KRAJ JEDNE ERE

Lotusu dozlogrdila jednostavnost i lakoća

24.06.2010 u 12:29

Bionic
Reading

Fotografija Stonehengea uz natpis 'početak nove ere' – tu je poruku britanski proizvođač sportskih automobila u vlasništvu malezijskog Protona, Lotus, poslao novinskim kućama. Što su njome htjeli reći? Ako je za vjerovati izvještajima koji stižu iz Malezije, mnogo više nego što smo mogli zamisliti

Lotus je na automobilskoj karti svijeta ponajprije poznat po krilatici svog osnivača Colina Chapmana – 'pojednostavi, a zatim dodaj lakoću'. Upravo na toj formuli počivaju svi Lotusovi automobili koji zbog jednostavnosti građe i manjka kilograma unatoč slabijim motorima bez problema pariraju modelima Ferrarija, Porschea i Aston Martina na trkaćoj stazi i izvan nje.

No Lotusu to nije dovoljno. Britanski proizvođač superautomobilskoj kremi želi konkurirati i prodajnim rezultatima, a jednostavnost i lakoća u današnjem se svijetu ne prodaje podjednako dobro kao luksuz i napredne tehnologije.

Proton je s tim ciljem navodno uposlio sijaset Porscheovih, Ferrarijevih i Aston Martinovih bivših zaposlenika, između ostalih i Franka Tucha, bivšeg Porscheovog direktora kontrole kvalitete.

Lotusov najveći problem jest pogon. Britanski proizvođač blizak je s Toyotom, no 1,8-litreni četverocilindraš i 3,5-litreni V6 teško će zadovoljiti ovu klasu kupaca. To ne znači da će Lotus morati tražiti novog partnera. Toyota ima petolitreni V8 u Lexusu IS-F, a ako 423 KS i 503 Nm nije dostatno za novi Esprit, tu je i jedan od najuzbudljivijih motora današnjice – LFA-ov 4,8-litreni V10 koji razvija 552 KS pri 9.000 o/min.

Toyota je mnogo novca potrošila na razvoj ovog motora, a planira proizvesti tek 500 primjeraka Lexusovog prvog superautomobila LFA. Hoće li se Japanci odlučiti podijeliti tehnologiju s Lotusom u cilju snižavanja troškova? Treba li Lotusu ovakav motor? Misle li Britanci doista stvoriti još jedan europski superautomobil? Samo vrijeme može odgovoriti na sva ova pitanja.