PET NAČINA

Kako je Instagram zauvijek promijenio svijet mode

20.11.2016 u 08:00

Bionic
Reading

Unatoč reputaciji modeling agenata, često se nalaze na dnu hranidbenog modnog lanca i tretirani kao nužno zlo. Bez njih, nova lica teško bi našla put do tako priželjkivane modne industrije. No u posljednje vrijeme tradicionalan posao modnih skauta poprilično se promijenio zahvaljujući 'najbitnijoj društvenoj mreži', Instagramu

U eri iPhone i selfie ljubitelja, njih 32 posto vjeruje da je Instagram trenutno najbitnija društvena mreža u svijetu. Posljedica toga posebno je vidljiva u modeling industriji koja bilježi neizbrisive pomake u načinu poslovanja. I dok su se nova lica uglavnom pronalazila na gradskim ulicama, danas se na dnevnoj osnovi pronalaze pomoću komentara i prikladnih hashtagova na Instagramu.

O tome koliko se promijenio način poslovanja modeling agencija, dovoljno govori to što je u prosincu 2014. svjetski poznata agencija IMG Models lansirala skaut kampanju naziva 'We Love Your Genes' u kojoj su mlade djevojke objavljivale selfieje koristeći određeni hashtag kako bi cjelokupan posao traženja novih lica za skaute bio itekako lakši. Do danas, hashtag #WLYG donio je 75 tisuća selfieja novih, potencijalnih zvijezda u svijetu modelinga.

Ovih dana ne samo da se Instagram tretira kao produžetak modnog portfelja djevojaka, nego se u to ubraja i njihov utjecaj na društvenim mrežama. Broj pratitelja na Instagramu i broj komentara/lajkova koji zarade po objavi određenog sadržaja, trenutno je jedan od najutjecajnijih čimbenika u bukiranju željenih angažmana, dok modni book u fizičkom obliku nudi samo pola odgovora.

Ipak, to nije jedini način na koji je Instagram zauvijek promijenio modeling industriju. Nuspojave te popularne mreže sežu dalje od navedenog.

Pronalazak novih lica

Bez sumnje, Instagram se rapidnom brzinom razvio u interaktivni digitalni lookbook za potencijalne modele. Ovih dana mnoštvo brendova i modnih agencija na Instagram gleda kao na 'prirodan' uvid u izgled osobe, ali i njezin svakodnevni način života.

IMG Models agencija do danas je potpisala ugovor s 27 modela do kojih je došla pomoću #WLYG kampanje, a top modeli poput Matthewa Noszke, Gizele Oliveire i Bena Nordberga već su postali dijelom velikih modnih kampanja nakon proboja na Instagramu.

In front of my palace like ???? #london #buckinghampalace #✨

Fotografiju objavljuje Gizele Oliveira (@giizeleoliveira)

Globalni doseg

Jedna od najrevolucionarnijih osobina Instagrama je njegova sposobnost nadilaženja globalnih granica.

S više od 75% korisnika izvan granica SAD-a, Instagramov globalni doseg u pravilu znači da se modni skauti više ne moraju uputiti na letove i lutati ulicama svjetskih prijestolnica u potrazi za novim, svježim licima.

Noah Shelley
, jedan od casting direktora magazina Dazed and Confused, uvjerenja je da 'ulični casting' postaje sve manje učinkovit.

'Kada govorimo, primjerice, o New Yorku, danas je zaista teško otkriti sirovi talent. Smatram pametnijim provođenje par sati na internetu ili Instagramu, nego tumaranje ulicama u potrazi za novom zvijezdom u svijetu modelinga', otkriva Shelley.

U dizajnerskom svijetu, Marc Jacobs jedan je od prvih dizajnerskih imena koja su prepoznala ogroman potencijal Instagrama. Za kolekciju proljeće/ljeto 2015. odradio je Instagram casting u potrazi za odgovarajućim modelima koji će na pisti nositi njegove nove kreacije. Nadia Rahmat, djevojka singapurskih, arapskih i indijskih korijena, tada je pobijedila na Jacobsovom mini modnom natjecanju zahvaljujući glasovima 50 tisuća korisnika Instagrama.

'Mislim da nikad ne bih dobila takvu priliku da nije bilo društvene mreže kao što je Instagram. Ta platforma je uistinu revolucionarna', svojedobno je izjavila Nadia.

Moć proizvoda

Ako mislite da je Instagram isključivo dobar alat u profesionalnim modnim krugovima, razmislite ponovno.

Termini poput 'Instagirls', 'Instagram Models' i 'Instafame' ne odnose se isključivo na buduće zvijezde modnih pista, već i na blogere koji stvaraju milijune od sponzoriranih objava na Instagramu i brendovskih suradnji.

Imena poput Rumi Neely Chiare Ferragni, Andreasa Wijka i Margaret Zhang čisti su primjer te činjenice.

Ove utjecajne blogerice i blogeri uglavnom su plaćeni od brendova kako bi promovirali njihove proizvode svojoj milijunskoj bazi fanova. Od Balenciaga čizama, Channel torbica, do opskurnih web stranica, restorana, Instagram dopušta tim individualcima promoviranje spomenutih predmeta na način koji nimalo ne djeluje glamurozno kao u tradicionalnom formatu oglasa.


Djevojka iza fotografije

Donedavno, model i reality zvijezda Kendall Jenner držala je rekord najlajkanije fotografije na Instagramu, no njega je u međuvremenu oborila pop zvijezda današnjice Justin Bieber s 3,5 milijuna lajkova, koji se, poput Kendall, odlučio za gašenje svog profila na Instagramu.

Snaga njezina osobnog brenda i veze koje ostvaruje s vojskom fanova, među glavnim su razlozima što su brendovi spremni učiniti sve kako bi se povezali s Kendallinim imidžem i utjecajem.

Povezivanjem sa zvijezdama poput Kendall, brendovi si istovremeno osiguravaju milijune potencijalnih potrošača spremnih na kopiranje viđenog.

Iako korištenje popularnih osoba u svrhu promicanja vlastitih proizvoda nije nikakva novost, zvijezde s A-liste Instagrama poput Gigi Hadid, Emily Ratajkowski, Hailey Baldwin i Care Delevingne spomenutu praksu uspjele su u potpunosti izmijeniti.

how cute are these boots!? ?? go follow @PublicDesire for more on my #PublicDesireXHaileyBaldwin collection!! #PDxHB ⚡

Fotografiju objavljuje Hailey Baldwin (@haileybaldwin)

Dijeleći svakodnevne aspekte vlastita života, ove slavne djevojke mnoštvu fanova pružile su pogled u svijet 'iza scene' kao nikad prije. Radeći spomenuto, uspjele su podići vlastiti šarm i razinu privlačnosti onako kako tradicionalni modeli nikad ne bi uspjeli.

Koliko god njihove fotografije djelovale 'normalno', one su u većini slučajeva pomno osmišljene, stvarajući umjetni osjećaj realnosti koji je tako učinkovit u privlačenju publike da spomenutim djevojkama može donijeti novčani iznos od 125 do 300 tisuća dolara po objavi

Kada je kozmetički div Estée Lauder prošle godine odlučio angažirati Kendell Jenner i podariti joj jedan od najprestižnijih angažmana u beauty industriji vrijednoj 500 milijardi dolara, kao glavni razlog naveli su upravo njezinu milijunsku publiku na društvenim mrežama.

Practicing our Monday game face on Sunday with #LipstickEnvy in Insatiable Ivory #KJ4EL

Fotografiju objavljuje Estée Lauder (@esteelauder)



Povezivanje s publikom

U jezgri svake kampanje modnog dizajnera je želja da se povežu sa svojom publikom. Zahvaljujući društvenim mrežama, brendovima je znatno olakšan posao u mjerenju koliko su se točo povezali sa svojim krajnjim korisnicima u realnom vremenu, a Instagram je tu praksu uspio odvesti dalje.

Brend Calvin Klein ovog proljeća postao je besprijekoran primjer toga s novom i  tipično seksualnom #mycalvins kampanjom. Nastala pred objektivom Tyronea Lebona, kampanja i njezine fotografije bile su veoma intimne i privačne, a svoju premijeru doživjele su upravo na Instagramu.

S nazivom kampanje 'I _____ in #mycalvins' (s različitom riječi koja je svaki put popunjavala prazan prostor), školski je primjer kreativne ideje koja se ne bi dogodila prije postojanja Instagrama. Na toj društvenoj mreži danas se nalazi preko 179 tisuća fotografija uz hashtag #MyCalvins, potvrđujući razinu brendovske povezanosti s krajnjim korisnicima.

Poput Calvina Kleina, nije nimalo neuobičajeno da brendovi svoje kreativne ideje grade oko Instagrama kao vodećeg medija u primarnom načinu potrošnje. Takvo stanje prije samo pet godina bilo je gotovo nezamislivo, pritom dokazujući kojom se brzinom digitalni svijet zapravo kreće.

Odbacivanje

Uz takav brzinski uspjeh neminovno se javlja neka vrsta neodobaravanja, a korištenje 'pravih ljudi' u kampanjama već pokazuje određenu vrstu klišeja.

Ime modela Essene O'Neill s vremenom je postao sinonim za optužbe na Instagramu o ne pokazivanju 'stvarnog života', već korištenju Instagrama kao platforme koja, prema istraživanju Oxfordova Internet instituta, u korisnicima stvara '11 posto gori osjećaj o vlastitim životima naspram ostalih'.

Pojam neprirodnog savršenstva kao sredstvo osobnog vrednovanja, jedna je od najčešćih kritika Instagrama, a upravo u tome leži tajna načina na koji je ta društvena mreža zauvijek promijenila svijet mode.