NISSAN MIXIM

Križanac automobila, igračke i zrakoplova

20.09.2008 u 00:00

Bionic
Reading

Ako će neki od holivudskih filmaša u skorije vrijeme raditi kakav znan-fan blockbuster, a potrebna su mu vozila budućnosti, nakon što smo u Frankfurtu vidjeli konceptni Mixim, savjetovali bismo mu da se obrati Nissanu

Može li Nissan napraviti interesantan koncept, nikada nije bilo dovedeno u pitanju. Sjetimo se samo prošlogodišnjeg modela koji je punio rubrike tehnoloških i automobilskih časopisa – Urge. No ovoga puta, Japanci su nadmašili sami sebe. Baš kao i Urge, Mixim je razvijen s najmlađim vozačima na pameti što se vidi već na prvi pogled.

Gledano s boka, automobil izgleda poput sportske kacige s vjetrobranskim staklom omotanim oko automobila poput vizira. Brutalno oštre linije i dijamantno oblikovane površine, uključujući LED-svjetla, čine da Mixim izgleda kao da je ispao iz novog nastavka Batmana. Da nije novinarskog materijala s iscrpnim podacima, zapitali bismo se leti li ovo čudo.

Dojam nije ništa drukčiji ni u unutrašnjosti. Baš kao u trkaćem bolidu, vozačka pozicija smještena je u sredinu, no to ne znači da će vozač biti sam. Neposredno iza njegovih leđa nalazi se mjesta za još dvoje putnika. Pogled na kontrolnu ploču i upravljač potvrdit će ono o čemu smo gore pisali – kontrole s crvenim pozadinskim osvjetljenjem i odrezani upravljač u obliku slova 'U' čine da Miximov kokpit izgleda kao da pripada borbenom avionu. Vrata automobila također su priča za sebe. Otvaraju se malo unatrag i zatim poput krila vertikalno gore – naravno, potpuno električno.

Autonomija od 250 kilometara

Centralni sustav na LCD-u prenosi videomaterijal sa šest kamera smještenih s vanjske strane karoserije, tako da kod Mixima mrtvi kut ne postoji. Da se putem ne biste izgubili, tu je i satelitska navigacija.

U Nissanu vjeruju kako računalnim igrama opsjednuta mlađa populacija na automobile gleda kao nužno, ekološki vrlo nepogodno zlo. Stoga su Mixim umjesto standardnim motorom s unutarnjim sagorijevanjem, opremili elektromotorom i baterijskim paketom smještenim u dno automobila radi što boljeg centra ravnoteže i povećanja prostornosti. Motor razvija 50 kW i pogoni automobil do maksimalne brzine od 180 km/h te mu nudi autonomiju od 250 kilometara uz punjenje od 30 do 40 minuta.

Mixim, naravno, neće tako skoro zaživjeti u stvarnosti, no interes medija i publike, u sprezi s Nissanovom orijentiranošću prema konceptima ovog tipa u posljednjih nekoliko salona, gotovo sigurno će izroditi nekim automobilom sličnih karakteristika. U svakom slučaju, s velikom pažnjom ćemo pratiti buduće Nissanove poteze.