TEST

Mazda3 1.6 TX Plus – uspješan proboj u višu klasu

30.10.2009 u 08:00

Bionic
Reading

Trojka je Mazdin najuspješniji model pa ne treba čuditi pažnja japanskog proizvođača posvećena izradi novog modela. Nova Mazda3 je lakša, štedljivija, opremljenija, sigurnija, atraktivnija i vozački 'nastrojenija'. Je li to dovoljno za preuzimanje čelne pozicije u segmentu? Po svemu sudeći – trebalo bi biti

Mazdi je, čini se, dozlogrdilo 'trojkom' konkurirati u srednjoj kompaktnoj klasi. Japanci se to nisu libili priznati ni tijekom službene prezentacije automobila. Cilj je s novom trojkom ugurati se u 'premium' segment kojim gospodare Audi A3, BMW serije 1 i Volvo C30. Japanci su započeli s vanjskim dizajnom nove trojke koji je značajno unaprijeđen. Nova Mazda3 sada nalikuje većoj Mazdi6, a u izgledu prednjeg kraja nazire se i sportski RX-8. Aktivno se radilo i na aerodinamici pa se detaljima poput oko karoserije omotanih stražnjih svjetala postigao koeficijent aerodinamičkog otpora od 0.29 Cw – najniži u klasi. Spomenemo li i rezanje kilograma u prosjeku za 15-ak kilograma, ne treba čuditi i što je potrošnja značajno snižena. Tako je testni model, pogonjen 1.6-litrenim bezincem iz prethodne generacije trošio 10-ak posto manje goriva nego li u starom automobilu.

Najdojmljiviji napredak za mnoge ljubitelje Mazde ipak je ostvaren u unutrašnjosti. Kvalitetniji materijali ugodni na dodir, pregledni instrumenti i kontrole, izvrsna ergonomija… U novoj trojici čak će i viši vozači naći idealnu poziciju za upravljačem, a svakako valja spomenuti i izvrsna sjedala koja nude odličnu potporu za tijelo i noge. Dimenzije ne odstupaju značajno od prethodnice, što znači da će se u prtljažniku naći između 340 i 1360 litara obujma za prtljagu ovisno o tome je li stražnja klupa podignuta ili spuštena. Putnici na stražnjoj klupi imat će dovoljno mjesta za noge i glavu ako su niži od 190 centimetara.

Mazda3 platformu dijeli s Fordovim Focusom što samo po sebi dovoljno govori o njezinim vozačkim osobinama. Već je prethodni model nudio izvrsno izbalansirani neovisni ovjes, no u novoj generaciji on je dodatno unaprijeđen. Mazda3 je stabilna i predvidljiva, a u zavoju se ponaša kao na tračnicama. Dojmu svakako doprinosi i izvrstan upravljač koji vjerno prenosi informacije o stanju pod kotačima te odlično leži u ruci. Pohvale se mogu izreći i na račun kočnica koje nude kratak zaustavni put uz pravovremenu aktivaciju ABS-a, no sklone su gubljenju performansi nakon serije intenzivnih kočenja.

Mode 1.6-litrenog, rednog atmosferskog četverocilindričnog benzinca poznat nam je iz prethodne generacije. Motor razvija 105 KS i 145 Nm okretnog momenta, rado se vrti i linearno isporučuje snagu u čitavom radnom području do 6.500 okretaja u minuti. Sprint do stotke traje 12,5 sekundi, no u praksi je riječ o doista zabavnom i voljnom motoru koji ne gubi dah i nudi zadovoljavajuću elastičnost. Tome svakako pogoduju prijenosni omjeri peterostupanjskog ručnog mjenjača kojem zamjeramo tek povremeno zapinjanje. Mazdini inženjeri izvrstan su posao napravili i po pitanju izolacije buke pa 'trojka' svakako spada u najtiše automobile u klasi.

Propusta nema ni po pitanju sigurnosti. Prethodna generacija na Euro NCAP-u zaradila je četiri zvjezdice za sigurnost odraslih. Ovaj put serijsku opremu čine šest zračnih jastuka, ABS i elektronska kontrola stabilnosti. Tu su i čelikom velike čvrstoće ojačani dijelovi karoserije i unaprijeđene zone gužvanja što bi trebalo rezultirati puno boljom ocjenom na novim Euro NCAP-ovim testovima sigurnosti.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazdu3/SP/1.6/TX Plus
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 145 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,8/6,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,2
Maksimalna brzina: 184 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.460/1.755/1.470
Cijena do registracije: 155.466 kn