Auto zona PREDSTAVLJAMO

Toyotin Prius naklonio se hrvatskoj publici

  • Autor: M. V.
  • 3.10.2009 11:39:41
  • 3.10.2009 9:00:00

Ljubitelji ekologije konačno su došli na svoje. Toyotin Prius treće generacije stigao je u Hrvatsku i predstavljen nam je na ekskluzivnom medijskom događaju u zagrebačkom klubu Aquarius

Tko bi mogao pomisliti da je Prius na tržištu već dvanaest godina? Toyotin hibridni kompakt u trećoj generaciji krenuo je globalno, a Japanci se nadaju, unatoč krizi koja potresa automobilsku industriju, u narednoj godini prodati trideset posto više automobila nego ove godine. Ovakve ambicije, čini se, nisu neutemeljene s obzirom na napredak koji je automobil ostvario u novoj generaciji.

Novi Prius porastao je u dimenzijama, no zadržao je karakterističnu liniju karoserije koja ga je odlikovala posljednjih dvanaest godina. Kvaliteta korištenih materijala znatno je napredovala, kao i prostornost. Barem smo to uspjeli vidjeti budući da je bila riječ o statičkoj prezentaciji, na kojoj nismo dobili priliku voziti automobil.

toyota

U Toyoti su zadržali isti tip ovjesa – McPherson sprijeda i torzijska osovina straga, no ova potonja je pomaknuta više prema nazad, što bi trebalo utjecati na stabilniju i uvjerljiviju vožnju kroz zavoje. Istovremeno su se japanski konstruktori umjesto za 1,5-litrenog benzinca odlučili za veći, 1,8-litreni motor. Mnogi ekoljupci mogli bi pomisliti da je to pila naopako, no veći motor u težem automobilu zapravo troši manje jer treba mnogo manje raditi za postizanje standardnih putnih brzina. Sam motor razvija 99 KS, što se čini malo, no sa 35 KS elektromotora Prius do stotke sprinta za impresivnih 10,4 sekundi, za pola sekunde brže od prethodnika.

toyota

Pritom je potrošnja pala na 3,9 litre u kombiniranom ciklusu (4,3 litre u slučaju Priusa druge generacije), a emisija CO2 spustila se na 89 grama po kilometru. U Toyoti su odlučili zadržati staru tehnologiju nikal-metal hidridne baterije, što i nije tako loše kad se u obzir uzme nepouzdanost litij-ionskih baterija. Kao i dosad, za prijenos snage na prednje kotače brine se automatski mjenjač s kontinuirano varijabilnim prijenosom, a Prius se može voziti u isključivo električnom režimu, u kombiniranom – kad rade i benzinski i elektromotor - te samo u benzinskom režimu, kada se radom motora na unutarnje sagorijevanje i prikupljanjem kinetičke energije kočenja puni spomenuta baterija.

toyota

Novi Prius okoristio se i novom, krućom platformom s mnogo više čelika visoke čvrstoće te materijalima za apsorpciju sile udara u prednjem kraju. Sve to uz standardni set od sedam zračnih jastuka, ABS i ESP u standardnoj opremi znači i punih pet zvjezdica na Euro NCAP-ovim testovima sigurnosti.

Osnovni model Priusa kod nas će stajati 212.000 kuna, odnosno 253.000 kuna za najopremljeniji model.

toyota

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: