Auto zona ELEKTRIČNA REVOLUCIJA

IAA Frankfurt 2009: Recesija? Što je to?

  • Autor: M. V.
  • 16.9.2009 13:56:09
  • 16.9.2009 7:00:00

Kada biste se, kojim slučajem, poput Mela Gibsona u filmu 'Zauvijek mlad' probudili iz višedesetljetne hibernacije i bez ikakvih dodatnih informacija banuli na vrata autosalona u Frankfurtu, vjerojatno vam ne bi bilo na kraj pameti da svjetska gospodarstva pate zbog financijskom krizom uzrokovane recesije, a automobilska industrija trpi gubitke nezapamćene u posljednjih dvadeset godina

Zapravo, sudeći prema nekim konceptnim premijerama, teško da biste otprve pogodili da je riječ o 21. stoljeću. Frankfurtski autosalon, naime, prolazi u znaku prave električne revolucije. Svaki proizvođač koji iole drži do sebe u Frankfurt je dovukao barem jedan električni automobil u konceptnom obliku. Neki, poput Renaulta, imaju ih čak četiri! Ipak najimpresivniji električni dvojac krije se na štandovima Audija i BMW-a. Audi nam je pokazao koncept zasnovan na njihovom superautomobilu R8 - e-tron koji pogone četiri električna motora, po jedan na svakom kotaču, ukupne snage 313 KS i buldožerskih 4.500 Nm okretnog momenta. Usporedbe radi, konvencionalni automobili raspolažu sa cca. dvjestotinjak Nm okretnog momenta. BMW-ov Vision EfficintDynamics pak koristi hibridni spoj dizelskog motora i dvaju elektromotora ukupne snage 356 KS i 800 Nm okretnog momenta, koji automobil do stotke ubrzavaju za manje od pet sekundi te nude nisku potrošnju u kombiniranom ciklusu od svega 3,75 litara na stotinu kilometara. Ovaj automobil koji pojedinim tehničkim rješenjima (laka konstrukcija, hibridni sustav, napredna aerodinamika) pokazuje budući smjer bavarskog proizvođača tim nam je interesantniji kada u obzir uzmemo da njegov dizajn supotpisuje naše gore list - Mario Majdandžić. Od električnih koncepata svakako još moramo spomenuti Volkswagenovu bubu za 21. stoljeće E-up! koju Nijemci planiraju početi proizvoditi već 2013, kao i Peugeotova neobičnog križanca skutera i automobila BB1 koji, unatoč tomu što je dug tek dva i pol metra, u unutrašnjost posprema četvero putnika.

ab

Ako ste se pitali koji automobili bilježe najmanji pad prodaje u ovim kriznim vremenima, Frankfurtski salon automobila ponudio je odgovor i na to pitanje – supersportske jurilice i luksuzne krstarice kojih ove godine ima dovoljno da se spotičete o njih na svakm uglu. Mercedes nam je napokon otkrio dugoočekivanog nasljednika legendarnog 300 SL Gullwinga iz 50-ih godina prošlog stoljeća – model SLS AMG. 6.2-litreni V8, 571 KS, 630 Nm, 0-100 km/h za 3,8 sekundi i gotovo 320 km/h maksimalne brzine ono je što će kupci moći dobiti za 177.000 eura bez poreza već iduće godine. Ferrari je pak odlučio umiroviti legendarni F430 i na njegovomjesto dovesti 458 Italiju. Novi 4,5-litreni V8, uparen prvi put u Ferrariju sa sedmerobrzinskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, razvija 570 KS, ubrzava automobil do stotke za 3,4 sekunde te sve do maksimalca od 323 km/h.

Svaka čast Mercedesu i Ferrariju, no ekskluzivnost se u Frankfurtu piše s velikim 'L' - Lamborghini Reventon Roadster proizvest će se u svega dvadeset primjeraka po cijeni od 1,1 milijuna eura po primjerku. Prema službenom izvješću - isporuka automobila započinje već koncem 2009, što prevedeno s talijanskog znači da je limitirano izdanje već rasprodano. Da za one s viškom eura na računu i strašću za vjetrom u kosi nema razloga za čupanje kose, pobrinula se Lamborghinijeva sestrinska kompanija iz Ingolstadta: na bazi R8 Audi je predstavio 5,2-litrenim V10 motorom pogonjeni Roadster. Nijemci su se potrudili da bi masu automobila zadržali na razini sličnoj kupeu, pa su i performanse usporedive – 4,1 sekunda do 100 km/h i 315 km/h maksimalne brzine.

ab

Ljubitelji elegantne brutalnosti svoj ukus mogu zadovoljiti na štandu Bentleyja i Rolls Roycea štandu. Bentley Mulsanne okoristio se novom platformom i novim V8, dok je za sve one kojima je Phantom iz nekog razloga prevelik Rolls Royce predstavio Ghosta. Britanske boje brane još Jaguar XJ i Aston Martinov Rapide.

Od automobila primjerenijih svačijem džepu, najviše pažnje će gotovo sigurno plijeniti nova Opel Astra, dizajnirana po uzoru na veoma uspješnu Insigniju, na čijoj je platformi svjetsku premijeru u Frankfurtu dočekao i dugoočekivani nasljednik Saaba 9-5. Ford se u Frankfurtu ugledao na Renault i Citroen pa su nam svoj novi monovolumen C-Max predstavili u standardnoj inačici koja sjeda pet putnika i izduženoj – Grand za sedmero putnika. Ovaj automobil interesantan je i stoga što je građen na platformi iduće generacije Focusa. Jedna od većih premijera u Frankfurtu svakako će pripasti i Peugeotu koji nam je predstavio atraktivni RCZ kupe. Kad smo već kod kompaktnih kupea, bio bi grijeh ne spomenuti konceptni dvojac na Minijevu štandu – Coupe i Roadster kojima je već obećana serijska proizvodnja, što znači da će pogoni u Oxfordu uskoro proizvoditi čak šest različitih modela s Minijevom značkom. Na britanskog proizvođača opako se namjerio Citroen. Francuski proizvođač uskrsnuo je legendarno ime DS te ga zalijepio na luksuzno opremljeni i atraktivno oblikovani gradski kompakt, zasnovan na modelu C3. DS3 bi trebao konkurirati Mini Cooperu kada se pojavi u prodaji početkom iduće godine.

cc

Svijet kompaktnih SUV-ova bogatiji je za dva nova modela. BMW je službeno predstavio X1, a Hyundai atraktivna nasljednika Tucsona koji se zbog nove nomenklature zove ix35.

Ako je suditi prema čak 82 svjetske premijere, automobilska industrija vrlo brzo očekuje izlazak svjetskih gospodarstava iz krize i povratak na staze stare slave. Nažalost, za taj je zaključak prerano, posebice kada se u obzir uzme da su sve ove premijere bile planirane nekoliko godina prije negoli je recesija uopće pokazala zube. Frankfurtski autosalon posjetiteljima će otvoriti vrata periodu od 17. do 27 rujna, a očekuje se da će ga ove godine posjetiti više od 700.000 ljudi.



  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: