Auto zona TEST

Lexus RX 400h - hibridna raketa

  • Autor: M. V.
  • 25.11.2008 11:57:32
  • 17.11.2008 10:00:00

Hibridni automobili nisu pretjerano popularni među performansa željnom populacijom, ponajviše zato što se hibridna tehnologija veže uz ekološku, nikako i dinamičnu vožnju. Da to ne mora biti slučaj, Lexus nam je već dokazao svojom limuzinom GS450h, a sada

Baš kao kod limuzine, slovo 'h' u nazivu Lexusova SUV-a stoji za hibrid, dok brojka 400 govori to da električno-benzinski sklop nudi performanse na razini četverolitrenog V8 premda je riječ o puno skromnijem motoru V6 od 3.3 l.

Lexus je tek prošle godine stigao na domaće tržište, tako da se domaća publika nije stigla zasititi njegova izgleda, kao što je to slučaj kod konkurentskih SUV-a iz BMW-a i Mercedesa, no činjenica jest da je RX-ov dizajn, uz blaže preinake, tu već gotovo osam godina, dok bi nova generacija trebala stići sljedeće godine. Samim time, nekima će se možda svidjeti nešto konzervativniji dizajn, dok drugima neće, ipak sumnjamo da će itko biti nezadovoljan dizajnom i kvalitetom unutrašnjosti.

Kod Lexusa nas ponajviše oduševljava posvećenost detaljima, kvaliteta materijala, no i vrhunska završna obrada. Od istih pravila nije odstupao ni testni RX. Automobil nudi vrhunski udoban smještaj za četvero putnika i pregršt njihove prtljage. Za postizanje idealne vozačke pozicije, premda se u RX-u sjedi vrlo visoko, tu su elektronski kontrolirani upravljač, podesiv po visini i dubini, te sjedala – podesiva u svim smjerovima.

RX400h, baš kao i GS, raspolaže displeyem osjetljivim na dodir na središnjem grebenu koji služi kao platforma za upravljanje audio funkcijama, klimatizacijom, GPS-om. Isti kontinuirano prikazuje kolanje energije između benzinskog, električnog motora, baterije i pogona, a služi i kako bi, pomoću kamerice smještene u poklopcu prtljažnika, olakšao parkiranje glomaznog SUV-a. Kontrolna ploča pregledna je i prekrasno osvijetljena, a umjesto obrtaja motora nudi informacije o angažiranosti elektromotora u kilowatima.

RX400h nije baš lagan automobil, teži 2.040 kilograma što se itekako osjeti u malo žešćoj vožnji, a posebice pri kočenju. Automobil je zbog hibridnog sustava teži od običnog modela RX350 za čitavih stotinu kilograma, no ovo povećanje u masi itekako se isplati. U normalnoj gradskoj vožnji RX400h se u mnogočemu ponaša kao Toyotin Prius. Kod zaustavljanja, motor se gasi, a i pri laganom kretanju, dok ga pokreće samo elektromotor, RX je gotovo nečujan. Rafiniranost je tim veća što RX raspolaže mjenjačkom kutijom s kontinuirano varijabilnim prijenosom pa nema nikakvih trzaja prilikom kickdowna, no to ne znači da ubrzanja nisu dramatična.

Započnite manevar pretjecanja, ukopajte papučicu gas, i neće vam ni na kraj pameti biti da se pod poklopcem nalazi trolitreni V6. Automobil zvuči i ubrzava kao da ga pogoni V8 sa 400-injak KS, a ne trolitrena jedinica s tek 272 konjskih snaga. Elektromotor značajnu količinu okretnog momenta isporučuje u startu i do sredine radnog područja kada je benzinski motor u dovoljnom naletu da preuzme dužnost ubrzavanja. Pod maksimalnim opterećenjem oba sustava rade zajedno, sve dok elektromotor ne iscrpi zalihe električne energije u bateriji. Sprint do stotke traje kraće od osam sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 200 km/h. Valja napomenuti i to da je pri ovim brzinama izolacija buke izvrsna.

U normalnoj vožnji, RX400h prevalit će stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu uz potrošnju od desetak litara, što je itekako pohvalan rezultat za automobil ovih dimenzija i mogućnosti. Pritisnite ga 'muški' i ni petnaest vam neće biti dovoljno. RX400h ne voli off-road terene i ne libi se to priznati. Mnogo bolje se osjeća u gradu i na asfaltiranim prometnicama premda će njegov potpuno elektronski kontrolirani integralni pogon bez problema odraditi i ne prezahtjevan makadam.

Ovjes je vrlo dobro podešen za udobnu, no ne i pretjerano meku vožnju što je svakako pohvalno, a ako RX-u u vozačkom smislu nešto i moramo zamjeriti, onda je to svakako nedostatak osjećaja na upravljaču. Automobil standardno dolazi s čitavim setom aktivne i pasivne opreme koja uključuje od osam zračnih jastuka, tu su ABS, ESP i elektronska kontrola protiv prevrtanja. Premda automobil nije odradio Euro NCAP-ove crash-testove, američka agencija za sigurnost prometa NHTSA dodijelila mu je pet zvjezdica za frontalni i bočni sudar.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: