Auto zona NAIAS 2010.

Autosalon u Detroitu: Ipak se kreće

  • Autor: M. V.
  • 13.1.2010 10:35:04
  • 13.1.2010 9:00:00

Nekoliko dana prije otvorenja najvećeg sjevernoameričkog salona bombastično je objavljeno kako je kinesko tržište automobila SAD-u preotelo titulu najvećeg na svijetu. Dok su Amerikanci prošle godine, čak i uz program poticaja 'keš za krntije', kupili 10,4 milijuna vozila, odnosno dvadesetak posto manje automobila nego 2008, kinesko je tržište sa 13,6 milijuna prodanih vozila strelovito naraslo za više od 40 posto. Znači li to da NAIAS više nije smjernica koja pokazuje što nas u automobilskoj industriji očekuje?

Ako ćemo iskreno, sjevernoamerički autosalon na kredibilitetu je izgubio još prošle godine kada su mu leđa okrenuli svi vodeći europski i japanski automobilski proizvođači. Ove je godine situacija nešto bolja. General Motors i Chrysler su se, potpomognuti državnim financijama, vratili iz mrtvih, a i odbjegli proizvođači poput Porschea, Ferrarija ili pak Nissana su odlučili da je red da se barem simbolički pokažu u Cobo Areni. Svejedno, daleko je to od blistavih dana kada je NAIAS držao primat među svjetskim autosalonima po broju premijera i novopredstavljenih tehnologija.

Kao i prošle godine, glavninu izložbenog prostora zauzeli su američki proizvođači. General Motors se istaknuo brojem novih modela, a najviše pažnje privuklo je kupe izdanje moćnog CTS-V-a. Nakon što su s limuzinskim modelom pomeli europsku konkurenciju u klasi, Amerikanci su predstavili doista atraktivni kupe koji, osim manje kilograma, odlikuje isti pogonski sklop s moćnim šestolitrenim V8 sa 556 KS sprijeda i pogonom straga koji je limuzinskom modelu osigurao da postane prva limuzina na svijetu koja je Nurburgring Nordschleife odradila za manje od osam minuta.

ab

Cadillac je ugodno iznenadio i konceptom luksuzne limuzine kojom planira konkurirati Mercedesovoj S-klasi, BMW-u 7, Audiju A8 i Lexus LS-u - XTS Platinum. Ovaj automobil je po svemu sudeći gotov proizvod, a može se pohvaliti i naprednim hibridnim pogonom sačinjenim od benzinskog 3,6-litrenog V6 motora i elektromotora koji, prema tajnovitim Chryslerovim direktorima, razvija 'oko 350 KS'. Ipak pažnju europskih medija najviše je zaokupio koncept sportskog 'hot-hatcha' Chevrolet Avea RS. Sa 138 KS i atraktivnim dizajnom kompaktni Chevroletov feferon zasigurno bi napravio dar-mar na domaćem tržištu kad bi Amerikanci imali hrabrosti ga proizvesti. Zasad se čini da će automobil ostati tek još jedna hrabra konceptna ideja.

I Ford nas je ugodno iznenadio. Plavi oval je nakon dvije generacije različitih Focusa za europsko i američko tržište odlučio predstaviti jedinstveni globalni model treće generacije koji odlikuje atraktivni Kinetic dizajn i moderna tehnologija. Tako će se nakon Fieste i Focus u više-manje neizmijenjenom obliku prodavati s obje strane Atlantika. Chrysler je jedini američki proizvođač koji je zapaženo prošao samo zbog Ferrarijevih modela na štandu, kao i Delte kojoj je Lancina značka zamijenjena Chryslerovom.

ab

Od europskih proizvođača najistaknutiji debi imao je Audi s drugom inkarnacijom električnog sportskog automobila e-tron koji bi se u serijskom izdanju trebao pojaviti do 2012, Volkswagen je pokazao konceptni Compact Coupe koji djeluje kao kupe Jetta iduće generacije, a BMW je dovukao najsnažniji Z4 SDrive35is sa 335 KS iz trolitrenog rednog turbopunjenog šesterocilindraša. Ovo je ujedno i najsnažniji model BMW-ovog roadstera obzirom da su u Münchenu odbacili planove o izradi Z4 M-modela. Mini je u Detroitu pokazao Beachcomber koncept koji aludira na budući SUV oksfordskog proizvođača, a Mercedes je uz E-klasu kabriolet publici servirao skulpturu za koju vjerujemo da nagoviješta izgled nadolazeće nove generacije kupe-limuzine CLS.

ab

Toyota je detroitski autosalon iskoristila kako bi nam pokazala još jedan hibridni koncept FT-CH koji bi trebao rezultirati jeftinijim serijskim bratskim modelom Priusu. Našu je pažnju pak ponajviše privukao Hondin model CR-Z, spiritualni hibridni nasljednik legendarnog CR-X-a koji bi se u prodaji trebao naći već na ljeto. Kompaktni sportski izgled je tu, a fanove i medije zasad brinu tehnički podaci prema kojima maleni automobil raspolaže benzinsko-električnim pogonom sa svega 122 KS.

Detroitski autosalon dosad nam je služio kao vrlo vjerni pokazatelj onog što možemo očekivati od ostalih autosalona, no obzirom na situaciju u američkom gospodarstvu, ovo bi mogla biti prva godina da tome nije slučaj. Naime, već sada znamo za čitavu hrpu premijera koje će nam biti otkrivene na autosalonu u Ženevi, pa bi se moglo pokazati da, ukoliko NAIAS ove godine podbaci u broju posjetitelja, to bude i njegova posljednja inkarnacija.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: