IZAZIVA ZAVIST

Jeste li jadni zbog Facebooka?

23.01.2013 u 08:00

Bionic
Reading

Pratite godišnje odmore svojih prijatelja, njihov ljubavni život i radne uspjehe na Facebooku i zbog toga ste sve jadniji i usamljeniji, a njemački istraživači kažu da to nije bez vraga

U studiji dvaju njemačkih sveučilišta proučen je Facebook, najveća društvena mreža na svijetu, s više od milijardu korisnika i otkriveno je da je on dosad neviđena platforma za socijalnu usporedbu.

Istraživači kažu kako se nakon posjeta FB-u trećina ljudi osjeća lošije, nezadovoljno vlastitim životom. Najgore se osjećaju oni koji samo gledaju, a ništa ne objavljuju.

'Iznenadili smo se kad smo vidjeli koliko ljudi ima negativne osjećaje u odnosu na Facebook. Zavidni su, osjećaju usamljenost, frustraciju ili ljutnju', kaže Hanna Krasnova, istraživačica s Instituta za informativne sustave na berlinskome Humboldtovu sveučilištu.

'Naša promatranja pokazala su da će neki od tih ljudi otići s Facebooka, ili će barem smanjiti posjete FB-u', kaže Krasnova.

Stručnjaci s Humboldtova sveučilišta i s tehničkog sveučilišta u Darmstadtu kažu kako su slike s odmora najveći razlog frustracija: više od polovine slučajeva zavisti potaknule su slike s praznika.

Socijalna interakcija drugi je razlog zavisti jer korisnici uspoređuju broj rođendanskih čestitki koje su dobili s onima koje su upućene njihovim FB-prijateljima, kao i broj 'lajkova' i komentara na slike i postove.

'Pasivno praćenje izaziva osjećaj zavisti: korisnici uglavnom zavide na sreći drugih, na načinu kako drugi ljetuju i druže se', kažu istraživači u izvještaju 'Zavist na Facebooku: Skrivena prijetnja zadovoljstvu korisnika', objavljenom u utorak.