TEST

Opel Adam 1.4 Slam - po svemu poseban

13.09.2013 u 18:23

  • +5

Opel Adam 1.4 Slam

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Prošla su vremena kad su gradski mališani bili lišeni luksuznije opreme. Danas ih je moguće dobiti sa svim elementima kao veću i skuplju braću, a čak ih je moguće i personalizirati na mnogo višoj razini

Uzmimo za primjer novi Opel Adam, automobil koji je doslovno moguće toliko prilagoditi vlastitom ukusu da u konačnici dobijete jedinstveni, unikatni primjerak kakvog nema nitko drugi u gradu, Tu je 12 boja karoserija, tri boje krova, 31 vrsta aluminijskih naplataka, 15 presvlaka interijera i 19 kompleta ukrasnih panela od čega 11 u boji karoserije. O folijama da i ne govorimo, a u Russelsheimu su otišli toliko daleko da nude modificiranje stropa pa je tako testni primjerak došao za zvjezdanim nebom sazdanim od 63 LED-lampice.

Sve ovo prati vrlo dinamičan dizajn linija iznutra i izvana. Unutrašnjost je posebice dobro oblikovana s preglednim uređajima, dopadljivim dizajnom i izvrsnom završnom obradom.

Jednostavno rečeno Adam je jedan od onih automobila koji izvlači osmijeh na lice kad ga pogledate, kad sjednete za upravljač a bome, ako niste prezahtjevni, i kad krenete u vožnju.

U Opelu su kao podlogu odlučili iskoristiti Corsinu arhitekturu sa skraćenim međuosovinskim razmakom što je dvosjekli mač. S jedne strane imamo najširi i najprostraniji auto u klasi, koji izvrsno leži, no koji tehnologijom kaska za konkurencijom. Kao prvo Adam je dosta težak automobil što u kombinaciji s pomalo anemičnom paletom motora neće baš oduševiti ljubitelje brze vožnje. Nadalje automobil koji se želi ugurati u segment premium mališana ne bi smio imati bubnjeve straga.

Tu je i peterostupanjski ručni mjenjač čiji su prijenosni omjeri mogli biti i bolje podešeni pa pri većim brzinskim prosjecima Adam baš i nije najtiši automobil u A-segmentu koji smo vozili unatoč odličnoj zvučnoj izolaciji kabine. Prava je to šteta jer je ovjes Adamova najbolja strana te bi najmanji Opel s boljom kombinacijom motora i prijenosa mogao pružiti izuzetno mnogo.

Model od 87 KS, 1.4-litreni benzinac neće puno potrošiti dok god vam noga nije preteška. No manjak snage znači da ćete pretjecanja morati odrađivati taktički.

Adam dolazi isključivo u izvedbi s troja vrata. Putnicima straga moglo bi uzmanjkati prostora za koljena dok sprijeda ima dovoljno mjesta i za dvometraše. Prtljažnik od 170 litara također neće nikoga oboriti s nogu. Hvalimo razine sigurnosne opreme te krutost šasije.

Adam je poseban automobil i dobra najava smjera u kojem je Opel krenuo. No teško se oteti dojmu da mu nedostaje još malo brušenja kako bi zasjao punim sjajem.

Proizvođač: Opel
Model: Adam 1.4 Slam
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.398 cm3
Snaga (kW/KS): 64/87 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 130 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,6/7,7/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5
Maksimalna brzina: 176 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.698/1.720/1.484
Cijena do registracije: 139.270 kuna (osnovni model 89.900 kn)