Auto zona TEST

Opel Insignia sports Tourer 2.0 CDTi

  • Autor: M. V.
  • 9.10.2009 20:09:14
  • 9.10.2009 14:40:51

Opelovu Insigniju već smo imali prilike isprobati u limuzinskim izvedbama s benzinskim i dizelskim motorima, pa i njezinu najštedljiviju verziju ECOflex, a sada nam se pružila prilika da sjednemo i u karavansku izvedenicu

Opel nije izdržao, a da, kao i brojni drugi proizvođači, svojem karavanu ne prikači oznaku Sport u imenu. Insignia Sports Tourer, dakle, jest karavanska izvedba koja ciljanoj klijenteli ima štošta za ponuditi. Uz pregršt prostora i varijabilnost, testni model bio je opremljen  odličnim dvolitrenim turbopunjenim dizelskim motorom koji smo već imali prilike isprobati. Insignia Sports Tourer se svakako svrstala u klasu onih karavanskih vozila koji izgledom itekako plijene pozornost te u mnogim slučajevima izgledaju bolje od limuzina iz kojih su nastale.

mv

Insignia Tourer će vrlo udobno smjestiti pet osoba, s time da će na zadnjoj klupi biti dovoljno mjesta i za natprosječno visoke putnike. Sjedala su vrlo udobna, a zbog dugog međuosovinskog razmaka Insignia ne oskudijeva prostorom za noge. Opel je značajna sredstva uložio u razvoj ergonomskih sjedala i to se jasno vidi čim se smjestite na vozačko mjesto, a posebice nakon što u komadu prevalite više stotina kilometara. Sjedala nude izvrsno držanje tijela, odličnu potporu donjem dijelu nogu i lumbalnom dijelu leđa, a podjednako su dobra i kada je u pitanju držanje tijela u zavojima. Pohvale se mogu izreći i na račun vozačkog okruženja koje je izuzetno podesivo, te na račun kontrolnih uređaja koji su intuitivni i pregledni. Isto se nažalost ne može reći za ergonomiju multimedijalnog upravljačkog sustava putem displeja. Naime, središnji greben pretrpan je gumbićima, a funkcijama se može upravljati i preko kotačića koji se nalazi blizu elektronske tipke za parkirnu kočnicu. Sva sila dugmadi otežava snalaženje i jednostavno podešavanje funkcija u vožnji, a da se pogled ne mora skrenuti s ceste.

mv

Karavanska Insignia, naravno, nudi više prtljažnog prostora od limuzinske izvedbe. Volumen iznosi 540 litara, a riječ je o doista iskoristivoj zapremini s ravnom utovarnom plohom. Svidio nam se i detalj poput dodatnih stop-svjetala i svjetala za vožnju unatrag, pa je Insignijom moguće legalno upravljati i s podignutim poklopcem prtljažnika. Nije nam se svidio sustav elektroničkog zatvaranja prtljažnika, koji tu radnju obavlja presporo. S preklopljenom stražnjom klupom Insignia može progutati 1.500 litara prtljage.

mv

Insignijin neovisni ovjes, McPherson sprijeda i multilink straga, podešen je za komfornu, no i dinamičnu vožnju. Brža vožnja kroz seriju oštrih krivina otkrit će da Insignia Sports Tourer zadovoljavajuće i predvidljivo drži putanju. Pokude idu tek na račun servo-upravljača koji je prelagan u ruci i ne nudi najbolje informacije o stanju pod kotačima, kao i na kočnice koje brzo gube na performansama nakon serije intenzivnih kočenja. Zato sve hvale idu na račun dvolitrenog četverocilindričnog turbopunjenog dizelaša s direktnim ubrizgavanjem. Motor razvija 160 KS i 350 Nm okretnog momenta dostupnog u čitavom radnom području te je izuzetno elastičan i ekonomičan obzirom na Insignijinih gotovo 1.700 kilograma mase. Pregršt snage dostupno je u središnjem području, što se itekako osjeti prilikom pretjecanja, a iskoristivosti motora svakako doprinosi i vrlo dobar šesterostupanjski ručni mjenjač, čiji su prijenosni omjeri podešeniji za otvorenu cestu nego za gradsku vožnju.

mv

Insignia standardno dolazi s prednjim i bočnim zračnim jastucima te zračnim zavjesama, ABS-om i ESP-om. Na Euro NCAP testovima sigurnosti Insignia je osvojila pet zvjezdica, odnosno 94 posto bodova za zaštitu odraslih, 79 posto za zaštitu najmlađih te 40 posto za zaštitu prolaznika.

Proizvođač: Opel
Model: Insignia sports Tourer 2.0 CDTi
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.956 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 350 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,9/6,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9
Maksimalna brzina: 212 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.910/1.856/1.520
Cijena do registracije: 226.021 kn

mv

mv

mv




  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: