Auto zona TEST

Peugeot 5008 1.6 HDi - monovolumen sa stilom

  • Autor: M. V.
  • 23.9.2010 19:26:23
  • 23.9.2010 14:27:17

U doba kad se limuzine žele predstaviti kao kupei, a proizvođači nam svaki drugi model predstavljaju kao crossover, gotovo osvježavajuće djeluje na test dobiti automobil koji se ne pretvara da je išta više od klasičnog, svrsishodnog obiteljskog monovolumena

Peugeot 5008 jedan je od ovakvih automobila što se jasno vidi već na prvi pogled. Jednostavne, no još uvijek atraktivne linije koje polazište nalaze u upotrebljivosti protežu se čitavom površinom automobila, a već prvim zavirivanjem u unutrašnjost, glave brojnijih obitelji, kao i oni skloni prevoženju glomazne prtljage oduševit će se ponuđenim prostorom i mogućnostima njegova iskorištavanja.

Model 5008 dolazi sa sedam sjedala od kojih zadnja dva u trećem redu nisu namijenjena isključivo predškolskoj djeci već će se na kraćim rutama u njih moći smjestiti i dvoje odraslih, doduše ne previsokih putnika. Sva putnička sjedala jednostavno se preklapaju i sklapaju u pod, čime otvaraju ogromnu iskoristivu površinu od 2.500 litara. Čak se i prednje suvozačko sjedalo jednostavno preklapa da se mogu prevoziti predmeti nezgodne dužine. Također, srednji red sjedala može se pomicati uzdužno do 130 milimetara pa je razmještaj unutrašnjosti moguće vršiti na više načina. A onda su tu i pretinci za praktično odlaganje sitnica od kojih su prednji ispred suvozača i onaj između prednja dva sjedala dovoljno veliki da proizvedu jeku.

Peugeotov monovolumen gradi se na prilagođenoj platformi 308-ice SW koju 5008 dijeli sa sestrinskim modelom iz Citroena – C4 Grand Picassom. Ipak, usudili bismo se reći da je 5008 udobniji od 308-ice što se djelomično odrazilo na vozne osobine. Prostrani monovolumen ugodno se vozi, odlično upija neravnine, a zavoje prolazi s blagom naklonošću prema podupravljanju.

Testni primjerak pogonio je 1.6-litreni turbopunjeni dizelaš koji ostavlja dojam većeg i snažnijeg motora premda razvija svega 110 KS. Ovo se ponajprije može zahvaliti priličnom okretnom momentu od 240 Nm dostupnom već od niskih 1.750 o/min, kao i odličnom šesterostupanjskom ručnom mjenjaču s idealno pogođenim prijenosnim omjerima.

Pohvale se mogu izreći i na račun opreme koja standardno uključuje ABS i ESP, kao i pomoć pri kočenju te raspodjelu sile kočenja. Tu je i šest zračnih jastuka, električna parkirna kočnica te sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici. Ne čudi nas stoga previše što je na testovima sigurnosti Euro NCAP-a 5008 osvojio pet zvjezdica – 89 posto bodova za sigurnost odraslih, 79 posto za zaštitu najmlađih, 37 posto za sigurnost prolaznika te čak 97 posto za razinu opremljenosti sigurnosnom opremom.

Proizvođač: Peugeot
Model: 5008 1.6 HDi Premium
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.580 cm3
Snaga (kW/KS): 80/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,2/8,9/7,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,3
Maksimalna brzina: 183 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.530/1.837/1.644
Cijena do registracije: 171.600 kn
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: