TEST

Ford Ka 1.2 Titanium

03.11.2009 u 10:00

Bionic
Reading

Od Fordovog Ka mnogo se očekivalo i prije nego što smo uopće vidjeli kako će mališan izgledati. Razlog? Fordov kompaktni gradski patuljak dijeli platformu s Fiatom 500, europskim automobilom godine i gradskim minijem koji je unatrag godinu dana izazvao pravu malu revoluciju u svom segmentu

Fordu je trebala čitava godina dana da pripremi svog konkurenta, a prvo što se može zaključiti jest da dva automobila, ako zanemarimo podjednak međuosovinski razmak, nimalo ne sliče. Nismo ni očekivali da će se Ford prikloniti retro dizajnu, no valja priznati da je novi Ka napravio značajan korak naprijed po tom pitanju u odnosu na svog prethodnika. Zapravo, korak je toliki da se za upravljačem nove generacije malenog Ka ne bi trebao crvenjeti nijedan muškarac. Dizajnerski elementi većim su dijelom preuzeti s nove generacije Fieste pa Ka izgleda vrlo mladenački i atraktivno. Slična je priča i u unutrašnjosti, premda smo dojma da će se lakirana bijela plastika pojedinih komponenata prije svidjeti nježnijem spolu.

Ergonomija je rudimentarna. Ka nema milijun gumbića pa su dostupne kontrole intuitivno raspoređene i jednostavne za korištenje, naravno ako zanemarimo elektronsku kontrolu za podizanje stakala koja je, umjesto na vratima, smještena na središnjem grebenu. S obzirom da je riječ o automobilu koji ima doista skromne dimenzije, dvoje odraslih putnika sprijeda će naći više nego adekvatnu količinu prostora, što se baš i ne može reći za putnike na stražnjoj klupi. Ondje će se moći smjestiti samo dvoje putnika i pritom ne mislimo samo na nedostatak prostora za glavu, noge i ramena, već i na činjenicu da je Ford odlučio opremiti Ka samo parom sigurnosnih pojaseva na stražnjoj klupi. Prtljažnik nudi skromnih 220 litara, no s preklapanjem klupe zapremnina raste na zadovoljavajućih 740 litara.

S obzirom da se Fiat 500 pokazao više nego kompetentnim automobilom kada je vozačko guštanje u pitanju, sličan tretman očekivali smo i od Fordovog mališana, a Ka nas nije razočarao. Fordovi inženjeri omekšali su ovjes, no pritom nisu narušili vozne osobine. Za jedan ovako malen, a visok automobil očekivali smo veću sklonost 'plivanju' u zavoju, ali Ka nas je iznenadio prijemljivošću, postojanošću i predvidljivošću te preciznim upravljačem. Manje zamjerke možemo uputiti kočnicama koje bi svoj posao mogle učinkovitije odrađivati, kao i peterostupanjskom ručnom mjenjaču koji je na testu bio sklon zapinjanju. No 1.2-litreni Duratec pod poklopcem sa 69 KS na raspolaganju pokazao se više nego zadovoljavajućim suputnikom u gradu. Maleni benzinac linearno vuče, ne troši puno i zvuči orno. Ipak, izolacija buke i nije jača strana pa bi nekima zvonkost malenog četverocilindraša mogla i zasmetati. S obzirom na snagu i okretni moment (102 Nm), mališanu nedostaje elastičnosti, pa pretjecanja na otvorenoj cesti više ovise o taktici, a ne žestini.

Ka serijski dolazi s tek dva zračna jastuka i ABS-om, dok je sva ostala oprema, poput ESP-a, bočnih zračnih jastuka i zavjesa, dostupna uz nadoplatu. Potez je to koji nikako ne možemo pohvaliti. Serijska oprema osnovnog modela također je poprilično oskudna. Ka je na testu Euro NCAP-a zaslužio četiri zvjezdice za zaštitu odraslih, tri za zaštitu najmlađih putnika i dvije za zaštitu prolaznika.

Proizvođač: Ford
Model: Ka 1.2 Titanium
Vrsta motora: 1.242, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 51/69 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 102 @ 3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,4/5,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,1
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.620/1.658/1.505
Cijena do registracije: 85.059 kn