TEST

Dacia Lodgy - malo para, dosta muzike

21.12.2012 u 15:54

Bionic
Reading

Renault je svojevremeno definirao klasu monovolumena, a sada se sprema Dacijom okrenuti tržište naglavačke. Upoznajte automobil s jednim od ponajboljih omjera uloženog i dobivenog - Dacia Lodgyjem

Dacia Lodgy će se vjerojatno malo kome svidjeti na prvi pogled. Nije lijepa, a ni previše opremljena. Čak i s crno lakiranom plastikom središnje konzole te središnjim multimedijalno navigacijskim sustavom MediaNav, rumunjski monovolumen malo koga će ostaviti bez daha. Međutim, kad zavirite u prtljažnik i ondje pronađete 800-tinjak litara volumena s podignutim sjedalima - Lodgy odjednom počnete gledati drugim očima.

Preklopite stražnju klupu ili je izbacite potpuno i voila - 2.600 litara je na raspolaganju.

Sprijeda i straga mogu sjediti dvometraši, dok pretinaca za odlaganje sitnica ima dovoljno da zadovolji potrebe i brojnije obitelji. Lodgyu je praktičnost na prvom mjestu, što se vidi i iz kvalitete zvučne izolacije. Čak i pri većim brzinama u automobilu je moguće normalno komuniciranje putnika bez nadglasavanja.

Što se tiče ovjesa, on je nešto mekaniji no što smo navikli, što je dobro na oštećenim prometnicama, no zbog visokog težišta ne i u zavoju, gdje se automobil dosta naginje. Upravljač bi mogao biti direktniji, a ručni mjenjač, unatoč povoljno prilagođenim prijenosnim omjerima, precizniji, no zato nemamo baš nikakve zamjerke na motor koji sa 90 Ks i 200 Nm okretnog momenta Lodgyju pruža solidne performanse uz skromnu potrošnju.

Iz samo njoj poznatog razloga Dacia je odlučila izostaviti tempomat s Lodgyjeve liste opreme, dok je ESP dostupan samo uz nadoplatu. Ovakvu politiku Rumunji su platili dvije zvjezdice na Euro NCAP-u, pa je tako Lodgy na crash testovima zaradio tek tri zvjezdice.

Šteta, jer je po svemu ostalom u pitanju odličan automobil koji nudi rijetko viđeni omjer uloženog i dobivenog te ga svakako treba uzeti u obzir ukoliko ste u potrazi za monovolumenom.

Proizvođač: Dacia
Model: Lodgy 1.5 dCi Laureate
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 200 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,8/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,4 s
Maksimalna brzina: 169 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.500/1.755/1.680
Cijena do registracije: 118.900 kuna (osnovni model 79.900 kuna)