TEST

Lexus RX 450h - kome još treba dizelaš?

01.07.2010 u 12:30

Bionic
Reading

Koji je najprodavaniji luksuzni SUV u SAD-u? Range Rover, BMW X5 ili Mercedes ML? Možda Cadillac Escalade? Nijedan od njih. Od lansiranja davne 1998. najprodavanije sportsko utilitarno vozilo s one strane Velike bare je Lexusov model RX. Mi smo ga imali prilike isprobati u hibridnom izdanju 450h, a kakav je dojam ostavio, saznajte u nastavku

Europljani su, za razliku od Amerikanaca, silno privrženi dizelašima neovisno je li riječ o velikim ili malenim automobilima. Kad su u pitanju masivni terenci i SUV-ovi, izbor dizelaša opravdava se potrebom za većim okretnim momentom, a kada su u pitanju gradski mališani, odabir dizelaša leži u niskoj potrošnji. Ispada da je benzinac jedino dobar u sportskom automobilu.

Samo 6,3 litre na 100 kilometara

U Lexusu se ne slažu s ovakvim tumačenjem. Japanci smatraju da benzinski motor nudi rafiniranost nedostižnu najsofisticiranijim dizelašima, a problem visoke potrošnje i još više emisije ispušnih plinova rješavaju – električnom strujom. Kao pioniri u implementaciji hibridne tehnologije, nesumnjivo je da znaju o čemu pričaju, a to pokazuju i rezultati. U kombiniranom europskom ciklusu druga generacija hibridnog RX-a, koji smo imali na testu, deklarirana je na potrošnju od svega 6,3 litre goriva na stotinu kilometara te emisiju CO2 od 148 grama po kilometru. A riječ je o mrcini dugoj 5,2 metra koja teži gotovo dvije i pol tone!

Jamačno je spor, sigurno mislite, posebice kad se u obzir uzme da oznaka 450h ne označava zapremninu od 4,5 litre kakvog V8 motora. Ne, pod poklopcem kuca 3,5 litreni V6, ali je potpomognut parom elektromotora, zbog čega u Lexusu s pravom vjeruju da nudi performanse upravo na razini 4,5-litrenog V8.

Benzinski V6 razvija 250 KS pri 6.000 o/min te 317 Nm pri 4.800 o/min, elektromotor na prednjoj osovini 167 KS i 335 Nm, dok stražnji istiskuje 68 KS i 139 Nm. Elektromotori se napajaju iz Ni-Mh baterije kapaciteta 37,5 kWh koja se puni radom benzinca i regenerativnim kočenjem. Zvuči komplicirano? U praksi, elektronski sustav koji potpuno autonomno raspoređuje snagu i okretni moment na sva četiri kotača putem kontinuirano varijabilnog prijenosa ubrzava automobil do stotke za manje od osam sekundi te sve do maksimalne brzine od 200 km/h.

Vozač kao fikus

Gotovo svi RX-ovi sustavi elektronski su kontrolirani, pa vozaču ne preostaje drugo nego uživati u vožnji. Udobnosti će doprinijeti i zračni ovjes pomoću kojeg se povišenje od tla može regulirati unutar raspona od 60 mm, a tu su i elektronski grijana i ventilirana sjedala, head-up displej koji prikazuje trenutnu brzinu i upute navigacijskog sustava tako da ne morate micati pogled s ceste, Mark-Levinsonov audio sustav s čak 15 zvučnika i adaptivni tempomat. Zapravo, teško je ne dopustiti RX-u da vas razmazi. Pomoći će vam prilikom parkiranja spuštanjem retrovizora i iscrtavanjem putanje za manevar na središnjem displeju od osam inča, a kad osjeti (zapravo, kad osjeti ključ u vašem džepu) da mu prilazite u mraku, upaliti će svjetla ispod retrovizora i osvijetliti unutrašnjost kabine.

Kao i svi automobili, ni RX nije bez mana. Nije nam se svidio pomalo konzervativan dizajn interijera, a od Lexusa smo navikli i na bolju izolaciju buke. S obzirom na masu i dimenzije, RX450h sigurno neće biti prvi odabir vozača sklonih brzim prolascima zavoja, no nešto više osjećaja bilo bi lijepo doživjeti od upravljača. U svemu ostalom - RX450h je potvrdio da doista ne morate imati dizelaša pod poklopcem da biste se vozili ekonomično. Ipak, na našem testu prosječna je potrošnja iznosila nešto više od devet litara u kombiniranom ciklusu.

Proizvođač: Lexus
Model: RX 450h
Vrsta motora: 3,5, šest cilindara, benzin
Obujam: 3.456 cm3
Snaga (kW/KS): 183/250 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 317 @ 4.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,5/12,4/9,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,9 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.770/1.885/1.685
Cijena do registracije: 693.105 kuna