Auto zona TEST

Citroen C3 1.6 VTi Exclusive - održano obećanje

  • Autor: M. V.
  • 17.3.2010 19:46:09
  • 17.3.2010 14:55:20

Ako zanemarimo recesiju, najspominjaniji termin u automobilskoj industriji posljednjih mjeseci bio je – luksuz. Gotovo da nije bilo proizvođača koji nije najavljivao dosad neviđene razine luksuza kojim će njegova prinova u klasi redefinirati standarde. Autosaloni su došli i prošli, a tek je pokoji model doista pokazao značajan iskorak u smjeru unapređivanja standarda, ako ništa više onda prema razini luksuza koju nudi svojim korisnicima. Jedan od tih modela je novi Citroen C3

Citroen je već najavom predstavljanja nove palete luksuznih automobila pod imenom legendarnog DS-a naznačio kojim će putem kročiti u budućnosti. Model DS3 koji nam je najavljen kao konkurent Miniju obećavao je mnogo, pa nije bilo zgoreg očekivati da će se i njegov jeftiniji sestrinski model C3, koji se gradi na istoj platformi, okoristiti nekim luksuznim detaljima. Nismo pogriješili.

mv

Novi C3, mnogi će primijetiti, najdalje je odmakao po pitanju dizajna, kako vanjštine, tako i interijera. Automobil izvana izgleda agresivnije, smjelije i više uniseks od poprilično ženskastog prethodnika. Prvo što upada u oči jest stakleni krov Zenith koji se proteže iza glava vozača i suvozača, a u kombinaciji s ostalim staklenim površinama popriličnih dimenzija doprinosi kupanju unutrašnjosti svjetlošću te dojmu prostranosti. Estetskom dojmu pak doprinosi atraktivno oblikovano svjetlosno sklopovlje sprijeda i straga.

Dizajnerska tema izvana uspješno se nastavlja i u unutrašnjosti, gdje je Citroen rekao zbogom neuočljivoj sivoj plastici te je zamijenio onom ugodnom za oko i na dodir. Završna obrada i kvaliteta materijala su odlične, a moramo izreći pohvale i na račun ergonomije, jer se svi prekidači nalaze baš ondje gdje bismo to i očekivali.

mv

Pritom C3 nije izgubio na udobnosti, premda će putnik iza vozača moći naći manje mjesta nego onaj iza suvozača. Prostora ima napretek za putnike sprijeda, dok će se straga udobno moći voziti oni niži od 185 cm. U prtljažnik stane 300 litara prtljage, a obaranjem stražnje klupe iskoristivi volumen raste na 1000 litara. Luksuz s početka priče ogleda se u količini dodatne opreme koja se može osigurati za C3, a koja je na testnom modelu, između ostalog, uključivala vizualno veoma atraktivni sustav GPS navođenja.

mv

I prethodni C3 nas je ugodno iznenadio voznim osobinama s obzirom na monovolumenastu građu, a s obzirom na niže težište i unapređenja na ovjesu, novi C3 je kudikamo bolji. Ovjes je još uvijek zasnovan na arhitekturi tipa McPherson sprijeda i torzijskoj osovini sa stabilizatorom straga te je podešen za udobniju, a ne toliko sportsku vožnju, no to ne znači da novi C3 nije zabavan. Sa 1,6-litrenim atmosferskim benzincem pod poklopcem sa 120 KS, koji je Citroen razvio u suradnji s BMW-om, a koji ujedno pokreće Mini Cooper, maleni C3 je poprilično dinamičan automobil. Motor nudi linearna ubrzanja i kontinuirani prirast snage sve do 6.000 okretaja, a mališan do stotke sprinta za manje od devet sekundi. Pritom valja spomenuti da u kombiniranom ciklusu, čak i uz težu nogu na papučici gasa, C3 s ovim motorom neće potrošiti više od sedam litara goriva na stotinu kilometara.

mv

Dojam umanjuje neprecizan peterostupanjski mjenjač u čiju obranu možemo reći da ima fino podešene prijenosne omjere premda bi mu dobro došao stupanj više, a isto vrijedi i za upravljač koji je previše mekan te nedovoljno direktan, iako je odlično oblikovan i vrlo dobro leži u ruci. Nikakvih zamjerki zato nemamo na kočnice koje potpomognute ABS-om i električnom raspodjelom kočenja pohvalno obavljaju svoj posao. ESP je, nažalost, dostupan tek uz nadoplatu, i to samo u paketu Exclusive.

Novi C3 je na crash testovima Euro NCAP-a zaradio četiri zvjezdice sa 83 posto bodova osvojenih za zaštitu odraslih, 74 posto za zaštitu najmlađih te 33 posto za zaštitu prolaznika.

Proizvođač: Citroen
Model: C3 1.6 VTi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 @ 4.250 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,8/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,9
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.941/1.728/1.524
Cijena do registracije: 126.900 kn

mv

mv
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: