TAKO RASKOŠNA

Najromantičnija haljina ponovno drma modnom scenom

09.02.2024 u 13:36

Bionic
Reading

Utjecaj koji povijesna ličnost Marie Antoinette ima na aktualna zbivanja na modnoj sceni ne odnosi se samo na coquette estetiku, kakva je postala hitom među pripadnicima generacije Z sa TikToka

Bitno komplicirana umješnošću koju sa sobom nosi: umjesto isticanja oblina, nametnula se haljina ravnog torza i spuštenog struka koja se bočno izdubljuje u suknji, po uzoru na modele kakve je nosila najomraženija kraljica apsolutističke Francuske.

U holivudskom svijetu glumica Rosamund Pike jedna je od najvjernijih ambasadorica ove specifične siluete haljine koja je nanovo zaživjela na modnoj sceni.

Zvijezda kontroverznog filma 'Saltburn' proteklog siječnja prisustvovala je zabavi Britanske akademije filmske i televizijske umjetnosti (BAFTA) u Los Angelesu - u haljini koja je ocrtavala ovu siluetu, ispunjenu detaljem ruža između podstave i tila.

Na isti način smo je mogli ugledati nekoliko dana prije na zabavi Vanity Faira, s ružičastim dizajnom koji je uključivao dva dodatka tila istaknula s obje strane figure.

Oba dizajna djelo su dizajnerice Simone Roche, poznate po haljinama raskošnih silueta kakve je nanovo istaknula na modnoj pisti u Parizu - kroz rad na novoj haute couture kolekciji Jean Paul Gaultiera.

Irska dizajnerica ponovno je osmislila dizajnerov legendarni 'infant terrible' korzet s haljinama koje su delikatno uključivale volumene s obje strane bokova, prekrivene satenom ili tilom i popraćene odgovarajućim mašnama.

Ta revija, međutim, nije bila jedina na nedavno održanom Tjednu visoke mode u Parizu na kojoj se mogla ugledati ova specifična silueta. I drugi brendovi poput Schiaparellija, Giambattiste Vallija ili Valentina oponašali su taj volumen kakav se obično pripisuje visokoj modi.

Raskošna silueta definitivno nije novost, a u kolekciji za sezonu proljeće/ljeto 2021. istaknuo ju je dizajner Cristopher John Rogers i španjolski Loewe na čelu s Britancem Jonathanom Andersonom. Reference na čuvenu francusku vladaricu i razdoblje kasnog baroka tada su bile puno suptilnije od sadašnjih.

Puno prije nego što je raskošnu siluetu suknji i haljina irska dizajnerica Simone Rocha učinila svojim modnim potpisom, ime dizajnerice Jeanne Lanvin povezivalo se s modelima haljina istih karakteristika, ušavši u povijest kao 'robe de style'.

Spomenuti termin opisuje stil odijevanja u znaku pune suknje, koji je 20-ih godina prošlog stoljeća postigao popularnost kao alternativa tada popularnim haljinama ravnog kroja.

Ova (tradicionalno) ženstvena alternativa bila je nešto konzervativnija, ali jednako osvježavajuća jer predstavlja spoj prošlosti i sadašnjosti kroz široku suknju.

Ovakav tip haljine postao je konstantom u kolekcijama Lanvin, ažuriran različitim obradama i dekoracijama i nježnijim tkaninama za moderniji štih.

Iako se većinski pripisuju poznatoj Francuskinji iz svijeta visoke mode, ona nije jedina koja ih je uvrstila u svoje kolekcije. Njujorški muzej Metropolitan u svojoj arhivi čuve 'robe de style' haljine kreirane od strane brendova kao što su Boué sisters, Poiret, Lucien Lelong ili Patou, dok londonski Victoria & Albert muzej čuva dobar dio haljina s punim suknjama kakve je dugi niz godina predlagala britanska modna kuća Worth.

To su dizajni koji se nadimaju na bokovima u voluminoznim naborima tafta svijetlih tonova, dok prednji i stražnji dio ostaju ravni. Takve haljine predlagao je i čuveni Christian Dior, a u vrijeme Drugog svjetskog rata činile su se posve ludom idejom. Njihova izrada po prirodi zahtijeva korištenje više metara tkanine što je, samo po sebi, predstavljalo modnu gestu nespojivu s neizvjesnim vremenina.