OVAJ PUT BEZ PANIKE

BMW skinuo plahtu i kamuflažu s novog X3

15.07.2010 u 10:44

Bionic
Reading

BMW će u Parizu pokazati novi X3 koji odlikuje jednostavniji dizajn, unaprijeđeni motori te povećane dimenzije. Automobil će se proizvoditi u BMW-ovim pogonima u američkom Spartanburgu, a u prodaji bi se trebao naći do kraja godine po zasad nedefiniranoj cijeni

Nakon šest godina, na tržištu u BMW-u su odlučili da je došlo vrijeme za predstavljanje nasljednika. Novi X3 punio je naslovnice medija i prije nego što je BMW s njega skinuo kamuflažne naljepnice, a vjerojatno će tako biti i u mjesecima koji dolaze.

Premda fotografije ne sugeriraju značajnu promjenu u dimenzijama, novi X3 je zapravo osjetno veći automobil od svog prethodnika. Kompaktni SUV čak je 83 mm duži, 28 mm širi i 11 mm viši, a od tla je povišeniji za dodatnih 12 mm. I međuosovinski razmak povećan je za 15 mm na 2.810 mm, što će sigurno znati cijeniti putnici straga, a u BMW-u se hvale i da će novi X3 biti predvodnik u segmentu kad je ponuda prtljažnog prostora u pitanju. Volumen prtljažnika varijabilno se može povećavati preklapanjem stražnje klupe sa 550 osnovnih litara, do čak 1.600.

Sve je to u redu, no ipak je riječ o BMW-u. Što je s voznim osobinama? Integralni pogon koji razdjeljuje okretni moment omjerom 40:60 u korist stražnje osovine – standardni je dio opreme, kao i ručni šesterostupanjski mjenjač, dok je osmerobrzinski automatski iz ZF-a dostupan uz nadoplatu.

Najnoviji sustav Performance Control automobilu će omogućiti da do 80 posto snage prenese na stražnje kotače pri dinamičnoj vožnji. X3 leži na unaprijeđenoj McPherson – multilink arhitekturi prethodnika, a BMW će uz nadoplatu ugrađivati i sustav aktivne šasije koji će vozaču, ovisno o uvjetima na cesti, nuditi odabir jedne od tri unaprijed definirane funkcije - Normal, Sport i Sport Plus – koje ukrućuju ovjes i upravljač, ubrzavaju izmjene brzina i reakciju motora na pritisak papučice gasa te elektronski sustav stabilnosti čine tolerantnijim.

X3 će se u početku nuditi s odabirom dva motora. xDrive20d s dvolitrenim turbodizelašem razvija 184 Ks i 380 Nm sprinta do stotke za 8,5 sekundi, postiže 210 km/h te prosječno troši 5,6 litara goriva u kombiniranom europskom ciklusu, dok jedini benzinac xDrive35i koristi trolitreni bi-turbo punjeni benzinski redni šesterocilindrični motor sa 306 KS i 400 Nm koji ga do stotke ubrzava za 5,7 sekundi, omogućava mu postizanje 247 km/h maksimalne brzine, te, prema BMW-ovim podacima, potrošnju od 8,8 litara goriva na stotinu kilometara.