muza sezone

Ona je najutjecajnija žena u modi; ono što gospođa Prada stvori vlada modnom scenom

08.10.2023 u 14:39

Bionic
Reading

Posljednjih nekoliko sezona brend Miu Miu predstavio je modne komade koji se ne prestaju nositi, a njegove inačice osvojile podjednako street style i modne piste. Dogodilo se to zahvaljujući Miucciji Pradi, koju se sada naziva muzom sezone, a ona je i ovog puta dokazala moćan efekt gospođe Prade

Želite li znati što će se iduće nositi u modnom svijetu? Vrlo vjerojatno će to biti opasno kratka suknja koja riskira da otkrije puno više od željenog, ili za one sklonije sigurnijim izborima to bi mogla biti pencil suknja, hlače ili čak par muških kupaćih hlača koje stoje nevjerojatno nisko na bokovima. Vjerojatno ćete ih stegnuti širokim kožnim remenom ili pak otkriti logo na elastičnom pojasu vašeg donjeg rublja.

Uz to se nosi prugasta Oxford košulja, tamnoplavi pulover s V izrezom i tamnoplavi sako. A možda ćete potpuno zaboraviti na suknje i hlače i jednostavno nabaciti wrap haljinu sa sjajnim ukrasima ili kaputić od zlatnog brokata preko košulje. Nakon toga nabacit ćete cipele, torbicu preko ramena i izjuriti kroz vrata.

Upravo je to ono što biste mogli slijedeće odjenuti jer je to Miu Miu pokazao na modnoj pisti na zatvaranju Pariškog tjedna mode, ako ga prigrlite kao indikatora onoga što će se nositi.

No, istinsku ljubitelji modi zapitat će se – zašto se nosi baš ono što servira Miu Miu? Ne samo da je revija bila fantastična, u tolikoj mjeri da kako piše The New York Times viđeno opisuje kao da su Simone de Beauvoir ili Nataliju Ginzburg poslane na put do tržnice cvijeća nakon kasnonoćnih pub kvizova i filozofske debate. Činjenica je da otkad je Miuccia Prada angažirala Rafa Simonsa kao ko-kreativnog direktora u Pradi u Milanu, omogućila da više pažnje posveti onome što se oduvijek smatralo Pradinom mlađom sestrinskom linijom - brendu Miu Miu. A uz prepoznatljivu estetiku slavne gospođe Prade brend je tiho postao jedan od najutjecajnijih u modi.

One pomalo skeptične brzo će uvjeriti broj članova publike koji su na reviju stigli u vrućim hlačicama i tajicama. A dovoljno je i prisjetiti se koliko je njezin rad oblikovao ono što se pojavilo na drugim modnim pistama od početka ovog mjeseca mode.

Doista, uopće nije pretjerano reći da je upravo Prada bila muza sezone.

Efekt gospođe Prade

Počelo je tijekom Tjedna mode u New Yorku, kada je Joseph Altuzarra ponudio ono što je u biti bila oda ranoj Pradi u vidu uniformi nalik čahurama, prozirnim pencil suknjama i pomalo otrcanom pletivu - tema koja je ponovljena tri tjedna kasnije u Parizu na reviji Matthewa M. Williamsa za Givenchy, koji je sadržavao slične Pradom inspirirane komade u pastelnim nijansama prošaranim kroz redove njegovih gipkih, crnih haljina.

U Milanu su ekstra kratke hlačice – identične onim vrućim hlačicama koje je Prada pokazala za Miu Miu prošle sezone, a koje su bile evolucija ultra kratkih suknji koje je pokazala sezonu prije - postale trend tjedna za Gucci, Bally i Etro. Versace je pak prigrlio koncept seta sa kratkim hlačama, koji je izronio nakon renesanse Miu Miu seta početkom 2022.

Vruće hlačice - prošarane čak i sjajnim detaljima - ponovno su se pojavile kod Stelle McCartney, uparene sa smoking košuljama s volanima i cool odijelima, i to kao dio kulise dizajneričinog tržišta održivosti koje prikazuje različite tehnologije materijala i mnoštvo njezinih najvećih hitova. Čak je i Victoria Beckham, koja se, prema svemu sudeći, bori s pronalaskom novog modnog identiteta, ispod sakoa ubacila bodije i provirujuće donje rublje.

Nitko od njih ne spominje otvoreno Pradu, no ona je postala majstorica u prilagođavanju klišeja rodu, postavljanju temelja i rekontekstualizaciji istih; tako dobra u korištenju odjeće za borbu sa željom da bude lijepa, neozbiljna i istaknuta, i to sve u isto vrijeme, da je njezin posao počeo oblikovati kulturu koju odražava. U stvarnom svijetu street stylea i digitalnom svijetu influencera. Dosegnuvši trenutak kada se njezino viđenje mode vraća kroz djela drugih dizajnera, dodatno pojačavajući njezine ideje.

Chanel i Louis Vuitton

Miu Miu efekt označava prilično veliku promjenu u bioritmu modnog mjeseca. Uostalom, prije mnogo godina, kada je Prada preselila svoju Miu Miu reviju u Pariz kako bi napravila malo prostora između nje i Pradine revije u Milanu, bio je to svojevrsni dodatak tjednu, nakon što su mega brendovi poput Chanela i Louisa Vuittona priveli sezonu kraju. Međutim, u posljednje vrijeme te se revije sve više čine nišnim; ne manje u fizičkom smislu već više usmjerene na vlastite (plaćene) slavne osobe i sljedbenike, piše NY Times.

Louis Vuitton revija je, na primjer, održana u novoj zgradi brenda na Champs-Élysées, bivšem hotelu u stilu Art Deco palače, sada gradilištu onoga što je brend opisao kao 'novi projekt'.

UZBUDLJIVI NOVITETI

Glamurozna revija Chanela zatvorila Tjedan mode: Pogledajte komade iz nove kolekcije

Pogledaj galeriju

Uzvišeni interijer u prizemlju bio je omotan u narančastu plastiku (100 posto reciklirana i 100 posto reciklirajuća, kako je navedeno u priopćenju revije) kako bi podsjećao na unutrašnjost balona na vrući zrak – asocijacija na putovanja i rođenje brenda na osnovi putnih kofera. I zato što odjeća dizajnera Nicolasa Ghesquièrea, koja je uključivala slojeve prugastog i kariranog muslina s remenom na boku, kožne jakne, klaun hlačama nalik na šećerni štapić i raskošan tvid s perlama, također imala taj lebdeći prizvuk.

Kreacije su izgledale komplicirano, bez obzira na to koliko je bila lagana konstrukcija, što im je paradoksalno davalo vrlo francuski prizvuk. Ne želite to nositi, ali svejedno djeluje vrlo uvjerljivo.

U međuvremenu, u Chanelu, Virginie Viard se osvrnula na Vilu Noailles, umjetnički salon iz 1920-ih na jugu Francuske i kreativnom miljeu koji je Coco dijelila, s boucléom i morskim prugama, dugim kupaćim kostimima i koketnim ogrtačima, logotipovima, cvijećem i biserima u izobilju.

'Whatever'

Samosvijest i sposobnost Prade da voli modu i prepozna probleme s njom, da prigrli inherentne napetosti i povezanu apsurdnost čak i zabrinutosti zbog takvih napetosti, omogućuje mnogima da prepoznaju sami sebe u svom radu.

'Moda dolazi kada priželjkujete distrakciju, kada niste previše ozbiljni', rekla je nakon Miu Miu revije. 'Ali onda morate misliti na ostalo, pa vam treba odjeća s kojom možete živjeti i odjeća s kojom možete razmišljati,' dodala je Prada.

U HIT KOMADIMA

Miu Miu manija zavladala Parizom: Poznate dame blistale na reviji popularnog brenda

Pogledaj galeriju

Tijekom revije na postavljenim ekranima prikazan je videoumjetnički rad pod nazivom 'Gravity & Grace' katarsko-američke umjetnice Sophie Al-Marije a prikazuje kaskaderku, Ayesha Hussain, u onim Pradinim vrućim hlačicama, jaknama i čizmama do koljena, kako prolazi kroz različite vježbe s mačem i lukom i strijelom, i vrteći se poput balerine u kutijici za nakit. Viđeno nije imalo puno veze s onim što je bilo na pisti, osim što je pokazalo, kako se navodi u priopćenju revije, 'kongruentno intelektualno gledište'.

U finalu, nakon što je Cailee Spaen, glumica koji glumi Priscillu Presley u nadolazećem biografskom filmu Sofije Coppole 'Priscilla', izašla na pistu u običnom crnom kaputu, video je prikazao krupni plan lica koje žvače žvakaću gumu i riječ 'Whatever' (štogod). Bio je to savršen kraj.