KOMPETENTNI 4X4

Dacia Duster – dimenzijama kao Golf, po cijeni Fieste

09.12.2009 u 10:55

Bionic
Reading

Renaultov rumunjski ogranak, Dacia, radi punom parom. Nakon što su od Logana napravili gotovo sve karoserijske oblike koji postoje, a na njegovoj platformi lansirali i kompaktni Sandero, došao je red na moderni SUV – Duster

Duster nije tipični 'meki' off-roader, ako možemo vjerovati izvješću za medije koje nam je stiglo iz Dacije. Automobil je, naime, također građen na Loganovoj platformi B0, no zato se okoristio Nissanovim integralnim pogonom za koji se šuška da je prenesen s Qashqaija. U osnovi, elektronika nudi odabir između tri režima prijenosa – Auto (sustav autonomno raspodjeljuje okretni moment po osovinama ovisno o uvjetima na cesti), Lock (50 posto okretnog momenta kontinuirano se prenosi na stražnje kotače) te 4x2 (za pogon se, s ciljem niže potrošnje, koriste isključivo prednji kotači).

Duster također ima odstojanje od tla veće od 200 mm te prilazni i odlazni kut koji mjere impresivnih 30 i 35 stupnjeva. Sve to u kombinaciji s niskom ukupnom masom, koja kod modela s integralnim pogonom iznosi 1.280 kilograma, daje osnove za dojmljive vozne osobine na terenu. Duster će pritom biti jeftin za kupnju i održavanje, jer navodno ne bi trebao biti skuplji od Fordove Fieste, premda nudi prostornost na razini segmenta C, popularnog Volkswagen Golfa i ekipe.

Prtljažni prostor, primjerice, iznosi čak 475 litara, a s preklopljenom stražnjom klupom volumen raste na 1.600 litara. Duster je i po dimenzijama blizak bratskom modelu Qashqaiju iz Nissana – dugačak  je 4,31 metar te širok 1,82 metra.

Pod poklopcem će se naći već poznati motori – Renaultovi benzinci 1.4 sa 75 i 1.6 sa 110 KS te 1.5 dCi dizelaš sa 105 KS, što se možda ne čini kao mnogo, no s obzirom na masu vozila, trebalo bi biti dostatno za solidne performanse koje u Daciji zasad ne navode.

ABS će biti standardni dio opreme, kao i prednji zračni jastuci, a ovisno o tržištu, Duster će se nuditi i s ESP-om te bočnim zračnim jastucima. Automobil će se proizvoditi u Dacijinim rumunjskim pogonima, a u prodaju po zasad nedefiniranim cijenama kreće nakon službenog predstavljanja na autosalonu u Ženevi iduće godine.