POSTAju digitalna kompanija

Modni div na koljenima: Gap zatvara sve trgovine u Velikoj Britaniji i Irskoj, a jedini spas im je Kanye West, čija se kolekcija očekuje krajem godine

06.07.2021 u 14:08

Bionic
Reading

Američki modni div Gap se priprema za zatvaranje svih 81 trgovina diljem Velike Britanije i Irske jer redefinira svoje poslovanje u Europi i u potpunosti se okreće digitalnoj prodaji. Sa zatvaranjem vrata fizičkih trgovina počinju već krajem kolovoza, a postupak planiraju dovršiti do kraja rujna, najavili su iz kompanije

U Gapu pokušavaju prikazati zatvaranje trgovina u pozitivnom svjetlu, usredotočujući se na uzlaznu putanju svoje internetske prodaje u regiji.

'Posao e-trgovine nastavlja rasti i želimo upoznati svoje kupce tamo gdje kupuju. Postajemo prvenstveno digitalna kompanija i tražimo partnera koji će nam pomoći u vođenju našeg internetskog poslovanja', kažu u priopćenju.

Gap je još u listopadu najavio kako će eliminirati 350 trgovina Gapa i Banana Republica u Sjevernoj Americi - ili oko 30% ukupnog broja - i to do kraja 2023. godine te da će se fokusirati na e-prodaju i outlet trgovine.

Gap se inače već godinama bori s rastom i profitabilnošću, no velike nade polažu u nadolazeću suradnju s brendom Yeezy Kanyea Westa. Nova analiza Wells Farga predviđa da bi ta suradnja mogla dovesti do dodatnih 990 milijuna dolara u fiskalnoj 2022. i povećati cijenu dionice tvrtke za oko 50 centi po dionici.

Investicijska banka do procjene je došla nakon ankete koju je provela s tvrtkom za istraživanje podataka Guidepoint, a u kojoj je sudjelovalo 530 kupaca Gap i 470 kupaca koji ne kupuju u Gapu (svi su znali tko je Kanye West), a pitali su ih namjeravaju li kupovati Yeezy Gap. Oko 64% kupaca Gapa reklo je da planiraju kupiti Yeezy proizvode, procjenjujući da bi u prvoj godini te suradnje u prosjeku potrošili dodatnih 178 dolara. Među kupcima koji ne kupuju u Gapu, 23% je reklo da bi kupili kolekciju Gapa koju dizajnira West i očekuju da bi na to potrošili 126 dolara.

Prošlog mjeseca Gap je otkrio prvi proizvod iz suradnje: pufer jaknu od 200 dolara u svijetloplavoj boji koja se brzo rasprodala putem internetskih predbilježbi. Ostatak komada iz ove kolekcije, koja uključuje mušku, žensku i dječju odjeću, trebao bi bi se naći u prodaji kasnije ove godine.

Međutim, nisu svi analitičari optimistični s tim u vezi. Tako je stariji savjetnik za sportsku industriju NPD Grupe Matt Powell prognozu Wells Farga komentirao kratko tvitom: 'Nee'. Powell je i ranije izrazio skepticizam prema Yeezyjevoj dugotrajnoj snazi na tržištu, ukazujući na preveliko oslanjanje marke na tržište preprodaje i prelazak na masovnu proizvodnju u današnjem svijetu u kojem je ekskluzivnost ipak najvažnija.