NA MOKROM I SUHOM

Saznajte koje su najbolje i najgore ljetne gume

01.04.2014 u 12:45

Bionic
Reading

Pravo je vrijeme za odabir ljetnih guma. Na tradicionalnom testu Hrvatskog autokluba i njegovih partnera ovoga su se puta našle ljetne gume u dimenzijama 175/65 R14T i 195/65 R15 V

U dimenziji 175/65 R14T najveći je broj proizvoda dobio ocjenu vrlo preporučljivo i preporučljivo. Od 16 testiranih guma, čak ih je 12 konačnim rezultatom ušlo u navedene razrede, a to je izuzetno pohvalan rezultat.

Sve veći broj pneumatika krupnim se koracima i dalje približava maksimalnoj ocjeni, no pravog odlikaša još ćemo neko vrijeme morati pričekati i očito je samo pitanje trenutka kad će neki od proizvođača napokon zakoračiti u područje izvrsnosti. Najbliži tome u dimenziji 175/65 R14 T ove godine bili su Continental, Hankook, Pirelli, Bridgestone, Falken i Nokian.

S najboljim ukupnim rezultatom među pobjednicima u dimenziji 175/65 R14 T za dlaku se od drugih ipak izdvojio Continentalov ContiEcoContact 5. Riječ je o gumi koja je pokazala najviše na suhom uz vrlo dobru trajnost i nisku potrošnju goriva, no prosječni vozač teško će uspjeti primijetiti tu gotovo nevidljivu razliku. Hankook Kinergy Eco K425 je tako najbolji na mokrom, no pokazuje i neznatno manju trajnost. Pirelli Cinturato P1 Verde i Nokian Line nude ujednačenost u svim kriterijima, no i neznatno veću potrošnju goriva. Bridgestone Ecopia EP150 podjednako je uvjerljiva na suhom, kao i pobjednik testa iz Continentala, no i kod nje su ispitivači utvrdili neznatno smanjenu trajnost i veću potrošnju dok je Falkenova Sincera SN832 Ecorun u svemu podjednako dobra pa je zaslužila boravak u društvu najboljih.

Promatraju li se neki od pojedinih kriterija, test otkriva da su Continentalov ContiEcoContact 5 i Bridgestonova Ecopia EP150 najbolje gume za suhu cestu dok Hankook Kinergy Eco K425 dominira na mokrom i najtiša je guma u testiranju

U većoj dimenziji ovogodišnjeg testiranja, 195/65 R15 V, sudjelovalo je 17 proizvoda od kojih je sedam ocijenjeno vrlo preporučljivim, osam ih je preporučljivo, jedan je djelomično preporučljiv, a jedan uopće nije preporučljiv. I ovdje je prisutan isti trend kao i u manjoj dimenziji. Odlikaša s pet zvjezdica - nema.

Bez ikakvih nedostataka ocijenjeni su proizvodi Goodyeara, Dunlopa, Hankooka, Fulde, Pirellija i Vredesteina s ocjenom vrlo preporučljivo. Pritom se Goodyearov Efficient Grip Performance na vrhu minimalno izdvaja od ostalih i time zaslužuje naslov pobjednika dimenzije. Manji nedostaci na mokrom spustili su stepenicu niže, među preporučljive, Semperit, Kumho i Michelin, a istu su ocjenu, ali zbog nešto lošije trajnosti, zaslužili proizvodi Yokohame, Bridgestona i Continentala.

Gledaju li se ostali pojedinačni kriteriji, na suhoj podlozi većina guma ne pokazuje neke velike nedostatke pa su jedini negativan izuzetak proizvodi High Performera i Federala. S druge strane, treba pohvaliti Bridgestone i Continental koji su na suhom pokazali najviše. Razlika među njima je minimalna pa su naši ispitivači utvrdili da je Bridgestone nešto lakše kontrolirati pri maksimalnoj brzini dok je Continental neznatno bolji u pogledu kočenja. Visoku kvalitetu u ovom su kriteriju pokazali i Hankook, Pirelli, Vredestein i Michelin, a najbolji rezultat u kočenju ostvario je Dunlopov Sport bluResponse, kojem do zaustavljanja treba čak 7,5 metara manje nego najgorem Federalu.

Gotovo 60 posto testiranih primjeraka ove godine nije pokazalo ni nedostatke na mokrom, no to je kod nekih od njih uzelo danak u pogledu trajnosti. Pronalasku prave smjese koja će biti ujednačena u svim testnim kriterijima, pa tako i ujednačiti trajnost s rezultatom na mokrome, najviše su se približili Fuldin EcoControl HP i Pirellijev Cinturato P1 Verde dok ostali na tom području još malo zaostaju. Zaboravimo li minus zbog smanjenog životnog vijeka, na mokrom su najviše pokazali Goodyear i Continental, a Federal je ponovno najviše razočarao zbog očajnih rezultata u pogledu gripa i akvaplaninga

Na testu maksimalne brzine poskliznuli su se Apollo i Federal dok je u pogledu utjecaja na potrošnju goriva najviše pokazao Michelin, a najmanje Pirelli, kojem treba 5 posto više goriva ili 0,3 litre na 100 kilometara u odnosu na najboljeg. U trajnosti pobjedu ponovno uzima Michelinov Energy Saver +, i to sa značajnom prednošću jer je drugoplasirana Fulda čak 25 posto iza njega. U ovom kriteriju razočarao je Continental ContiPremiumContact 5 koji će napraviti samo 53 posto kilometara u odnosu na najbolji Michelin.

Prilog o detaljnim rezultatima pronađite u dokumentu ovdje te usporednu tablicu sa svim gumama ovdje