TEST

Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D - štedljivi SUV

22.08.2013 u 15:50

  • +7

Mitsubishi Outlander 2.2 Di-D

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Mitsubishi ima bogatu tradiciju proizvodnje robusnih terenskih vozila, pa su očekivanja i od njegovih SUV-ova uvijek velika

Outlander je u trećoj generaciji zadržao platformu svojeg prethodnika uz nešto mekši dizajn i cestovno orijentiranije performanse. Još uvijek je to velik automobil, no Japanci su ga provukli kroz dijetalni program kojim je u prosijeku skinuto stotinu kilograma viška, također su pod poklopac ugurali slabiji dizelski motor. Prethodnik je razvijao 177 KS a novi 2,2-litreni common-rail dizelaš 150.

Zahvaljujući relativno brzom automatskom mjenjaču, većem okretnom momentu pri nižim okretajima i spomenutoj nižoj masi novi dizelaš još uvijek djeluje snažno i orno. Prednost mu je svakako potrošnja, impresivno niska za ovako velik automobil, čemu je podosta doprinijela i bolja aerodinamika karoserije.

Outlander, kao i dosad, leži na neovisnom ovjesu, no arhitektura s McPhersonom sprijeda i multilinkom straga dodatno je prilagođena za mekšu i udobniju vožnju. Ovo se pokazalo boljim u gradu nego na otvorenoj cesti. Pri manjim brzinama ovjes bez problema upija rupe na cesti, no pri većim brzinama do izražaja dolazi visoko težište, nedovoljno direktan upravljač i sklonost automobila ka podupravljanju. Stvar donekle popravlja elektronski kontrolirani pogon na sva četiri kotača, no Outlander je automobil koji ćete svakako radije voziti na autocesti.

Automobil briljira u ponudi prostora za putnike i prtljagu. Petero natprosječno visokih putnika bez problema će se smjestiti u unutrašnjost, a da pritom nikome ne fali mjesta za koljena, ramena ili glavu. Najbogatiji paket opreme nudi i mogućnost instalacije dva dodatna sjedala u trećem redu. Prtljažnik će, pak, progutati skoro 600 litara stvari, a s preklopljenom klupom utovarna površina raste na dužinu od 185 centimetara, što je dovoljno i za prijevoz glomaznije opreme.

Dizajn je, kako smo već navikli kod Japanaca, konzervativan, no korišteni materijali su kvalitetni pod prstima, a završna obrada je besprijekorna. Ne možemo se požaliti ni na ergonomiju. Sve je ondje gdje treba biti.

Japanci su Outlander nakrcali sigurnosnom opremom, pa tako već standardni paket čini osam zračnih jastuka, uključujući jedan za zaštitu vozačevih koljena, ABS, ESP, elektronsku kontrolu raspodjele sile kočenja i pomoć pri usponu… Outlander je kompletan automobil koji se, doduše, ni po čemu ne ističe među brojnom konkurencijom. Ukoliko tražite prostrani i pouzdani SUV s dobrim pedigreom, kojim tu i tamo planirate skrenuti s uređene prometnice, uzmite ga u obzir.

Proizvođač: Mitsubishi
Model: Outlander 2.2 Di-D
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.268 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.500-2.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,6/8,7/7,0
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,7
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.655/1.800/1.680
Cijena do registracije: 281.000 kuna