STIL JE VJEČAN

Modni svijet ne krije novu opsesiju: Ovo je profil na Instagramu koji jednostavno morate zapratiti

18.01.2022 u 15:04

Bionic
Reading

'Moda blijedi, a stil je vječan' riječi su slavnoga dizajnera Yvesa Saint Laurenta, a njegova izjava u današnjim vremenskim okvirima itekako drži vodu. Na modnoj sceni iz mjeseca u mjesec raste apetit za fotografijama muškaraca i žena koji ne samo da prihvaćaju stil u starijoj dobi, već ga ponosno ističu

Bilo da nose dizajnerske krpice od glave do pete ili usklađuju svoje vintage komade s leopard printom sa svojim maskama za lice, pažljivo dotjerane 80 plus dame postale su ogroman hit na Instagramu, a sve zahvaljujući profilima poput Sciuraglama u vlasništvu Angela, 28-godišnjeg talijanskog studenta stomatologije.

S više od 220 tisuća pratitelja, ovaj profil koji bilježi stil dotjeranih dama zrelije dobi iz Italije postao je istinski modni fenomen. Njegov osnivač za modnu bibliju Vogue izjavio je kako popularnost profila vidi kao posljedicu aspiracijske motivacije.

'Mlade djevojke žele odrasti i starjeti poput dama koje se i u osmom desetljeću šminkaju i svakodnevno idu na frizuru samo da bi otišle u trgovinu.'

Da bismo shvatili bit ove priče, važno je razumjeti značenje izraza sciuraglam. 'Glam' se, naravno, odnosi na glamur dok s druge strane talijanska riječ sciura predstavlja damu iz visokog društva ili onu koja tvrdi da mu pripada, a navedeno daje do znanja svojim odjevnim kombinacijama u znaku luksuznih komada.

Obožavanje seniorskog stila, međutim, nije nikakva novost na modnoj sceni. Godine 2015. čuvena dizajnerica Phoebe Philo za modnu kampanju brenda Celine angažirala je tada 81-godišnju američku spisateljicu Joan Didion. Guccijev dizajner Alessandro Michele godine 2018. za modnu kampanju talijanske kuće angažirao je pak 88-godišnju glumicu Tippi Hedren.

Danas 100-godišnja modna ikona Iris Apfel u 97. godini potpisala je ugovor s modnom agencijom IMG, što dovoljno govori o porastu zanimanja za stilom seniorki.

  • +7
Iris Apfel Izvor: H&M / Autor: H&M

Poznati skandinavski brend Samsøe & Samsøe protekloga mjeseca u svojoj novoj kampanji predstavio je Pierrea i Yetty, umjetnički par koji se u braku nalazi punih 50 godina, a španjolska Zara angažirala je 90-godišnjeg modnog influencera @TheSpanishKing za predstavljanje svoje muške linije.

Poput instagramskog profila Sciuraglam, pažnju javnosti osigurao je profil Gramparents, a koji slavi stil muškaraca zrelije dobi. Njegov osnivač je 36-godišnji Kyle Kivijarvi, a kreiranjem sadržaja za spomenuti profil bavi se u svoje slobodno vrijeme.

Na pitanje o naglom zanimanju modne javnosti za stilom žena i muškaraca zrelije dobi za Vogue je pokušala odgovoriti modna psihologica Carolyn Mair.

Prema njezinim riječima, modni konzumenti danas su puno više zainteresirani za komade u duhu održive mode, one koji uspješno odolijevaju nametnutim trendovima.

‘Modne komade koje preferiraju stariji pripadnici društva u većini slučajeva krasi dugotrajnost. Oni znaju što im se sviđa i što im odgovara. Manje je vjerojatno da će biti vođeni trendovima i više su sigurni u svoje modne izbore’, riječi su Murphy.