnog siromaštva. Malo-pomalo ljudi su 'provjeravali' što se to krije unutra i uviđali da se odjeća obnavlja doslovno svaki dan, da je čista i očuvana, da iz tjedna u tjedan cijene padaju na presmiješne iznose, a tada su počele i gužve


Trgovci napokon zadovoljno trljaju ruke i tvrde: 'Ne znamo kad su veće gužve, kad stigne nova roba ili kad sve spustimo na pet kuna', rekla je za tportal trgovkinja u Textile houseu, jednom od niza lanaca u Zagrebu, iza kojeg se krije vlasnik – iz Slovačke.

Ovaj lanac radi po principu petotjednog ciklusa – dakle kada stigne kompletno nova roba, cijene su 'pune' i tada većina stvari košta u rasponu od 20 do 70 kuna, do 150 za neki veći, kvalitetan komad s nekim od poznatijih potpisa. Nađe se tu i pokoji Armani, Ralph Lauren i to – originali

Iz tjedna u tjedan cijene padaju, da bi u petom tjednu sve bilo po pet kuna. Ako vas do tada dočeka komad iz snova – e, to je onda i ulov iz snova.

'Stvari nam stižu iz EU-a i Amerike. Ljudi su već shvatili da se ovdje može pronaći odličnih stvari i posjećuju nas svi, tinejdžeri i umirovljenici… Kad stiže nova roba, ujutro stoje u koloni ispred vrata prije otvaranja', doznali smo na terenu.

U Zagrebu je popularan i Second hand dućan Bazar u Martićevoj, a zadovoljni biznisom, vlasnici su prije tri mjeseca otvorili i drugi dućan u Ilici. Vlasnik Bazara, Denis Sekić, kaže da su otvorili prvi dućan prije godinu i pol.

'Zadovoljni smo poslovanjem i dalje rastemo. Ljudi u Zagrebu većinom nemaju problema s kupovinom u ovakvim dućanima, a polako se bude i ostali dijelovi Hrvatske. Kupci u Bazaru su ljudi koji grade svoj stil i oni koji su ga već izgradili, to su ljudi koji vole mijenjati imidž…', rekao je Sekić dodavši da su otvorili i svoju veleprodaju.

'Naša veleprodaja uvozi robu iz zemalja zapadne Europe. Imamo kvalitetnu, često brendiranu robu po niskim cijenama koja je dezinficirana i čista, što jamčimo certifikatom', kaže i napominje da samo second handovi s kvalitetnom, a jeftinom odjećom imaju budućnost.

Second hand trgovine postoje već dug niz godina u Europi i svaka prodavaonica ima svoj
prepoznatljiv stil. Kod nas ima samo nekoliko kvalitetnih trgovina second hand odjeće i već su postale brend za sebe. U Europi je i ekološka osviještenost ljudi na višoj razini jer znaju da proizvodnja nove odjeće zagađuje okoliš', ukazao nam je na još jednu prednost ove vrste šopinga Denis Sekić.